Nonźródła:Rozporządzenie ws. wychowania seksualnego: Różnice pomiędzy wersjami
(międzyzapis) |
(jeszcze medzyzapis) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
<font size="4">w sprawie wychowania seksualnego w placówkach edukacyjnych</font></center> |
<font size="4">w sprawie wychowania seksualnego w placówkach edukacyjnych</font></center> |
||
Na podstawie art. 14 ust. 3 pkt. 12 ustawy z dnia 23 lipca 2038 r. – Ideologia Gender (Dz. U. Nr 404 poz. 44) zarządza się, co następuje: |
Na podstawie art. 14 ust. 3 pkt. 12 ustawy z dnia 23 lipca 2038 r. – Ideologia [[Gender]] (Dz. U. Nr 404 poz. 44) zarządza się, co następuje: |
||
<center>DZIAŁ I<br/> |
<center>DZIAŁ I<br/> |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
$1. Rozporządzenie określa warunki, w jakich musi odbywać się wychowanie seksualne osób objętych obowiązkiem edukacyjnym w placówkach edukacyjnych. |
$1. Rozporządzenie określa warunki, w jakich musi odbywać się wychowanie seksualne osób objętych obowiązkiem edukacyjnym w placówkach edukacyjnych. |
||
$2. Przepisy stosuje się wobec istniejących i planowanych placówek edukacyjnych na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i średnim. |
$2. Przepisy stosuje się wobec istniejących i planowanych placówek edukacyjnych na poziomie [[Szkoła podstawowa|podstawowym]], [[Gimnazjum|gimnazjalnym]] i [[Liceum ogólnokształcące|średnim]]. |
||
$3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: |
$3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: |
||
#[[Nauczyciel]]u/nauczycielce – rozumie się przez to osobę prowadzącą nauczanie w placówce edukacyjnej. |
|||
#Orientacji seksualnej – rozumie się przez to odczuwanie podniecenia seksualnego wobec określonych istot, zjawisk lub czynów. |
|||
#Płci – rozumie się przez to płeć, którą określi dana osoba objęta obowiązkiem edukacyjnym w danej chwili. |
#Płci – rozumie się przez to płeć, którą określi dana osoba objęta obowiązkiem edukacyjnym w danej chwili. |
||
#Płci biologicznej – rozumie się przez to płeć potwierdzoną w dokumentach tożsamości. |
#Płci biologicznej – rozumie się przez to płeć potwierdzoną w dokumentach tożsamości. |
||
#Szkole – rozumie się przez to budynek, w którym osoba objęta obowiązkiem edukacyjnym jest nauczana. |
#[[Szkoła|Szkole]] – rozumie się przez to budynek, w którym osoba objęta obowiązkiem edukacyjnym jest nauczana. |
||
#Uczniu/uczennicy – rozumie się przez to osobę objętą obowiązkiem edukacyjnym. |
#[[Uczeń|Uczniu]]/uczennicy – rozumie się przez to osobę objętą obowiązkiem edukacyjnym. |
||
#Zajęciach lekcyjnych – rozumie się przez to czas, w którym osoba objęta obowiązkiem lekcyjnym jest nauczana. |
|||
<center>DZIAŁ II<br/> |
<center>DZIAŁ II<br/> |
||
PRZYSTOSOWANIE OBIEKTÓW |
PRZYSTOSOWANIE OBIEKTÓW EDUKACYJNYCH</center><br/> |
||
$1. Zaleca się wyposażenie szkół w urządzenia ułatwiające czynności o charakterze seksualnym wśród uczniów/uczennic. W szczególności obejmuje to wyposażenie szkół w: |
$1. Zaleca się wyposażenie szkół w urządzenia ułatwiające czynności o charakterze seksualnym wśród uczniów/uczennic. W szczególności obejmuje to wyposażenie szkół w: |
||
Linia 27: | Linia 30: | ||
#Wibratory. |
#Wibratory. |
||
$2. Szkoły podstawowe powinny być wyposażone w przystosowane pomieszczenia, w których dzieci będą mogły się masturbować. Pomieszczenia te muszą spełniać następujące warunki: |
$2. Szkoły podstawowe powinny być wyposażone w przystosowane, osobne pomieszczenia, w których dzieci będą mogły się [[Masturbacja|masturbować]]. Pomieszczenia te muszą spełniać następujące warunki: |
||
#Powierzchnia – co najmniej 4 m² na jedno dziecko. |
#Powierzchnia – co najmniej 4 m² na jedno dziecko. |
||
#Temperatura wewnętrzna – co najmniej 24°C. |
#Temperatura wewnętrzna – co najmniej 24°C. |
||
Linia 34: | Linia 37: | ||
<font size="3">{{cytat2|''W tym miejscu znajduje się duża ilość białej substancji niezidentyfikowanego pochodzenia. W trosce o zdrowie psychiczne przyjęto, że jest to mleko''}}</font> |
<font size="3">{{cytat2|''W tym miejscu znajduje się duża ilość białej substancji niezidentyfikowanego pochodzenia, która czyni tekst nieczytelnym. W trosce o zdrowie psychiczne przyjęto, że jest to mleko.''}}</font> |
||
$6. Powinno się odejść od dotychczas stosowanych przebieralni dla uczniów/uczennic tylko jednej płci, jako wymuszających zbędną segregację uczniów/uczennic według płci biologicznej. |
|||
<center>DZIAŁ III<br/> |
<center>DZIAŁ III<br/> |
||
POSTANOWIENIA WYCHOWAWCZE</center><br/> |
POSTANOWIENIA WYCHOWAWCZE</center><br/> |
||
$1. W celu uniknięcia niepotrzebnej identyfikacji płciowej ucznia/uczennicy powinno się zwracać do ucznia/uczennicy w sposób bezosobowy, nie sugerujący płci zgodnej z płcią biologiczną. Dopuszcza się używania zamiast imion i nazwisk numerów identyfikacyjnych, według których dzieci są ewidencjonowane w systemie szkoły – numerów PESEL, numerów legitymacji szkolnej lub numerów telefonów rodziców. |
|||
$2. Aby ułatwić uczniom/uczennicom identyfikację własnej płci, należy zapoznać ich na możliwie wczesnym etapie z zaletami i wadami każdej z płci. W szczególności rozumie się przez to przebieranie ich w ubrania zwyczajowo niezgodne z płcią biologiczną, jak również zachęcanie do podejmowania czynności niezgodnych ze zwyczajowym pojmowaniem danej płci. |
|||
$3. Nie dopuszcza się propagowania danych zachowań jako przeznaczonych tylko dla osób płci męskiej lub tylko osób płci żeńskiej lub osób płci męskiej i żeńskiej. |
|||
$4. Nie dopuszcza się krytykowania ucznia/uczennicy za strój i zachowanie niepasujące zwyczajowo do jego/jej płci biologicznej, nawet jeśli jest to związane z brakiem posiadania jakiegokolwiek stroju. |
|||
$5. Aby umożliwić uczniom/uczennicom identyfikację własnej orientacji seksualnej, należy ich zapoznać ze wszystkimi możliwymi opcjami. W tym celu zaleca się projekcję filmów prezentujących aktywne współżycie seksualne ludzi obojga płci: |
|||
#Ze sobą nawzajem w sposób hetero– lub homoseksualny. |
|||
#Ze zwierzętami najpopularniejszych gatunków – psów, byków, świń lub ryb panga. |
|||
#Z drzewem. |
|||
#W sposób określany jako BDSM. |
|||
$6. Powinno się nakłaniać uczniów/uczennice do masturbacji jako sposobu walki ze stresem od momentu rozpoczęcia ich nauki w szkole. |
|||
$7. Należy dopuścić masturbację ucznia/uczennicy także w czasie zajęć lekcyjnych w celu umożliwienia uczniowi/uczennicy zmniejszenia poziomu stresu w organizmie. |
|||
$8. Powinno się zachęcać uczniów/uczennice do zachowań seksualnych zgodnych z ich aktualną płcią. W szczególności należy tutaj dążyć do propagowania grupowych orgii w czasie przerw między poszczególnymi zajęciami lekcyjnymi. |
|||
$9. W sytuacji, gdy uczeń/uczennica wyrazi w formie ustnej lub pisemnej deklarację współżycia seksualnego z nauczycielem/nauczycielką, nauczyciel/nauczycielka obowiązany/obowiązana jest zapewnić jemu/jej to współżycie, niezależnie od posiadanej orientacji seksualnej. |
|||
<center>DZIAŁ IV<br/> |
|||
POSTANOWIENIA KOŃCOWE</center><br/> |
|||
$1. Istnieje możliwość odstąpienia od zapisów rozporządzenia w wypadku szkół niepublicznych według następujących procedur: |
|||
#W przypadku szkół wyznaniowych – na wniosek przywódcy duchowego danego wyznania. W takim wypadku jednokrotnie podjęta decyzja jest obligatoryjna da wszystkich szkół prowadzonych przez dane wyznanie w kraju. |
|||
#W przypadku szkół prywatnych – na wniosek dyrektora i/lub właściciela danej szkoły. |
|||
$2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2041 r. |
Wersja z 19:02, 4 lut 2014
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 22 stycznia 2041 r.
Na podstawie art. 14 ust. 3 pkt. 12 ustawy z dnia 23 lipca 2038 r. – Ideologia Gender (Dz. U. Nr 404 poz. 44) zarządza się, co następuje:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
$1. Rozporządzenie określa warunki, w jakich musi odbywać się wychowanie seksualne osób objętych obowiązkiem edukacyjnym w placówkach edukacyjnych.
$2. Przepisy stosuje się wobec istniejących i planowanych placówek edukacyjnych na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i średnim.
$3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
- Nauczycielu/nauczycielce – rozumie się przez to osobę prowadzącą nauczanie w placówce edukacyjnej.
- Orientacji seksualnej – rozumie się przez to odczuwanie podniecenia seksualnego wobec określonych istot, zjawisk lub czynów.
- Płci – rozumie się przez to płeć, którą określi dana osoba objęta obowiązkiem edukacyjnym w danej chwili.
- Płci biologicznej – rozumie się przez to płeć potwierdzoną w dokumentach tożsamości.
- Szkole – rozumie się przez to budynek, w którym osoba objęta obowiązkiem edukacyjnym jest nauczana.
- Uczniu/uczennicy – rozumie się przez to osobę objętą obowiązkiem edukacyjnym.
- Zajęciach lekcyjnych – rozumie się przez to czas, w którym osoba objęta obowiązkiem lekcyjnym jest nauczana.
PRZYSTOSOWANIE OBIEKTÓW EDUKACYJNYCH
$1. Zaleca się wyposażenie szkół w urządzenia ułatwiające czynności o charakterze seksualnym wśród uczniów/uczennic. W szczególności obejmuje to wyposażenie szkół w:
- Dmuchane lalki płci obojga,
- Prezerwatywy,
- Wibratory.
$2. Szkoły podstawowe powinny być wyposażone w przystosowane, osobne pomieszczenia, w których dzieci będą mogły się masturbować. Pomieszczenia te muszą spełniać następujące warunki:
- Powierzchnia – co najmniej 4 m² na jedno dziecko.
- Temperatura wewnętrzna – co najmniej 24°C.
- Podłoga – wykonana z materiałów posiadających atest bezpieczeństwa ISO9001.
- Ściany – wykonane z...
W tym miejscu znajduje się duża ilość białej substancji niezidentyfikowanego pochodzenia, która czyni tekst nieczytelnym. W trosce o zdrowie psychiczne przyjęto, że jest to mleko. |
$6. Powinno się odejść od dotychczas stosowanych przebieralni dla uczniów/uczennic tylko jednej płci, jako wymuszających zbędną segregację uczniów/uczennic według płci biologicznej.
POSTANOWIENIA WYCHOWAWCZE
$1. W celu uniknięcia niepotrzebnej identyfikacji płciowej ucznia/uczennicy powinno się zwracać do ucznia/uczennicy w sposób bezosobowy, nie sugerujący płci zgodnej z płcią biologiczną. Dopuszcza się używania zamiast imion i nazwisk numerów identyfikacyjnych, według których dzieci są ewidencjonowane w systemie szkoły – numerów PESEL, numerów legitymacji szkolnej lub numerów telefonów rodziców.
$2. Aby ułatwić uczniom/uczennicom identyfikację własnej płci, należy zapoznać ich na możliwie wczesnym etapie z zaletami i wadami każdej z płci. W szczególności rozumie się przez to przebieranie ich w ubrania zwyczajowo niezgodne z płcią biologiczną, jak również zachęcanie do podejmowania czynności niezgodnych ze zwyczajowym pojmowaniem danej płci.
$3. Nie dopuszcza się propagowania danych zachowań jako przeznaczonych tylko dla osób płci męskiej lub tylko osób płci żeńskiej lub osób płci męskiej i żeńskiej.
$4. Nie dopuszcza się krytykowania ucznia/uczennicy za strój i zachowanie niepasujące zwyczajowo do jego/jej płci biologicznej, nawet jeśli jest to związane z brakiem posiadania jakiegokolwiek stroju.
$5. Aby umożliwić uczniom/uczennicom identyfikację własnej orientacji seksualnej, należy ich zapoznać ze wszystkimi możliwymi opcjami. W tym celu zaleca się projekcję filmów prezentujących aktywne współżycie seksualne ludzi obojga płci:
- Ze sobą nawzajem w sposób hetero– lub homoseksualny.
- Ze zwierzętami najpopularniejszych gatunków – psów, byków, świń lub ryb panga.
- Z drzewem.
- W sposób określany jako BDSM.
$6. Powinno się nakłaniać uczniów/uczennice do masturbacji jako sposobu walki ze stresem od momentu rozpoczęcia ich nauki w szkole.
$7. Należy dopuścić masturbację ucznia/uczennicy także w czasie zajęć lekcyjnych w celu umożliwienia uczniowi/uczennicy zmniejszenia poziomu stresu w organizmie.
$8. Powinno się zachęcać uczniów/uczennice do zachowań seksualnych zgodnych z ich aktualną płcią. W szczególności należy tutaj dążyć do propagowania grupowych orgii w czasie przerw między poszczególnymi zajęciami lekcyjnymi.
$9. W sytuacji, gdy uczeń/uczennica wyrazi w formie ustnej lub pisemnej deklarację współżycia seksualnego z nauczycielem/nauczycielką, nauczyciel/nauczycielka obowiązany/obowiązana jest zapewnić jemu/jej to współżycie, niezależnie od posiadanej orientacji seksualnej.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
$1. Istnieje możliwość odstąpienia od zapisów rozporządzenia w wypadku szkół niepublicznych według następujących procedur:
- W przypadku szkół wyznaniowych – na wniosek przywódcy duchowego danego wyznania. W takim wypadku jednokrotnie podjęta decyzja jest obligatoryjna da wszystkich szkół prowadzonych przez dane wyznanie w kraju.
- W przypadku szkół prywatnych – na wniosek dyrektora i/lub właściciela danej szkoły.
$2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2041 r.