Spellforce: Cień Feniksa: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
Spellforce: |
Spellforce: |
||
Duży [[gra komputerowa|zbiór |
Duży [[gra komputerowa|zbiór kodu]], wydobyty z mroków dziejów i datowany metodą radioizotopów węgla na rok 2003. Efekt próbnego zderzenia modelu gry RPG z RTS w środowisku świata fantasy, co dla gracza oznacza konieczność mordowania się z wadami obu modeli w otoczeniu wkurzających, baśniowych stworów. |
||
== Radosne realia krainy Io == |
== Radosne realia krainy Io == |
||
Czyli, gdzie i o co gramy: na przypominającym staro- ziemską Pangeę, świecie trwa odwieczna walka szeroko rozumianego Dobra i Zła. Rasy, stereotypowo uważane za „dobre” tj: [[ork|Orkowie]], Trolle i inne, bez chwili zastanowienia nad sensem takiego porządku rzeczy, radośnie pustoszą krainy „złych”: Ludzi, Krasnoludów itd, zresztą z wzajemnością. Podczas gdy liczba żywych istot w Io sukcesywnie maleje, największa siła polityczna tamtego okresu: 13 [[mag|magów]], zawiązuje przymierze, zwane Kręgiem, mające na celu złamać antyczne prawa ograniczające ich rozwój do maksymalnego, 85 poziomu doświadczenia. Zaczyna się dość niewinnie: jako wiedzenie „dobrych” ras na rzeź w imię jakiejś tam idei, a kończy apokalipsą gdy na serwerze świata magowie uruchamiają [[Kreator błędów|Kreator Błędów Systemu Windows<sup>®</sup>]]. |
|||
Świat Io, rozerwany na kawałki, rozlatuje się w czasoprzestrzeni i wtedy, gdy choć minimalnie zaczyna przypominać rzeczywistą galaktykę, jeden z magów poczuł niedosyt i pozszywał skrawki siecią portali, aby hordy ludzkich i elfickich barbarzyńców mogły swobodnie najeżdżać sielskie krainy nieumarłych i demonów. |
Świat Io, rozerwany na kawałki, rozlatuje się w czasoprzestrzeni i wtedy, gdy choć minimalnie zaczyna przypominać rzeczywistą galaktykę, jeden z magów poczuł niedosyt i pozszywał skrawki siecią portali, aby hordy ludzkich i elfickich barbarzyńców mogły swobodnie najeżdżać sielskie krainy nieumarłych i demonów. |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
== Wymagania sprzętowe == |
== Wymagania sprzętowe == |
||
... są naprawdę zjawiskowe. Aby pobudzić do życia ten pozytywny, pełen magii i szczęścia świat nie trzeba wcale zbyt wiele: |
... są naprawdę zjawiskowe. Aby pobudzić do życia ten pozytywny, pełen magii i szczęścia świat nie trzeba wcale zbyt wiele: |
||
{{d|[[windows]]}} |
{{d|[[windows]]}}jakikolwiek, byle nie siódmy, gdyż szczęśliwe liczby uniemożliwiają pracę nekromantom, deomnologom i przywoływaczom obecnym w grze. |
||
{{d|[[Procesor]]}} |
{{d|[[Procesor]]}}może być chip z tostera. |
||
{{d|Karta Graf.}} |
{{d|Karta Graf.}}ta spalona ze starego laptopa będzie idealna. |
||
{{d|Reszta}}niezbędna do gry reszta sprzętu w postaci środków psychotropowych, ew. karty dźwiękowej, klawiatury i myszy. |
{{d|Reszta}}niezbędna do gry reszta sprzętu w postaci środków psychotropowych, ew. karty dźwiękowej, klawiatury i myszy. |
||
== Ścieżki |
== Ścieżki rozwoju== |
||
{{d|Kampania}}pasjonująca kontynuacja losów przydupasa maga Kręgu w których to odwiedzamy przeróżne krainy, unicestwiamy ich mieszkańców, wykonujemy questy i ciągniemy dalej ten wózek z węglem, zwanym fabułą. |
{{d|Kampania}}pasjonująca kontynuacja losów przydupasa maga Kręgu w których to odwiedzamy przeróżne krainy, unicestwiamy ich mieszkańców, wykonujemy questy i ciągniemy dalej ten wózek z węglem, zwanym fabułą. |
||
{{d|Tryb gry swobodnej}}rodzaj rozgrywki przystosowany do oczekiwań graczy, których życiową pasją jest wyprane z fabuły napier{{cenzura3}} potworków i levelowanie jakiegoś pozbawionego tożsamości Sługi Run. 45 specjalnie przystosowanych do tego celu mapek powinno wystarczyć, co więcej można zaimportować postać z kampanii, gdyby gracz zaczął odbierać fabułę jako bezsensowne przerwy pomiędzy kolejnymi walkami. |
{{d|Tryb gry swobodnej}}rodzaj rozgrywki przystosowany do oczekiwań graczy, których życiową pasją jest wyprane z fabuły napier{{cenzura3}} potworków i levelowanie jakiegoś pozbawionego tożsamości Sługi Run. 45 specjalnie przystosowanych do tego celu mapek powinno wystarczyć, co więcej można zaimportować postać z kampanii, gdyby gracz zaczął odbierać fabułę jako bezsensowne przerwy pomiędzy kolejnymi walkami. |
||
== Nasz protagonista i jego |
== Nasz protagonista i jego zdolności == |
||
Jako związana z tandetnym breloczkiem istota, Sługa nie musi martwić się konsekwencjami własnej śmierci, gdyż moc Runy zawsze przywróci go do życia. Co prawda kończące poprzedni żywot uderzenie topora pozbawi go części wspomnień i zdobytego expa, ale to detal. |
Jako związana z tandetnym breloczkiem istota, Sługa nie musi martwić się konsekwencjami własnej śmierci, gdyż moc Runy zawsze przywróci go do życia. Co prawda kończące poprzedni żywot uderzenie topora pozbawi go części wspomnień i zdobytego expa, ale to detal. |
||
Aby skutecznie pozbawiać bólu napotkane |
Aby skutecznie pozbawiać bólu napotkane abominacje, należy zdecydować się na jedną, lub kilka z ścieżek rozwoju. Tak w porównaniu z setkami podobnych tytułów, Spellforce nie widzi problemu w łączeniu Białej magii z Czarną. |
||
=== Lekkie uzbrojenie === |
=== Lekkie uzbrojenie === |
||
Pierwszy do walki, pierwszy do piachu. Dwie bronie jednoręczne i plastikowa zbroja to |
Pierwszy do walki, pierwszy do piachu. Dwie bronie jednoręczne i plastikowa zbroja to typowa konfiguracja wojownika lekkozbrojnego. Co prawda nie do zatrzymania w walce jeden na jednego, ale takowe zdarzają się tylko z wyższymi o 5 lvl-i bossami. |
||
==== Broń drzewcowa ==== |
===== Broń drzewcowa ===== |
||
Eufemistyczne określenie noży do smarowania chleba także cienkich jak drut sztyletów. Szkolący się w nich wojownik |
Eufemistyczne określenie noży do smarowania chleba także cienkich jak drut sztyletów. Szkolący się w nich wojownik, macha orężem niczym pracownik ''sushi'' baru, zdolny wyprowadzać ciosy tak szybko, że wrogom zawiesza się animacja bólu. |
||
==== Lekka broń sieczna ==== |
===== Lekka broń sieczna ===== |
||
Niedorobione mieczyki, których ze świecą szukać wśród loota. Najbardziej typowa broń lekkiego, czasem ma jakieś magiczne właściwości jednak znacznie częściej będzie brakować jednego do pary. |
Niedorobione mieczyki, których ze świecą szukać wśród loota. Najbardziej typowa broń lekkiego, czasem ma jakieś magiczne właściwości jednak znacznie częściej będzie brakować jednego do pary. |
||
==== Lekka broń obuchowa ==== |
===== Lekka broń obuchowa ===== |
||
Mając dwie takie, wojownik działa niczym perkusista zespołu metalowego, używając łbów przeciwników jako instrumentów. Powodują większą masakrę, jednak ciężej nimi trafić a i wyglądają bardziej jak hantle niż broń. |
Mając dwie takie, wojownik działa niczym perkusista zespołu metalowego, używając łbów przeciwników jako instrumentów. Powodują większą masakrę, jednak ciężej nimi trafić a i wyglądają bardziej jak hantle niż broń. |
||
==== Lekki pancerz ==== |
===== Lekki pancerz ===== |
||
Ergonomiczne zbroje wagi lekkiej, wykonane z tak odpornych materiałów jak ''wiatrostal''. Oczywiste braki w obronie kompensują ukryte w nich, starożytne cheaty, dzięki którym pełny pancerz wykuty z jednego kawałka stali może dawać bonus do zwinności. |
Ergonomiczne zbroje wagi lekkiej, wykonane z tak odpornych materiałów jak ''wiatrostal''. Oczywiste braki w obronie kompensują ukryte w nich, starożytne cheaty, dzięki którym pełny pancerz wykuty z jednego kawałka stali może dawać bonus do zwinności. |
||
=== Ciężkie uzbrojenie === |
=== Ciężkie uzbrojenie === |
||
Jest tym co zmienia zwykłego mięśniaka w słabo ruchliwy czołg z toporem większym od siebie, którym wymachuje w poszukiwaniu wroga. |
Jest tym co zmienia zwykłego mięśniaka w słabo ruchliwy czołg z toporem większym od siebie, którym wymachuje w poszukiwaniu wroga. |
||
==== Ciężka broń sieczna ==== |
===== Ciężka broń sieczna ===== |
||
Podstawowa broń Wikingów od teraz może służyć twej postaci do siania mordu na niespotykaną wcześniej skalę. Co prawda branie zamachu mieczem, który jest równego wzrostu z |
Podstawowa broń Wikingów od teraz może służyć twej postaci do siania mordu na niespotykaną wcześniej skalę. Co prawda branie zamachu mieczem, który jest równego wzrostu z Tobą zajmuje trochę czasu, jednak warto, o ile dożyjesz tej chwili. |
||
==== Ciężka broń obuchowa ==== |
===== Ciężka broń obuchowa ===== |
||
Zainwestuj kilka punktów w tą specjalizację a będziesz mógł dumnie paradować po mieście z wielką pałą w dłoni. Jakkolwiek to zabrzmi... |
Zainwestuj kilka punktów w tą specjalizację a będziesz mógł dumnie paradować po mieście z wielką pałą w dłoni. Jakkolwiek to zabrzmi... |
||
==== |
===== Ciężki pancerz ===== |
||
Jak sama nazwa wskazuje, jest ciężki, jednak zamiast przytłaczać posiadacza, daje mu bonus do siły. |
|||
===== Tarcze ===== |
|||
Dzięki nim kulenie się w rogu, pod naporem wrogiego oręża zmienia się z obskakiwania [[wpierdol|wpierdolu]] w profesjonalne tankowanie. Pamiętaj jednakże, że zaawansowana wiedza, jak zasłonić się pokrywką garnka, nie uzupełni pustego slotu drugiej dłoni, przeznaczonego na broń. |
Dzięki nim kulenie się w rogu, pod naporem wrogiego oręża zmienia się z obskakiwania [[wpierdol|wpierdolu]] w profesjonalne tankowanie. Pamiętaj jednakże, że zaawansowana wiedza, jak zasłonić się pokrywką garnka, nie uzupełni pustego slotu drugiej dłoni, przeznaczonego na broń. |
||
=== Biała magia === |
=== Biała magia === |
||
Dziedzina magii, pozwalająca ci zostać świętym i z jeszcze większą skutecznością unieżywiać nieumarłych. Poza tym leczysz sojuszników wystrzeliwującym z dłoni światłem i na tym działaniu opiera się sens twej egzystencji |
|||
... |
|||
===== Zdrowie ===== |
|||
Uzdrowienie, Większe Uzdrowienie, Maksymalne Uzdrowienie, Samobójcze Uzdrowienie; tak mniej więcej wygląda twój pasek dostępnych czarów. Leczysz podległe ci mięso armatnie, dopóki nie zejdzie mana, po czym uciekasz, gdyż pozbawione healera wojsko pada w sekund dziesięć. Jedyny dostępny ci czar obronny, pozwala na otoczenie się świętym drutem kolczastym, który kaleczy wrogów spuszczających Ci łomot. |
|||
===== Natura ===== |
|||
Dzięki tej specjalizacji nawiązujesz bliższe stosunki z okoliczną fauną (jakkolwiek to brzmi), co pozwala ci wezwać jej fantomowego przedstawiciela do pomocy w walce. Poza tym możesz leczyć choroby i zatrucia, które szerzy może 0.5% napotkanych przeciwników. |
|||
===== Wzmocnienia ===== |
|||
Odpalasz wybraną aurę wzmacniającą sojuszników, po czym tłuczesz wrogów kosturem, gdyż nie możesz użyć dwóch aur na raz a każdy normalny spell przerwie działanie aktualnej. Legendy głoszą, że pasywne buffy zapewniane przez aury, mają jakikolwiek wpływ na wynik starcia. |
|||
=== Magia żywiołów === |
|||
Klasyczne arkana magii: fireballe, frostbolty, zamiana wroga w kamień. Widowiskowe i efektywne. |
|||
===== Ogień ===== |
|||
Co tu dużo mówić? Napuszczasz na wrogów płomienie uformowane w kule, wybuchy, lub założone na siebie w formie tarczy. Możesz także przywołać na pomoc piskliwego żywiołaka, którego zgaszeniem zajmą się wrogowie w czasie gdy ty będziesz podpiekać im tyłki. |
|||
===== Lód ===== |
|||
Stajesz się postacią o wyjątkowo chłodnym spojrzeniu na świat. Zestaw czarów w zasadzie ten sam co w przypadku ognia, lecz napędzany lodem. |
|||
===== Ziemia ===== |
|||
Mając tą zdolność, do perfekcji opanujesz rzucanie kamieniami, zamianę w kamień a nawet ''Ukamieniowanie'' grupy oponentów. Możesz również nasłać rdzę na wrogie pancerze, pomimo, że jako ubrany w szmaty mag z kijkiem i tak nic im nie zrobisz. |
Wersja z 16:26, 6 maj 2014
Spellforce:
Duży zbiór kodu, wydobyty z mroków dziejów i datowany metodą radioizotopów węgla na rok 2003. Efekt próbnego zderzenia modelu gry RPG z RTS w środowisku świata fantasy, co dla gracza oznacza konieczność mordowania się z wadami obu modeli w otoczeniu wkurzających, baśniowych stworów.
Radosne realia krainy Io
Czyli, gdzie i o co gramy: na przypominającym staro- ziemską Pangeę, świecie trwa odwieczna walka szeroko rozumianego Dobra i Zła. Rasy, stereotypowo uważane za „dobre” tj: Orkowie, Trolle i inne, bez chwili zastanowienia nad sensem takiego porządku rzeczy, radośnie pustoszą krainy „złych”: Ludzi, Krasnoludów itd, zresztą z wzajemnością. Podczas gdy liczba żywych istot w Io sukcesywnie maleje, największa siła polityczna tamtego okresu: 13 magów, zawiązuje przymierze, zwane Kręgiem, mające na celu złamać antyczne prawa ograniczające ich rozwój do maksymalnego, 85 poziomu doświadczenia. Zaczyna się dość niewinnie: jako wiedzenie „dobrych” ras na rzeź w imię jakiejś tam idei, a kończy apokalipsą gdy na serwerze świata magowie uruchamiają Kreator Błędów Systemu Windows®.
Świat Io, rozerwany na kawałki, rozlatuje się w czasoprzestrzeni i wtedy, gdy choć minimalnie zaczyna przypominać rzeczywistą galaktykę, jeden z magów poczuł niedosyt i pozszywał skrawki siecią portali, aby hordy ludzkich i elfickich barbarzyńców mogły swobodnie najeżdżać sielskie krainy nieumarłych i demonów.
Ja- broń doskonała
Aby dokończyć dzieło chaosu, nasz wiecznie niezaspokojony mag, przywołuje do życia właśnie Ciebie: jednego z tysięcy nieśmiertelnych wojowników o duszy zaklętej w paciorku sztucznego szkła, zwanego runą. Jako najlepszy z wylizywaczy dupy swojego mocodawcy, otrzymujesz wolność siania zagłady i dalszego rozwoju w tym kierunku. Twoja przygoda się rozpoczyna! ...a tymczasem w świecie realnym:
Wymagania sprzętowe
... są naprawdę zjawiskowe. Aby pobudzić do życia ten pozytywny, pełen magii i szczęścia świat nie trzeba wcale zbyt wiele: {{subst:#ifeq:windows||{{subst:CURRENTDAY}}|windows}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}jakikolwiek, byle nie siódmy, gdyż szczęśliwe liczby uniemożliwiają pracę nekromantom, deomnologom i przywoływaczom obecnym w grze. {{subst:#ifeq:Procesor||{{subst:CURRENTDAY}}|Procesor}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}może być chip z tostera. {{subst:#ifeq:Karta Graf.||{{subst:CURRENTDAY}}|Karta Graf.}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}ta spalona ze starego laptopa będzie idealna. {{subst:#ifeq:Reszta||{{subst:CURRENTDAY}}|Reszta}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}niezbędna do gry reszta sprzętu w postaci środków psychotropowych, ew. karty dźwiękowej, klawiatury i myszy.
Ścieżki rozwoju
{{subst:#ifeq:Kampania||{{subst:CURRENTDAY}}|Kampania}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}pasjonująca kontynuacja losów przydupasa maga Kręgu w których to odwiedzamy przeróżne krainy, unicestwiamy ich mieszkańców, wykonujemy questy i ciągniemy dalej ten wózek z węglem, zwanym fabułą. {{subst:#ifeq:Tryb gry swobodnej||{{subst:CURRENTDAY}}|Tryb gry swobodnej}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}rodzaj rozgrywki przystosowany do oczekiwań graczy, których życiową pasją jest wyprane z fabuły napier potworków i levelowanie jakiegoś pozbawionego tożsamości Sługi Run. 45 specjalnie przystosowanych do tego celu mapek powinno wystarczyć, co więcej można zaimportować postać z kampanii, gdyby gracz zaczął odbierać fabułę jako bezsensowne przerwy pomiędzy kolejnymi walkami.
Nasz protagonista i jego zdolności
Jako związana z tandetnym breloczkiem istota, Sługa nie musi martwić się konsekwencjami własnej śmierci, gdyż moc Runy zawsze przywróci go do życia. Co prawda kończące poprzedni żywot uderzenie topora pozbawi go części wspomnień i zdobytego expa, ale to detal.
Aby skutecznie pozbawiać bólu napotkane abominacje, należy zdecydować się na jedną, lub kilka z ścieżek rozwoju. Tak w porównaniu z setkami podobnych tytułów, Spellforce nie widzi problemu w łączeniu Białej magii z Czarną.
Lekkie uzbrojenie
Pierwszy do walki, pierwszy do piachu. Dwie bronie jednoręczne i plastikowa zbroja to typowa konfiguracja wojownika lekkozbrojnego. Co prawda nie do zatrzymania w walce jeden na jednego, ale takowe zdarzają się tylko z wyższymi o 5 lvl-i bossami.
Broń drzewcowa
Eufemistyczne określenie noży do smarowania chleba także cienkich jak drut sztyletów. Szkolący się w nich wojownik, macha orężem niczym pracownik sushi baru, zdolny wyprowadzać ciosy tak szybko, że wrogom zawiesza się animacja bólu.
Lekka broń sieczna
Niedorobione mieczyki, których ze świecą szukać wśród loota. Najbardziej typowa broń lekkiego, czasem ma jakieś magiczne właściwości jednak znacznie częściej będzie brakować jednego do pary.
Lekka broń obuchowa
Mając dwie takie, wojownik działa niczym perkusista zespołu metalowego, używając łbów przeciwników jako instrumentów. Powodują większą masakrę, jednak ciężej nimi trafić a i wyglądają bardziej jak hantle niż broń.
Lekki pancerz
Ergonomiczne zbroje wagi lekkiej, wykonane z tak odpornych materiałów jak wiatrostal. Oczywiste braki w obronie kompensują ukryte w nich, starożytne cheaty, dzięki którym pełny pancerz wykuty z jednego kawałka stali może dawać bonus do zwinności.
Ciężkie uzbrojenie
Jest tym co zmienia zwykłego mięśniaka w słabo ruchliwy czołg z toporem większym od siebie, którym wymachuje w poszukiwaniu wroga.
Ciężka broń sieczna
Podstawowa broń Wikingów od teraz może służyć twej postaci do siania mordu na niespotykaną wcześniej skalę. Co prawda branie zamachu mieczem, który jest równego wzrostu z Tobą zajmuje trochę czasu, jednak warto, o ile dożyjesz tej chwili.
Ciężka broń obuchowa
Zainwestuj kilka punktów w tą specjalizację a będziesz mógł dumnie paradować po mieście z wielką pałą w dłoni. Jakkolwiek to zabrzmi...
Ciężki pancerz
Jak sama nazwa wskazuje, jest ciężki, jednak zamiast przytłaczać posiadacza, daje mu bonus do siły.
Tarcze
Dzięki nim kulenie się w rogu, pod naporem wrogiego oręża zmienia się z obskakiwania wpierdolu w profesjonalne tankowanie. Pamiętaj jednakże, że zaawansowana wiedza, jak zasłonić się pokrywką garnka, nie uzupełni pustego slotu drugiej dłoni, przeznaczonego na broń.
Biała magia
Dziedzina magii, pozwalająca ci zostać świętym i z jeszcze większą skutecznością unieżywiać nieumarłych. Poza tym leczysz sojuszników wystrzeliwującym z dłoni światłem i na tym działaniu opiera się sens twej egzystencji
Zdrowie
Uzdrowienie, Większe Uzdrowienie, Maksymalne Uzdrowienie, Samobójcze Uzdrowienie; tak mniej więcej wygląda twój pasek dostępnych czarów. Leczysz podległe ci mięso armatnie, dopóki nie zejdzie mana, po czym uciekasz, gdyż pozbawione healera wojsko pada w sekund dziesięć. Jedyny dostępny ci czar obronny, pozwala na otoczenie się świętym drutem kolczastym, który kaleczy wrogów spuszczających Ci łomot.
Natura
Dzięki tej specjalizacji nawiązujesz bliższe stosunki z okoliczną fauną (jakkolwiek to brzmi), co pozwala ci wezwać jej fantomowego przedstawiciela do pomocy w walce. Poza tym możesz leczyć choroby i zatrucia, które szerzy może 0.5% napotkanych przeciwników.
Wzmocnienia
Odpalasz wybraną aurę wzmacniającą sojuszników, po czym tłuczesz wrogów kosturem, gdyż nie możesz użyć dwóch aur na raz a każdy normalny spell przerwie działanie aktualnej. Legendy głoszą, że pasywne buffy zapewniane przez aury, mają jakikolwiek wpływ na wynik starcia.
Magia żywiołów
Klasyczne arkana magii: fireballe, frostbolty, zamiana wroga w kamień. Widowiskowe i efektywne.
Ogień
Co tu dużo mówić? Napuszczasz na wrogów płomienie uformowane w kule, wybuchy, lub założone na siebie w formie tarczy. Możesz także przywołać na pomoc piskliwego żywiołaka, którego zgaszeniem zajmą się wrogowie w czasie gdy ty będziesz podpiekać im tyłki.
Lód
Stajesz się postacią o wyjątkowo chłodnym spojrzeniu na świat. Zestaw czarów w zasadzie ten sam co w przypadku ognia, lecz napędzany lodem.
Ziemia
Mając tą zdolność, do perfekcji opanujesz rzucanie kamieniami, zamianę w kamień a nawet Ukamieniowanie grupy oponentów. Możesz również nasłać rdzę na wrogie pancerze, pomimo, że jako ubrany w szmaty mag z kijkiem i tak nic im nie zrobisz.