Lag: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor źródłowy |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem. |
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem. |
||
* '''Lag graficzny''' ([[Język potoczny|pot]]. '''ścina, klatkowanie''') – występuje gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników [[Microsoft Windows|okienek]] do [[Ctrl|przyzwania]] [[Alt|trójcy]] [[Delete|świętej]]. |
* '''Lag graficzny''' ([[Język potoczny|pot]]. '''ścina, klatkowanie''') – występuje gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników [[Microsoft Windows|okienek]] do [[Ctrl|przyzwania]] [[Alt|trójcy]] [[Delete|świętej]]. |
||
* '''Lag mózgu''' – występuje u [[idiota|idiotów]], [[Dzieci Neostrady]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] i tym podobnych osób. Odznacza się |
* '''Lag mózgu''' – występuje u [[idiota|idiotów]], [[Dzieci Neostrady]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] i tym podobnych osób. Odznacza się wysokim współczynnikiem [[pierdołowatość|pierdołowatości]] i [[idiotyzm]]u. |
||
== Prawdopodobieństwo wystąpienia == |
== Prawdopodobieństwo wystąpienia == |
||
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym [[wzór matematyczny|wzorem]]:<br><math>\frac{M * W * L}{I}</math> |
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym [[wzór matematyczny|wzorem]]:<br><math>P = \frac{M * W * L}{I}</math> |
||
Gdzie: |
Gdzie: |
||
* '''P''' = prawdopodobieństwo; |
|||
* '''M''' = podatność na [[prawa Murphy'ego]]; |
* '''M''' = podatność na [[prawa Murphy'ego]]; |
||
* '''W''' = ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów; |
* '''W''' = ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów; |
Wersja z 15:43, 2 wrz 2015
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
Idę jeździć na rowerze
bo som lagi na serwerze
- Wpływ lagów na no-liferów
Ka, znowu lagi!!!!!
- Reakcja typowego człowieka doświadczającego tego zjawiska
Niech to szlag
- Lag jako środek słowotwórczy
Lag – silna broń psychologiczna. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym internetem, a w praktyce możesz być pewny, że choćbyś miał najlepsze łącze na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, wydawanie z siebie okrzyków typu „AAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!”, chęć rozwalenia kompa, depresja, a w skrajnych przypadkach nawet śmierć. Przed użyciem zapoznaj się z informatykiem bądź farmaceutą, gdyż każdy net niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.
Rodzaje lagów
- Lag pospolity – występuje praktycznie w każdej grze internetowej, często również podczas przeglądania internetu.
- Lag wkucy – możesz się go spodziewać zawsze, kiedy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na takiego laga.
- Lag uciążliwy – słabsza forma laga pospolistego. Występuje jednakże przez bardzo długi okres czasu, co prowadzi do wyczerpania psychicznego.
- Lag serwerowy – nie występuje z twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Czasami winowajcy będą wmawiać ci, że to wina twojego internetu.
- Lag niegroźny – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem.
- Lag graficzny (pot. ścina, klatkowanie) – występuje gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników okienek do przyzwania trójcy świętej.
- Lag mózgu – występuje u idiotów, Dzieci Neostrady, pokemonów i tym podobnych osób. Odznacza się wysokim współczynnikiem pierdołowatości i idiotyzmu.
Prawdopodobieństwo wystąpienia
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym wzorem:
Gdzie:
- P = prawdopodobieństwo;
- M = podatność na prawa Murphy'ego;
- W = ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów;
- L = indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. DarkOrbit);
- I = wydajność internetu ofiary.
Jak widać, gówny główny wpływ na lagi mają indywidualne predyspozycje, a nie jakość połączenia internetowego, jak głosi opinia specjalistów.
Ciekawostki
- Podobno Jezus Chrystus miał takie lagi, że respił się aż 3 dni.
- Niektóre nooby tłumaczą swoje lamerstwo lagami[1].
Przypisy
- ↑ Nawet jak grają w grę planszową
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.