Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Nope, jest nieźle | Poprawki same się robią…) |
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Może kolega nie wgrał jeszcze plików, leci do inku) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
[[Plik:Zaporozectuning.jpeg|thumb|300px|Polski Zaporożec]] [[Plik:Zaporozec.jpeg|thumb|300px|Zaporożec Zwyczajny]] [[Plik:Ruskimustang.jpeg|thumb|300px|Nawet mustanga można z niego zrobić!]] |
|||
⚫ | |||
== Historia == |
== Historia == |
||
Linia 7: | Linia 6: | ||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
[[Plik:Dziurawzaporozcu.png|thumb|300px|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes|Merole]] tego nie mają!]] |
|||
* Dobry w terenie |
* Dobry w terenie |
||
* Tani |
* Tani |
Wersja z 15:48, 23 maj 2018
ZAZ Zaporożec – (Zapo, Ruskie Porsche, Zapierolec, NSU Kozak, T34 Sport) Ukraiński Traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.
Historia
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku.
W 1960 po przetestowaniu zapo przez Breżniewa i Chruszczowa uznali że Józio byłby zadowolony. Po testach traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie
- Tani
- Łatwo można go tuningować
- Ma dziurę w podłodze żeby można było zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić ryby
- silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśminenite osiągi
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8
- Jest jak Porsche 911 (bo ma silnik z tyłu)
- Luksusowe wyposażenie
Wady
- Drzwi się nie zamykają
- Nie ma kluczyka
- Słabe hamulce
- Koroduje szybciej niż Omega