Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Może kolega nie wgrał jeszcze plików, leci do inku) |
Mr obornik (dyskusja • edycje) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''ZAZ Zaporożec''' – (Zapo, Ruskie Porsche, Zapier{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[ |
'''ZAZ Zaporożec''' – (Zapo, Ruskie Porsche, Zapier{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) Ukraiński <del>[[Traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez bandę [[Kozacy|Kozaków]] w fabryce ZAZ. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku. |
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku. |
||
W 1960 po przetestowaniu zapo przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po testach <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1[[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi. |
W 1960 po przetestowaniu zapo przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po testach <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi. |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
Wersja z 15:50, 23 maj 2018
ZAZ Zaporożec – (Zapo, Ruskie Porsche, Zapierolec, NSU Kozak, T-34 Sport) Ukraiński Traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.
Historia
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku.
W 1960 po przetestowaniu zapo przez Breżniewa i Chruszczowa uznali że Józio byłby zadowolony. Po testach traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie
- Tani
- Łatwo można go tuningować
- Ma dziurę w podłodze żeby można było zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić ryby
- silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśminenite osiągi
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8
- Jest jak Porsche 911 (bo ma silnik z tyłu)
- Luksusowe wyposażenie
Wady
- Drzwi się nie zamykają
- Nie ma kluczyka
- Słabe hamulce
- Koroduje szybciej niż Omega