Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Może kolega nie wgrał jeszcze plików, leci do inku)
Linia 1: Linia 1:
'''ZAZ Zaporożec''' – (Zapo, Ruskie Porsche, Zapier{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T34]] Sport) Ukraiński <del>[[Traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez bandę [[Kozacy|Kozaków]] w fabryce ZAZ.
'''ZAZ Zaporożec''' – (Zapo, Ruskie Porsche, Zapier{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) Ukraiński <del>[[Traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez bandę [[Kozacy|Kozaków]] w fabryce ZAZ.


== Historia ==
== Historia ==
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku.
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku.
W 1960 po przetestowaniu zapo przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po testach <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1[[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
W 1960 po przetestowaniu zapo przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po testach <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.


== Zalety ==
== Zalety ==

Wersja z 15:50, 23 maj 2018

ZAZ Zaporożec – (Zapo, Ruskie Porsche, ZapierCenzura2.svgolec, NSU Kozak, T-34 Sport) Ukraiński Traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.

Historia

Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku. W 1960 po przetestowaniu zapo przez Breżniewa i Chruszczowa uznali że Józio byłby zadowolony. Po testach traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.

Zalety

  • Dobry w terenie
  • Tani
  • Łatwo można go tuningować
  • Ma dziurę w podłodze żeby można było zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić ryby
  • silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśminenite osiągi
  • Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car
  • Można w nim zamontować dwa silniki lub V8
  • Jest jak Porsche 911 (bo ma silnik z tyłu)
  • Luksusowe wyposażenie

Wady

  • Drzwi się nie zamykają
  • Nie ma kluczyka
  • Słabe hamulce
  • Koroduje szybciej niż Omega