Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Mr obornik przeniósł stronę Zaporożec na Nonsensopedia:Inkubator/Zaporożec, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
Linia 21: Linia 21:
* Słabe hamulce
* Słabe hamulce
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]]
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]]

<gallery>
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec
Plik:Zapo.jpeg|Taki zaporożec to rzadkość!
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet mustanga można z niego zrobić!
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes|Merole]] tego nie mają!
</gallery>

Wersja z 18:05, 23 maj 2018

ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, ZapierCenzura2.svgolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – Ukraiński Traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.

Historia

Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku. W 1960 po przetestowaniu zapo przez Breżniewa i Chruszczowa uznali że Józio byłby zadowolony. Po testach traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.

Zalety

  • Dobry w terenie
  • Tani
  • Łatwo można go tuningować
  • Ma dziurę w podłodze żeby można było zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić ryby
  • silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśminenite osiągi
  • Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car
  • Można w nim zamontować dwa silniki lub V8
  • Jest jak Porsche 911 (bo ma silnik z tyłu)
  • Luksusowe wyposażenie

Wady

  • Drzwi się nie zamykają
  • Nie ma kluczyka
  • Słabe hamulce
  • Koroduje szybciej niż Omega