Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Mr obornik przeniósł stronę Zaporożec na Nonsensopedia:Inkubator/Zaporożec, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
Mr obornik (dyskusja • edycje) |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
* Słabe hamulce |
* Słabe hamulce |
||
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]] |
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]] |
||
<gallery> |
|||
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec |
|||
Plik:Zapo.jpeg|Taki zaporożec to rzadkość! |
|||
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet mustanga można z niego zrobić! |
|||
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes|Merole]] tego nie mają! |
|||
</gallery> |
Wersja z 18:05, 23 maj 2018
ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, Zapierolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – Ukraiński Traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.
Historia
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku.
W 1960 po przetestowaniu zapo przez Breżniewa i Chruszczowa uznali że Józio byłby zadowolony. Po testach traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie
- Tani
- Łatwo można go tuningować
- Ma dziurę w podłodze żeby można było zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić ryby
- silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśminenite osiągi
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8
- Jest jak Porsche 911 (bo ma silnik z tyłu)
- Luksusowe wyposażenie
Wady
- Drzwi się nie zamykają
- Nie ma kluczyka
- Słabe hamulce
- Koroduje szybciej niż Omega
- Zaporozectuning.jpeg
Polski Zaporożec
- Zapo.jpeg
Taki zaporożec to rzadkość!
- Ruskimustang.jpeg
Nawet mustanga można z niego zrobić!
- Dziurawzaporozcu.png
Innowacyjne rozwiązanie, nawet Merole tego nie mają!