Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami
Martin5038 (dyskusja • edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha''<ref>Cokolwiek to znaczy</ref>) – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier<ref>Poprzez siedzenie przy tych samych markach</ref> i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył |
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha''<ref>Cokolwiek to znaczy</ref>) – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier<ref>Poprzez siedzenie przy tych samych markach</ref> i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel. |
||
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]], wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. |
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]], wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. |
Wersja z 20:42, 6 lut 2020
Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha[1]) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier[2] i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył dzieci – nazywanych Poketto Monsutā – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemysłu Hentai, wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go. Szablon:Informatyka