Tom Waits: Różnice pomiędzy wersjami
Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M Znacznik: zrewertowane |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Tom Waits.jpg|thumb|Tomek nadawałby się na bossa mafijnego, prawda?]] |
[[Plik:Tom Waits.jpg|thumb|200px|Tomek nadawałby się na bossa mafijnego, prawda?]] |
||
'''Tom Waits''' ([[Język angielski|ang.]] ''Tom czeka'') – amerykański wokalista rockowy z nurtu dada. W swojej twórczości łączy elementy bluesa, jazzu, rocka, papieru ściernego oraz mikrofonu. Goszcząc w [[Polska|Polsce]] w roku 2000 zwrócił uwagę na [[Pałac Kultury i Nauki|Pałac Kultury]], mówiąc, że w Bombaju, Dhakkce oraz Mogadiszu widział dokładnie te same budynki, wskutek czego jego skala głosu na warszawskim [[koncert|koncercie]] przesuwała się nie tylko o kilka oktaw, ale także [[Strefa czasowa|stref czasowych]]. |
'''Tom Waits''' ([[Język angielski|ang.]] ''Tom czeka'') – amerykański wokalista rockowy z nurtu dada. W swojej twórczości łączy elementy bluesa, jazzu, rocka, papieru ściernego oraz mikrofonu. Goszcząc w [[Polska|Polsce]] w roku 2000 zwrócił uwagę na [[Pałac Kultury i Nauki|Pałac Kultury]], mówiąc, że w Bombaju, Dhakkce oraz Mogadiszu widział dokładnie te same budynki, wskutek czego jego skala głosu na warszawskim [[koncert|koncercie]] przesuwała się nie tylko o kilka oktaw, ale także [[Strefa czasowa|stref czasowych]]. |
||
Wersja z 07:18, 21 kwi 2021
Tom Waits (ang. Tom czeka) – amerykański wokalista rockowy z nurtu dada. W swojej twórczości łączy elementy bluesa, jazzu, rocka, papieru ściernego oraz mikrofonu. Goszcząc w Polsce w roku 2000 zwrócił uwagę na Pałac Kultury, mówiąc, że w Bombaju, Dhakkce oraz Mogadiszu widział dokładnie te same budynki, wskutek czego jego skala głosu na warszawskim koncercie przesuwała się nie tylko o kilka oktaw, ale także stref czasowych.
Berbeć
Tom Waits urodził się w Mieście Aniołów, na tylnym siedzeniu żółtej taksówki podjeżdżającej na szpitalny parking. Pojawił się nieogolony i powitał ten świat okrzykiem: „Dawaj na Times Square”. Tak przynajmniej głosi lokalna legenda. Inne źródła podają jednak, że Thomas Allan Waits przyszedł na świat w Pomonie, w stanie Kalifornia, podczas ósmej rocznicy bombardowania Pearl Harbour.
Tommy miał smykałkę do wybryków. Znikały sady, z Niemiec zniknął czarny humor, a wraz z nimi na długie godziny brzdąc. Rodzice byli nauczycielami, jednak o tym co wyczyniał Tom nigdy nie dowiedzieli się, gdyż pytani, w jakiej sprawie są wzywani zawsze od dziecka słyszeli odpowiedź „na reedukację”.
Młodzieniec dorastał, zdał maturę, gdyż w Ameryce każdy ją zdaje, a następnie ruszył dalej w Kalifornię. Dotarł do Santa Monica, miejsce, które ze świętością miało tyle mniej więcej wspólnego co korkociąg z czapką Uszatka. Stał się mieszkańcem bulwaru St.Tropicana, miejsca rozpusty i gnuśności. Nie przybył tam z misją kontestatorską. Z miejsca stał się ulubieńcem miejscowych barmanów, nocował lub nie nocował, piłdużo i na przekór dzieciństwu, bo nie przez słomkę
Kariera
Pewnego dnia w hotelu miał się odbyć koncert kociej muzyki Niestety instrumentaliści wraz z kotami nie zdołali przybyć, trzeba było wyznaczyć kogoś na ich miejsce. Tom ze swoim papierem ściernym w gardle poczuł się na tyle śmiało, że wśród ręcznie malowanych puszek po jedzeniu dla kotów śpiewał z kuwety na piedestale cały wieczór. Goście byli zachwyceni. Szczególnie jeden z nich. Był nim Francis Ford Coppola, który zaproponował artyście stworzenie muzyki do filmu „One from the Hart”. Waits solennie obiecał, że do czasu pracy na planie nauczy się grać na gitarze i tak zaczęła się jego wielka kariera.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go.