FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→Zalety: - link) |
(→Wady) |
||
Linia 42: | Linia 42: | ||
== Wady == |
== Wady == |
||
* Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju ( |
* Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (opałowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie. |
||
* Brak możliwości otwierania drzwi. |
* Brak możliwości otwierania drzwi. |
||
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę). |
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę). |
Wersja z 00:14, 30 lip 2007
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki);
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek;
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
- pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
- w standardzie:
- poduszka powietrzna dla kota,
- kołdra powietrzna dla psa
- pół litra,
- komplet opon dla jazdy po tundrze,
- silnik;
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę,
- samochód,
- przednią szybę,
- wycieraczki,
- felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
- drzwi,
- karnet do klubu Go-Go,
- kolejne pół litra,
- kierownicę obszytą skórą z królika,
- zestaw siedzeń tylnych,
- prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
- szpachlówkę,
- farbę podkładową,
- pól litra lakieru w kolorze nadwozia.
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz.
- W końcu to polski samochód.
- Hamulce bębnowe.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
Wady
- Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (opałowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie.
- Brak możliwości otwierania drzwi.
- Zewnętrzna toaleta (zimno w dę).
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
Zaprzestanie produkcji
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w 2005 roku zaprzestano produkcji tego auta.