Programowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 16: Linia 16:
* Jeżeli przed rozpoczęciem kodowania sporządziłeś jakieś plany – wyrzuć je.
* Jeżeli przed rozpoczęciem kodowania sporządziłeś jakieś plany – wyrzuć je.
* Jeżeli po godzinach spędzonych na analizie kodu i powtarzaniu ''przecież to jest dobrze i powinno działać!'' zastanów się i sprawdź, czy plik instalacyjny twojego kompilatora nie jest uszkodzony. Być może twój komputer stoi za blisko innego urządzenia elektrycznego, i pole magnetyczne zakłóca działanie procesora komputera, przez co twój program się zawiesza.
* Jeżeli po godzinach spędzonych na analizie kodu i powtarzaniu ''przecież to jest dobrze i powinno działać!'' zastanów się i sprawdź, czy plik instalacyjny twojego kompilatora nie jest uszkodzony. Być może twój komputer stoi za blisko innego urządzenia elektrycznego, i pole magnetyczne zakłóca działanie procesora komputera, przez co twój program się zawiesza.

==Prawdy o programach==
* Pisanie kodu jest rozkoszą. Kompilacja kodu jest jak zimny prysznic. Pielęgnacja kodu jest piekłem.
* Pełną, spójną i poprawną dokumentację mają tylko programy bezużyteczne.
* Złożoność programu rośnie do momentu przekroczenia zdolności programisty ten program konserwującego.
==Prawdy o informatykach==
* Bluzganie to jedyny język opanowany w pełni wszystkich programistów.


== Jak zacząć? ==
== Jak zacząć? ==

Wersja z 18:55, 26 gru 2007

Programowanie – czynność polegająca na pisaniu kodu źródłowego, który zostaje przerobiony na kod w C, który zostaje przerobiony na kod w asemblerze. W wyniku tych przekształceń rzadko, choć czasem powstaje program wykonywalny.

Programują głównie linuksowcy, użytkownicy Windowsa, jak i sami jego twórcy nie posiadają takich umiejętności.

Zasady programowania

  • Pisz dużo programów, nie zwracaj uwagi na to, że one nic nie robią.
  • Nie liczy się funkcjonalność napisanego programu – liczy się ile linii kodu zawiera.
  • Jeśli nie rozumiesz kodu napisanego przez siebie, nie martw się inni swoich też nie rozumieją.
  • Kiedy programu napisanego przez ciebie zacznie ktoś używać, to znaczy, że gdzieś popełniłeś błąd.
  • Pisz kod jak najbardziej nieczytelny – jeżeli ktoś zacznie w nim grzebać, nie doszuka się źródła błędu i nie nazwie cię głupkiem.
  • nadawaj zmiennym dziwne nazwy typu XFGRRTEF___DGFF, R2D2' czy Michal_Wisnewski.
  • Używając makrodefinicji, zmiennych tekstowych i szablonów emuluj różne języki programowania.
  • Jeżeli program nie działa, zmień nazwy wszystkich zmiennych na inne, najlepiej zgodne z modną w przypadku danego języka konwencją.
  • Jeżeli dalej nie działa – skasuj wszystkie komentarze i wpisz je na nowo w innych miejscach.
  • Jeżeli to nie pomoże, wyłącz i włącz ponownie kompilator.
  • Jeżeli przed rozpoczęciem kodowania sporządziłeś jakieś plany – wyrzuć je.
  • Jeżeli po godzinach spędzonych na analizie kodu i powtarzaniu przecież to jest dobrze i powinno działać! zastanów się i sprawdź, czy plik instalacyjny twojego kompilatora nie jest uszkodzony. Być może twój komputer stoi za blisko innego urządzenia elektrycznego, i pole magnetyczne zakłóca działanie procesora komputera, przez co twój program się zawiesza.

Prawdy o programach

  • Pisanie kodu jest rozkoszą. Kompilacja kodu jest jak zimny prysznic. Pielęgnacja kodu jest piekłem.
  • Pełną, spójną i poprawną dokumentację mają tylko programy bezużyteczne.
  • Złożoność programu rośnie do momentu przekroczenia zdolności programisty ten program konserwującego.

Prawdy o informatykach

  • Bluzganie to jedyny język opanowany w pełni wszystkich programistów.

Jak zacząć?

Najlepiej nie zaczynać, ponieważ grozi to zjednoczeniem się ze swoją maszyną. Zaczniesz ją kochać, pisać dla niej programy - stworzysz swój własny świat, odizolujesz się od społeczeństwa.

Zastosowania

Źli programiści używają programowania aby:

  • Zaspamować YouTube.
  • Zaspamować twoją skrzynkę pocztową.
  • Zaspamować twoje ulubione forum.
  • Zaspamować cały Internet.
  • Zainstalować ci programy, które robią złe rzeczy, w sposób widoczny jedynie dla informatyka albo i niewidoczny w ogóle.
  • Zainfekować twój komputer, doprowadzając go do stanu, w którym potrzebne będzie wezwanie informatyka.

Dobrzy programiści, walczący ze złymi, używają programowania aby:

  • Napisać program antywirusowy, który zajmie całą pamięć twojego komputera.
  • Napisać firewall, który zablokuje ci dostęp do internetu.