Dzieło życia (literatura): Różnice pomiędzy wersjami
M (podlinkowanie) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Dzieło życia''' – wytwór, który z jakiegoś powodu stał się znakiem rozpoznawczym jakiegoś [[pisarz]]a lub [[poeta|poety]]. Najczęściej przybiera kształt grubego, zakurzonego [[tom]]iszcza, które budzi grozę, szczególnie w zmuszanym do studiowania go uczniu. Najczęściej jest to wyraz światopoglądu lub jego braku twórcy, który stara się wyrazić swoje emocje i poruszyć nimi [[odbiorca dzieła literackiego|odbiorców dzieła]]. |
'''Dzieło życia''' – wytwór, który z jakiegoś powodu stał się znakiem rozpoznawczym jakiegoś [[pisarz]]a lub [[poeta|poety]]. Najczęściej przybiera kształt grubego, zakurzonego [[tom]]iszcza, które budzi grozę, szczególnie w [[lektura|zmuszanym do studiowania]] go uczniu. Najczęściej jest to wyraz światopoglądu lub jego braku twórcy, który stara się wyrazić swoje emocje i poruszyć nimi [[odbiorca dzieła literackiego|odbiorców dzieła]]. |
||
W Polsce mamy do czynienia z wieloma dziełami literackimi, których lektura jest obowiązkowa. Należą do nich m.in. ''[[Pan Tadeusz]]'' i [[Dziady]] [[Adam Mickiewicz|Adama Mickiewicza]] oraz ''[[Quo Vadis]]'' [[Henryk Sienkiewicz|Henryka Sienkiewicza]]. |
W Polsce mamy do czynienia z wieloma dziełami literackimi, których lektura jest obowiązkowa. Należą do nich m.in. ''[[Pan Tadeusz]]'' i [[Dziady]] [[Adam Mickiewicz|Adama Mickiewicza]] oraz ''[[Quo Vadis]]'' [[Henryk Sienkiewicz|Henryka Sienkiewicza]]. |
Wersja z 07:15, 4 lis 2008
Dzieło życia – wytwór, który z jakiegoś powodu stał się znakiem rozpoznawczym jakiegoś pisarza lub poety. Najczęściej przybiera kształt grubego, zakurzonego tomiszcza, które budzi grozę, szczególnie w zmuszanym do studiowania go uczniu. Najczęściej jest to wyraz światopoglądu lub jego braku twórcy, który stara się wyrazić swoje emocje i poruszyć nimi odbiorców dzieła.
W Polsce mamy do czynienia z wieloma dziełami literackimi, których lektura jest obowiązkowa. Należą do nich m.in. Pan Tadeusz i Dziady Adama Mickiewicza oraz Quo Vadis Henryka Sienkiewicza.
Nie wiadomo dokładnie, kto nadaje status dzieła konkretnej książce. Można sądzić, iż zależy to od jej grubości, ciężkości oraz ilości wylanego potu i łez podczas jej czytania. Mamy do czynienia z ewolucją dzieła. Świadczy to zarówno o rozwoju twórczym poetów, jak i o odporności czytających.