Siła bezwładności: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Siła bezwładności''' – zjawisko wymyślone przez leniwych [[fizyk|fizyków]] w celu wytłumaczenia pokrętnych praw fizyki, w krótki i niezbyt zrozumiały sposób. |
'''Siła bezwładności''' – zjawisko wymyślone przez leniwych [[fizyk|fizyków]] w celu wytłumaczenia pokrętnych praw fizyki, w krótki i niezbyt zrozumiały sposób. |
||
'''Siła bezwładności''' to siła, której nie ma. Siła ta występuje w [[Układ |
'''Siła bezwładności''' to siła, której nie ma. Siła ta występuje w [[Układ nieinercjalny|układach nieinercjalnych]]. Choć ''siła bezwładności'' nie ma żadnego prawa istnieć, jest nagminnie wykorzystywana na lekcjach [[Fizyka|fizyki]] jako logiczne wytłumaczenie wszystkiego, od dzielenia przez zero po [[Cokolwiek|cokolwiek]]. |
||
Najpopularniejszym przykładem (nie)istnienia tejże siły jest piłka położona na dachu [[samochód|samochodu]], który wysuwa się spod niej. Jest to przykład tak idiotyczny, że poniektórzy fizycy zaczynają wierzyć we własne słowa. |
Najpopularniejszym przykładem (nie)istnienia tejże siły jest piłka położona na dachu [[samochód|samochodu]], który wysuwa się spod niej. Jest to przykład tak idiotyczny, że poniektórzy fizycy zaczynają wierzyć we własne słowa. |
Wersja z 11:33, 21 kwi 2009
Siła bezwładności – zjawisko wymyślone przez leniwych fizyków w celu wytłumaczenia pokrętnych praw fizyki, w krótki i niezbyt zrozumiały sposób.
Siła bezwładności to siła, której nie ma. Siła ta występuje w układach nieinercjalnych. Choć siła bezwładności nie ma żadnego prawa istnieć, jest nagminnie wykorzystywana na lekcjach fizyki jako logiczne wytłumaczenie wszystkiego, od dzielenia przez zero po cokolwiek.
Najpopularniejszym przykładem (nie)istnienia tejże siły jest piłka położona na dachu samochodu, który wysuwa się spod niej. Jest to przykład tak idiotyczny, że poniektórzy fizycy zaczynają wierzyć we własne słowa.
W związku z powyższym możemy stwierdzić, że siła bezwładności żyje własnym życiem i może nawet myśli! Jej wielkim planem może być chęć opanowania umysłów wszystkich uczniów na świecie i spowodowanie, że znienawidzą fizykę (jakby coś jeszcze było potrzebne...). Świetnym wytłumaczeniem jej zapędów była by chęć zemsty – w końcu została stworzona przez ludzi po to, by uniknąć kłopotów z ewentualnie zainteresowanymi uczniami.
Podobne zachowanie dostrzegamy w przypadku Pokemona Mewtwo.