Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to EVENo. Autor wycofanej wersji to 79.163.190.251.) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie [[Fred Flintstone|Freda Flintstone'a]]. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor [[Jacques Villeneuve|Villeneuve'owi]]. |
W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie [[Fred Flintstone|Freda Flintstone'a]]. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor [[Jacques Villeneuve|Villeneuve'owi]]. |
||
== Formuła 1 == |
|||
W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od [[Scuderia Ferrari|Ferrari]], które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]]. |
|||
W sezonie 2007 Kubica przydzwonił w bandę wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na [[YouTube]] przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana. W Montrealu doczołgał się nawet pierwszy do mety, co oczywiście wszyscy mają w [[dupa | poważaniu]] bo w końcu tego samego dnia [[NonNews:Niemcy vs. Polska (EURO 2008)|przegraliśmy z Niemcami]]. W sezonie 2010 Robert jeździ bolidem Renault. Na testach zdarzyło się, że bolid ani razu nie był zepsuty. W BMW zawsze były jakieś awarie. |
|||
{{przypisy}} |
|||
[[Kategoria:Polscy sportowcy|Kubica, Robert]] |
|||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Kubica, Robert]] |
|||
[[es:Robert Kubica]] |
|||
[[ja:ロバート・クビサ]] |
|||
[[pt:Robert Kubica]] |
Wersja z 22:25, 7 maj 2010
„Kubica” przekierowuje tutaj. Zobacz też Andrzej Kubica. |
Provided ID could not be validated.
Jestem rewelacyjny.
- Robert skromnie sam o sobie[1]
Samochód jest podsterowny.
- Kubik o bolidzie BMW
Samochód jest nadsterowny.
- Kubik o bolidzie Renault
Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – pierwszy polski kierowca wyścigowy, kolejny sezonowy bohater narodowy. Ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy. Przyjaciel Fernando Alonso.
Wsparcie ze strony stadniny BMW Sauber, która, widząc, że wypalają się nasze poprzednie orły – Adam Małysz, Korzeniowski, kadra siatkarzy i siatkarek, adoptowała Roberta pod swoje skrzydło, by jeździł do utraty tchu i benzyny.
Jego ulubione słowa to: „podsterowność”, „nadsterowność”, „balans bolidu”, „graining”.
Przed Formułą 1
Pierwsze kroki do zostania profesjonalnym kierowcą Robert uczynił za młodu jeżdżąc na taczce. Jeszcze wtedy w Polsce nie wiedziano o Formule. Robert też nie wiedział.
W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie Freda Flintstone'a. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor Villeneuve'owi.
- ↑ I co, że wyrwane z kontekstu?