Gothic II
Szablon:Tdruga część gry fabularnej o popularności odwrotnie proporcjonalnej do wykonania. Z powodu cięć budżetowych twórcy gry zrezygnowali z kilku zbytków, m.in. silnika gry, imienia głównego bohatera, itd.
Fabuła
Wciągająca, ciekawa, z dreszczykiem emocji. Polega na – cóż za niespodzianka – przyniesieniu Oka Innosa i zabiciu dresiarzy w kapturach oraz zlikwidowaniu kilku smoków i przyniesieniu ich serc. Naszym mentorem jest jak zwykle dziadek imieniem Xardas. Jego wygląd praktycznie jest zupełnie taki sam, jak w pierwszej części. Spotykamy też kilku starych znajomych którym udało się spier... uciec z walącej się Kolonii Górniczej. Byli to m.in. Diego, Lares, Lee, Milten, Gorn i Lester.
Przypływamy razem z naszą ekipą, żeby zrobić smokowi wjazd na jaskinię. Ilość orków z pewnością wymagała dużej ilości kopiuj + wklej. Po zabiciu ożywionego smoka staruch, który niby nam pomagał wyssał całą energię smoka, potwierdziło to plotki o jego orientacji seksualnej.
Khorinis
- Szablon:Tnasze ulubione miejsce, nie tylko nasze zresztą.
- Szablon:Tsłynie głównie z wyżej wymienionej lokacji. Reszta miasta to zwykłe zadupie pełne szczurów, bobrów, strażników i innych ohydnych żyjątek. Gdzieś w ratuszu stacjonują paladyni, którzy według twórców gry Tibia powinni strzelać z dystansu, ale tego nie robią (punkt dla Gothika).
- Szablon:Tznajdujący się w centrum wyspy, skupiający "wybrańców" którzy mogą zostać specami od pirotechniki. Wspomnę, że, aby zostać wybrańcem, wystarczy owca i trochę złota.
- Szablon:Ttu zaczynamy drugą część gry, większość graczy przeraża wystrój wnętrza (zombie, harpie, gustowny kolor ścian i muzyka), co wpływa na sporą liczbę odrzuceń gry jeszcze przed stoczeniem pierwszej walki.
- Szablon:Trównież zadupie, jednak żyjątka wiejskie bardziej dbają o higienę, co nie zmienia faktu, że nie ma tam burdelu, więc nikt tam nie chodzi. Za to jest tam dużo napakowanych najemników, można ich pobić, ale nikt tego nie robi, bo są za silni. W IV rozdziale ewoluują jak pokemony w mistycznych pogromców smoków rodem z księżyca.
- Szablon:Tsmród, brud i ubóstwo, tak można nazwać to, co zostało z gównianego landu po którym włóczyliśmy się w poprzedniej części. Orkowie zostali poddani Actimelizacji, wybudowali 8 cud świata – drewnianą palisadę, i otoczyli zamek. W zamku gnieżdżą się paladyni, którzy gdyby umieli strzelać z daleka to by wystrzelali orków, ale nie umieją (punkt dla Tibii).
Ciekawostki
- Jeśli ktoś ma naprawdę coś nie tak z głową, może wskoczyć do morza w porcie i płynąć wpław na wyspę, gdzie leży ukryty skarb Gildii Złodziei.
- Gra w Gothic-a II powoduje raka. Świadczy o tym przypadek jedenastoletniego chłopca który przesadził z bagiennym zielem.
- Akcja Gothic-a II odbywa się jesienią.
- Ulubioną runą Szatana jest Krzyk Umarłych (Obrażenia: 666).
- Pod głównego bohatera głos podkładał Justin Bieber.
- Xardas-mentor naszego głównego hirołsa to nekrofil.
- Ciężka zbroja łowcy smoków była inspiracją do outfitu Druida w Tibii.
Uzależnienie
Poniżej przedstawiamy uzależnienie od Gothic-a II. Sprawdź, czy te punkty nie dotyczą Ciebie!
- Jesz tylko po to, żeby się wyleczyć.
- W sklepie kupujesz tylko wodę mineralną do zregenerowania many i czerwone wino dla szybszego wyleczenia się.
- Gdy widzisz księdza lub kogoś wyższej rangi, prosisz go, aby zwiększył ci manę, pokazał ci, co ma do sprzedania, lub nauczył cię tworzyć runy.
- Idziesz do podniszczonych budynków w przekonaniu, że to zamek w Górniczej Dolinie.
- Jeśli spotkasz dzieci bawiące się mieczami, idziesz do nich i pytasz się, czy mają jakieś na sprzedaż, oraz czy wytrenują cię w walce.
- Zbierasz 1000 zł, kupujesz owcę i idziesz do klasztoru, gdy dotrzesz, idziesz do pierwszego napotkanego człowieka i mówisz, że chcesz zostać nowicjuszem.
- Idziesz do sklepikarza i pytasz się, czy możesz zostać jego czeladnikiem.
- Przeszukujesz miejski ratusz w celu znalezienia Lorda Hagena.
- Sprawdzasz, przed czym i ile obrony ma twój strój.
- Masz plecak i kieszenie bez dna, zmieścisz tam 70 trzymetrowych toporów, 20 łuków, 15 kusz, 5000 strzał,zbroję na zmianę, kilka tysięcy sztuk złota, pochodnie i setki butelek z piciem.
- Gdy widzisz dresa w kapturze walisz do niego od razu z łuku, żeby cię nie opętał.
- Nawet jak dostaniesz kilka razy w brzuch z siekiery i 20 strzał w łeb, wystarczy że napijesz się wody i już jesteś zdrowy.
- Brata bliźniaka bierzesz za Charackter Helpera i chcesz żeby dał ci level.
- ... a bliźniaka w szarej kurtce za Rockefellera
- Gdy droga jest za daleka, żeby iść, używasz run teleportacyjnych, lub pijesz miksturę szybkości.
- Idziesz do burdelu, dajesz jakiemuś gościowi 50 zł i mówisz, że chcesz się zabawić.
- Idziesz do sklepu z bronią i pytasz się sprzedającego, czy możesz jakoś pomóc w walce z bandytami.
- Potrafisz zjeść więcej niż wiecznie głodny człowiek.
- Potrafisz przejść miliony kilometrów i nie bolą cię nogi.
- Potrafisz wytrzymać lata bez snu.
- Próbujesz przejść płot, będąc przekonany, że to palisada orków. Jeśli ci się to uda, szukasz tabliczki.
- Jeśli znajdziesz czarny kamień, chowasz go do plecaka/kieszeni, ciesząc się, że znalazłeś czarną perłę i próbujesz ją sprzedać.
- Całe twoje życie opiera się na zdobyciu Oka Innosa, pokonaniu smoków, wypłynięciu do Dworu Irdorath i pokonaniu smoka - ożywieńca.
- Idziesz do kościoła i pytasz się księdza podczas Mszy, jakie jest twoje następne zadanie w Próbie Ognia.
- Na matematyce prosisz nauczyciela, żeby nauczył cię zręczności.
- Podczas mszy mówisz do księdza "Niech Innos będzie z tobą".
- Gdy widzisz kurę, od razu ją zabijasz myśląc że to ścierwojad.
- Jak widzisz nieżywego kreta mówisz "Jedna bestia mniej!"
- Dla pierwszej lepszej osoby przy mieście dajesz 100zł żeby pozwolił Ci wejść.
- W ostateczności możesz powiedzieć że jesteś kowalem i masz w kieszeni 30 szt. toporów dla burmistrza.
- Wbiegasz do pierwszej znalezionej farmy i pytasz się gospodarza, czy możesz zostać jego najemnikiem.
- Potrafisz przebiec cały kraj truchtem bez zmęczenia.
- Gdy przekraczasz granicę, czekasz, aż wczyta ci się mapa.
- Usmażenie mięsa to u ciebie kwestia przyłożenia patelni z mięsem do kuchenki na 2 sekundy.
- Nie musisz iść na siłownię, aby być silniejszym, wystarczy, że chwilę z kimś porozmawiasz.
- Gdy kogoś znasz, masz dla niego inny zestaw dialogu niż dla reszty ludzi.
- Widząc nadpływający prom myślisz, że to paladyni.
- Gdy chcesz wejść do jakiegoś miasta próbujesz zdobyć przepustkę.
- Boisz się wchodzić do lasu bez miecza. Przecież wilki, ścierwojady, krwiopijcy...
- Chodząc ulicami słyszysz jak ludzie mówią "tylko mi nie mów że o tym nie wiedziałeś" albo "w dzisiejszych czasach na nikim nie można polegać, ot co!"
- Uważasz, że w podziemiach klasztoru jest tajna biblioteka i jeśli tam pójdziesz ożywieńcy cię zabija.
- Chodząc do szkoły ubierasz się jak nowicjusz, a na przerwach potajemnie w łazience palisz bagienne ziele.
- Wchodzisz do lasu szukając jaskini gdzie kryje się kobieta, która rozdaje składniki do Gulaszu.
- Jesz mech myśląc, że dostaniesz punkt do siły.
Noob w Gothic II
- Na początku gry próbuje zabić Xardasa.
- Po wyjściu z jego wieży nie zabija owcy.
- Umiera topiąc się podczas ucieczki przed goblinem.
- Próbuje wrócić do świątyni Śniącego aby odzyskać swój dawny sprzęt.
- Bije magicznego golema z lagi.
- Zabija kupców w myśli, że zdobędzie ich towary.
- Ucieka przed chrząszczami(toż to bestie z piekła rodem!).
- Dziwi się, że jak zabije strażnika miejskiego(oczywiście na kodach), to nie może zabrać jego zbroi.
- Uczy się kręgów magii u Onara, siły u Parlana, a zręczności u owcy.
- Wytwarza runy na patelni i gotuje na stole alchemicznym.
- Szuka magicznych kamieni spadających z nieba z których po zniszczeniu wypadają miecze i zbroje(bo pszeciesz w metinie som!).
- Zjada całą baraninę z questa w klasztorze.
- Uważnie obserwuje Bulka oddającego mocz przy drzewie dopatrując się jego genitaliów.
- Szuka kolesia, który znajduje się na liście gończym licząc, że dostanie za niego nagrodę.