Lekcja

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Lekcja, godzina lekcyjna - niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.

Osoby uczestniczące

1.Nauczyciel - zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co czasami jest prawdą. Budzi w uczniach (patrz pkt.2) strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
2.Uczeń - osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela,. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę.
3.Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji - występuje w trzech postaciach:
- inny nauczyciel - kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć "dzień-do-bry".
-uczeń z innej klasy - osoba wchodząca mówi "Przepraszam, pomyliłem klasy" albo "Dzień dobry,c zy mogę coś ogłosić?" na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
-rodzic jednego z uczniów - W tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy "Ja też chcę!"

Rodzaje stereotypowej lekcji

1.Nudna - nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach albo wpadają w trans.
2.Stresująca - lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w gimnazjum)
3.Ciekawa - ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać.
4.Męcząca - kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie "Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?" patrząc w sufit.
5.Emocjonująca - kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują "ale urwał!" "twoja stara!" (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum).

Podział ze względu na wiek uczniów

1.Podstawówka 1-3. Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania
2.Podstawówka 4-6. Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w "1-3"
3.Gimnazjum. Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak "pocisną" nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą.
4.Szkoła średnia, liceum, technikum. Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca.