Netwalk

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Totalnie rozpierniczony Netwalk czekający na zbawiciela
A tu jakiś jeleń pokusił się na ułożenie calutkiej planszy

Szablon:Tgra komputerowa dla znudzonych urzędników, (nie)szczęśliwych posiadaczy przedpotopowego sprzętu oraz niespełnionych w zawodzie hydraulików, którzy realizują się za pomocą niezwykle zaawansowanych gier komputerowych z lat 80'. Pierwsze ślady tej gry znane były ludzkości już w czasach prehistorycznych, a prawdziwy rozkwit popularności pojawił się wraz z wersją na PC.

Wymagania sprzętowe

  • Procesor: dowolny, byle by umiał liczyć do 100.
  • Karta graficzna: wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120.
  • Karta dźwiękowa: jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i bajeranckiej wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać.
  • Klawiatura: zbędna, możesz śmiało sprzedać.
  • Dysk twardy: porządny Netwalk zmieści się nawet na dyskietce startowej. Sprzedaj.
  • Mysz: jakby się uprzeć, to też możesz ją sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już tą klawiaturę.
  • Monitor: jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało.
  • System operacyjny: Windows -1, DOS, BIOS co łaska.
  • Internet: a tego, to się już domyśl.

W ten oto sposób masz komputer liczydło przystosowane do gry w Netwalka oraz kilkaset złotych na drobne wydatki.

Zasady

Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe puzzle z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. Cały wic polega na tym, żeby kręcić nimi tak, aby sieć, którą jakiś jełop perfidnie rozjebał ułożyła się z powrotem w jednolitą całość.

Tworzenie

Aby stworzyć grę Netwalk należy pierdolnąć sobie kratkę dowolnych rozmiarów oraz pociągnąć rozgałęzioną kreskę przez każdą z komórek. Następną czynnością jest losowe obrócenie każdej o wielokrotność 90°. W ten sposób uzyskujemy totalnie rozwaloną planszę, której ułożenie pozostawiamy jakiemuś zainteresowanemu jeleniowi. Bardzo często, a raczej zawsze plansze generowane są przez komputer mianując owym jeleniem każdego posiadacza tejże gry.