Command & Conquer: Red Alert 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Kirov Reporting!

Dźwięk sugerujący apokalipsę

Daj im k***a ten ser!!

Jeżeli ktoś Ci to mówi, musisz ściszyć komputer

Command & Conquer: Red Alert 2 - Gra komputerowa z gatunku RTS, o tym jak źli sowieci napadają boską Amerykę i robią to w alternatywnej wersji historii.

Fabuła

Niestety (a może na szczęście?) ZSRR przegrywa tą dziwną wersję II WŚ, a alianci wsadzają na miejsce Stalina (który umarł na szczęście) jakiegoś wiejskiego chłopa, czyli Alexandra Romanowa. Miał on być gwarantem pokoju i dobrobytu. Jednak on, wraz ze swoim mhrocznym pomocnikiem Jurijem (który umiał kontrolować umysły... czy coś) i nie mniej mhrocznym żółwiem Samem (tak jak Wujek Sam!!) układają nowy plan podboju świata. Zakłada on użycie absolutnie wszystkich dostępnych sił, gdyż alianci nie mogą mieć tyle amunicji, aby ich zatrzymać. I tu następuje niesamowity zwrot akcji - sowieci atakują US i A!!!

Kampania Aliantów

Atak sowietów na kraj burgerów był tak niesamowicie nieprzewidywalny, że okazuje się że Ty jesteś jedynym dowódcą, który pozostał przy życiu i aby bronić wolności, demokracji i hamburgerów. I zupełnie nieprzewidywalnym faktem było też to, że Sowieci uderzają na (werble) Nowy Jork!! A więc razem z oddziałkiem piechoty zostajemy rzuceni na ulice miasta, gdzie możemy podziwiać między innymi płonące wieżowce. Po rozwaleniu bazy rusków gen. Carwille i prezydent Dugan zlecają nam odbicie z brudnych rąk czerwonych Akademii Lotniczej w Colorado Springs, aby tamtejsi lotnicy mogli powstrzymać jakąś sporawą kolumnę pancerną. Zostaje to zakończone pełnym sukcesem, po czym generał i prezydent stwierdzają zakończenie wojny i wstępują do partii... Nie do końca z własnej woli, gdyż cały Waszyngton D.C. kontroluje zbudowane przez Jurija i Sama urządzenie zwane Bekonem. Jednak twój oddział wojskowy nie daje się nabrać, bo twierdzi że bekonu mają pod dostatkiem i ratują biednego prezydenta, aby ten mógł spierdalać do Kanady. Ruski się zdenerwowali i postanowili umieścić taki większy bekon w Chicago, a ty masz 45 minut na rozwalenie go. Po wykonaniu tego zadania na Skype dzwoni ci Generał Władimir Putin, i mówi, że zrobi bum po czym miasto przestaje istnieć. Europejskie kraje tak się wystraszyły soFFietÓff, że postanowili pomóc Ameryce, pod warunkiem, że Ameryka pomoże im w zniszczeniu radzieckiej bazy pocisków nuklearnych, znajdujących się na granicy Polsko-Białoruskiej, czyli przy Niemcach. Oddział uderzeniowy złożony z Tanyi Adams i kilku ludków umiejących zamieniać się w jednostki wroga robi swoje i wracają do domu. Generałowi Carwillowi nudzi się w Kanadzie i rozkazuje ci odbić Waszyngton D.C. co robisz korzystając z supernowoczesnej technologii aliantów, czyli Wież Pryzmatycznych, które wynalazł niemiecki uczony... Albert Einstein! Po przegranej w stolicy imperializmu premier Romanow naprawdę się denerwuje i postanawia skopać dupę amerykanom w Pearl Harbor. Dzięki heroicznej obronie USA ratuje swoją flotę od odesłania na złom. Okazuje się, że w St. Louis istnieje jeszcze jeden boczek Bekon i że kontroluje ludność w mieścinie. Oddział uderzeniowy Tanyi niszczy go, a amerykańskie wojsko odbija miasto i wszyscy są szczęśliwi, bo USA zostało ocalone od sowietów, co nie oznacza wcale końca gry. Ruski tak podniecili się aliancką technologią pryzmatyczną, że zbudowali że zbudowali w Meksyku laboratorium w którym chleją wódę radzieccy uczeni próbują ją odtworzyć. Wysłany na miejsce przekozacki oddział Navy Seals stwierdza, że prace odbywają się wbrew przepisom BHP i je roSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentla w piBlad.pngdu. Sowieci chcą się zemścić i napadają na Niemcy aby zniszczyć znajdujące się tam laboratorium Einsteina. A generał Carwille zostaje zabity przez popaprańca obwieszonego C4. Po dzielnej obronie laboratorium alianci planują uderzyć na Moskwę dzięki Chronosferze (takie cacko umożliwiające podróże w czasie i przestrzeni), ale pojawia się zonk. Idealne miejsce do umieszczenia tego złomu znajduje się tylko kilka ekranów kilometrów od Kuby. I na tej Kubie oczywiście jest baza radzieckich pocisków jądrowych, które tym razem nie zostaną wystrzelone w kierunku Waszyngtonu, tylko prosto w twoją bazę. Ale mimo wszystko Chronosferę udaje się umieścić i rozpoczyna się szturm na Moskwę, który kończy się zniszczeniem elitarnej, mhrocznej Czarnej Gwardii Romanowa, i wkroczeniu Tanyi na Kreml, gdzie spotyka premiera w samych gaciach, przykrytego czerwonym sztandarem z sierpem i młotem. Romanow zostaje pojmany i wojna kończy się happy endem. Okazuje się również, że Tanya Adams miała pod ubraniem megaseksowną sukienkę i że zaprasza Cię na melanż u Prezydenta z okazji zakończenia wojny. No i radzi Ci się umyć. Nieznane są losy żółwia Sama, a Juri dokona zemsty.

Kampania Sowietów

Plik:Romanow i sam.JPG
Władcy Związku Radzieckiego, premier Romanow i tajemniczy Żółw Sam

Premier Romanow, żółw Sam i Yuri wydają Ci rozkaz ataku na centralę dowództwa imperialistycznych świń, czyli na Pentagon, co sowiecka czarna czerwona masa zwana wojskiem z radością wykonuje. Aby amerykanie nie pomyśleli że to koniec, Romanow wydaje Ci rozkaz ataku na Florydę, gdzie podobno jest baza imperialistycznej floty. Podczas tego bezsensownego ataku mamy towarzyszyć towarzyszowi generałowi Władimirowi (jego pomoc opiera się na tym, że ostrzeliwuje bezbronne miasto). W pewnym momencie spierdala z pola bitwy i każe atakować cel, co chcąc nie chcąc musimy wykonać. W następnej misji Yuri wyjaśnia nam swą brudną taktykę prania mózgów amerykanów (jakby było co prać...) i każe nam zająć centrum technologiczne przy (werble) World Trade Center (wtedy jeszcze stały... Jeszcze...) aby wybudować im tam Psychiczny Bekon i pozbawić ich czegoś im tak niepotrzebnego jak wolna wola. Z racji swoich niezwykłych talentów dowódczych zadanie zostaje wykonane. Jednak sojusznicy U. S. i A. nie siedzą grzecznie na duSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentie i tym samym Korea Północna wyprawia swoją flotę aby wylądować we Władywostoku. Rosjanie witają ich ciepło: wódką, chlebem i wpBlad.pnglem. Po obronie ojczyzny zostajesz oddelegowany do Paryża, aby go zniszczyć. Genialny Żółw Sam wymyśla sobie, aby naelektryzować Wieżę Eiffela, i pokazać żabojadom jak wygląda Miasto Świateł. A wygląda pięknie. Twoim następnym zadaniem jest zezłomowanie alianckiej floty w Pearl Harbor, łatwizna. Po tym Juri informuje nas, że premier źle się poczuł i wprowadza nas w kolejne zadanie. Porażka w ojczyźnie mobilizuje aliantów do użycia sztuczki zwanej Chronosferą, aby przeteleportować jednostki, które miałyby zniszczyć nasze supertajne laboratorium w górach Ural. Niedoczekanie, gdyż zbudowany zostaje nowy czołg, który ma (uwaga) DWIE LUFY i epicką nazwę - Apocalypse Tank. Po dzielnej obronie pijarni laboratorium, okazuje się że premier Romanow faktycznie zachorował - na śmierć od kuli. Według Yurija sprawcą tego jest generał Władimir, który siedzi sobie teraz w Białym Domu i trzyma ciepłą jak wołowina na hamburgera posadkę dowódcy sił okupujących ÓSA. Należy dać mu za to klapsa. Kolejne zadanie gruntujące twoją opinię jako superdowódcy zostaje wykonane. Aby przypieczętować swoje zwycięstwo na Ameryką sowieci potrzebowali kapitulacji tego kraju podpisanej przez ich kochanego prezydenta. Do tego zadania zostają wysłani żołnierze Jurija umiejący kontrolować umysły, dla których prezydent Dugan traci głowę. I oczywiście robi grzecznie co mu każą. Jednak to nie koniec wojny - alianci postanawiają pobawić się w bogów i tworzą takie badziewie do kontrolowania pogody, które może powodować katastrofalne burze i niszczyć radzieckie siły. Więc jako najlepszy dowódca, jakiego czerwona rosyjska ziemia kiedykolwiek widziała zostajesz wysłany do pokazania im, jak się kończy igranie z siłami natury - bombowo. Po wykonaniu tego zadania Yuri zaprasza nas na spotkanie do Kremla, aby uczcić zwycięstwo. Jednak w ostatniej chwili zjawia się Żółw Aleks, który przynosi nam taśmę od premiera Romanowa, w której wyjaśnia nam że wcale nie jest chory, tylko Yuri kontroluje jego umysł, gdyż jest zdrajcą i chce w swój chory sposób zawładnąć nad światem i musimy go powstrzymać. Czyli typowy zwrot akcji... Ale na wycieczkę do Kremla i tak się wybieramy - tyle że z większą ilością obstawy (tylko 3 dywizje...) . Yuri wydaje się być wielce zdziwiony w chwili kiedy na głowę spadają mu bomby... Ostatnim punktem jest atak na Alaskę, gdzie alianci wciąż mają nadzieję uratować się przed sowietami dzięki swojej Chronosferze z której mogliby uderzyć na każde miejsce na świecie. Musimy im tą nadzieję uciąć, najlepiej atakiem nuklearnym. Ale nie, lepiej oczywiście wysłać Ciebie z cholernie małymi siłami i walczyć z nimi w nierówny sposób. Ale i tak dajesz sobie z nimi radę, i przy braku innych kandydatów oficjalnie zostajesz premierem świata. Ale okazuje się że Yuri (a może tylko jego mózg) wciąż żyje i że chyba zaczyna kontrolować...

Jednostki

Alianci

  • GI - Podstawowa jednostka piechoty, o dziwo bardzo dobra. Normalnie nosi ze sobą coś, co przypomina MP-5, ale potrafi też w 0.0004 sekundy okopać się i wyjąć z kieszeni M60, dzięki czemu stanowi także zagrożenie dla czołgów. Może też barykadować się w cywilnych budynkach, i prowadzić stamtąd ostrzał.
  • Rocketeer - Kolejny popapraniec z jetpackiem... Jeżeli jednostka którą mamy zamiar atakowac nie ma broni przeciwlotniczej, to całkiem skuteczny.
  • Navy Seal - Przekozacki komandos, dźwiga pistolet maszynowy, którym można wyrżnąć całą wrogą piechotę bez zranienia. Niestety jest nieskuteczny przeciwko pojazdom, ale wtedy hop do wody i już jest dobrze, bo statki wroga może rozwalać dzięki C4, którym można niszczyć także budynki.
  • Spy - Szpiedzy potrafią w mgnieniu oka przebrać się za wrogą jednostkę piechoty (nawet psa), dzięki czemu są w stanie bez przypału chodzić po bazie wroga, przynajmniej do momentu spotkania wrogiego psa, który wyczuwa płynącą w nich imperialistyczną krew. Szpiedzy mogą wchodzić do wrogich budynków i kraść z nich wrogą technologię, lub pieniądze.
  • Chrono Legionnaire - Najbardziej popaprana jednostka z całej gry. Zamiast chodzić teleportuje się, a zamiast niszczyć wrogie jednostki czy budynki wymazuje je z historii...
  • Grizzly Battle Tank - Pierwszy czołg, którym będziemy dysponować. Średnio drogi, średnio mocny ogólnie taki średni.
  • Infantry Fighting Vehicle (IFV) - Ciekawy pojazd. W podstawowym trybie działania uzbrojony w wyrzutnię rakiet, jednak po wprowadzeniu jednostki piechoty zyskuje nowe właściwości, ale nie pamiętam jakie.
  • Mirage Tank - Meganowoczesny czołg, jeżeli się nie rusza to jest drzewkiem.
  • Prism Tank - Bardzo pożyteczna jednostka, uzbrojona w działko pryzmatyczne (taki kozacki laser). Dość duża szybkostrzelność, siła ognia i niezły zasięg niwelują wadę jaką jest słaby zasięg.
  • Chrono Miner - Najzwyklejsza w świecie żniwiarka, tyle że zamiast wracać z poła z ładunkiem teleportuje się do rafinerii. Zalety są oczywiste.
  • Harrier - Myśliwiec bombardujący, rekrutowany na lotniskach. Jeżeli lotnisko zostanie zniszczone, to myśliwiec też.
  • Destroyer - Niszczyciel, podstawowa jednostka nawodna aliantów. Oprócz działka przewozi samolot zrzucający białe kreski na wrogie okręty podwodne.
  • Aegis Cruiser - Szkoda kasy. Jedyne zastosowanie jakie ma, to ostrzeliwanie wrogich samolotów albo rakiet.
  • Aircraft Carrier - Niewielki lotniskowiec, który przewozi 3 samoloty bombardujące o dość dużym zasięgu. To na tyle.
  • Dolphin - Obrońcy praw zwierząt oszaleją... Jedyna skuteczna broń w starciu z ośmiornicami (o których później). Wysyła jakiś płaski zlepek pikseli który powoduje że osmiornica puszcza okęt.

Sowieci

Plik:Atak.JPG
Przykład zastosowania radzieckiej piechoty
  • Conscript - Mięso armatnie, które jest skuteczne wobec GI jedynie z przewagą 12341 do 1. No chyba że wejdzie do budynku.
  • Tesla Trooper - Jegomość, który wygląda jak kosmonauta w skafandrze i atakuje elektrycznością. Całkiem skuteczny, a dodatkowo może elektryzować wieże Tesli i inne wieże.
  • Crazy Ivan - Właściwie nie wiadomo kto i po co wymyśli tę jednostkę. Teoretycznie może podkładać ładunki wybuchowe pod wrogimi jednostkami i strukturami, tylko że zanim do niej podejdzie to jest 3 razy trupem.
  • Flak Trooper - Teoretycznie może strzelać do wszystkiego, lepiej niech oszczędza te swoje śmieszne działko na wrogie lotnictwo.
  • Yuri - Najbardziej mhroczna jednostka w grze, potrafi być wielce denerwująca, bo przejmuje kontrolę nad wrogimi oddziałami i powoduje że zaczynają strzelać do swoich dawnych kumpli.
  • Rhino Heavy Tank - Podstawowy czołg Czerwonej Armiji. W dużych ilościach i pod osłoną piechoty bardzo dobry.
  • Flak Track - Pojazd przeciwlotniczy posiadający cechy transportera. Takie same uzbrojenie jak Flak Trooper.
  • V3 Rocket Launcher - Wyrzutnia rakiet o ogromnym zasięgu i sile rażenia. Serio, amerykanie nie wiedzą gdzie spieprzać jak ją widzą.
  • Apocalypse Assault Tank - Epicki czołg, który ma DWIE LUFY! Chyba wystarczy Ci wyjaśnień! Widziałeś kiedyś czołg, który ma DWIE LUFY?!?!
  • Terror Drone - Mechaniczny robak, który pożera czołgi i pojazdy od środka.
  • War-Miner - Sowiecka żniwiarka różni się od imperialistycznej tym, że zamiast teleportacji ma bezużyteczny karabin maszynowy, bo zamiast zdąży porządnie postrzelać to musi wracać do rafinerii.
  • Kirov Airship - Sterowiec zbudowany z drewna i papieru, co powoduje że jest prawie niezniszczalny. Przewozi ciężkie bomby którymi może zamienić bazę wroga w ruinę.
  • Typhoon Attack Sub - Radzieccy podwodniacy mają bardzo dużo roboty z aliancką flotą. Ale im więcej podwodniaków, tym mniejsze szanse alianckie niszczyciele mają szanse na zatopienie ich.
  • Dreadnought - W skrócie jest to pływająca wyrzutnia V3.
  • Sea Scorpion - W skrócie jest to pływająca Flak Track
  • Giant Squid - Zwierzątka nie mogą w tej grze narzekać. Ten osobnik to nakarmiona sterydami ośmiornica, która swoimi mackami łapie wrogie jednostki i tarmosi je aż raczą wybuchnąć. Jedyną skuteczną bronią przeciw temu bydlakowi są delfiny.

Kradziona technologia

Jednostki które otrzymujemy po tym, jak szpieg przyczłapie się do centrum technologicznego wroga.

  • Psi Commando - Taki Yuri, który oprócz kontrolowania wrogich umysłów potrafi przeprowadzić skuteczny zamach bombowy. Otrzymujemy po popijawie w radzieckim Battle Lab
  • Chrono Commando - połączenie Chrono Legionnaire i Navy Seal. Dostajemy po przekupieniu naukowców w alianckim Tech Center.

Wspólne

  • Engeener - Potrafi w ciągu milisekundy przemalować wrogi budynek na kolor własnej frakcji, naprawić mosty lub każdy budynek.
  • Attack Dog - Potrafi w ciągu milisekundy zagryźć wrogiego żołnierza, lub wykryć szpiega.
  • Tanya - Zastępuje Navy Seals w multi, wiele się od niego nie różni no co ty, przecież ma cycki!!
  • MCV' - Pojazd bez którego budowa bazy nie jest możliwa. Poszczególne strony różnią się jedynie kolorem lakieru.
  • Amphibious Transport - Transportuje do 12 jednostek piechoty, lub 5 pojazdów. Porusza się po ladzie, morzu i powietrzu.

Multiplayer

Gra po wydaniu okazała się tak popularna, że EA postanowiła ostatecznie zamknąć Westwood i serwery do gry sieciowej przestały istnieć. Na szczęście po paru latach pojawiła się mała grupka Geeków, która nazwała się XWIS i postanowiła uratować tę grę od całkowitego zapomnienia. Podczas gry w sieci wybieramy sobie jeden z kilku krajów którym chcielibyśmy zagrać, bo każdy z nich ma jakiś bezużyteczny zajebisty bonus. Ameryka, Francja, Wielka Brytania, Korea i Niemcy to kraje alianckie, a ZSRR, Kuba, Libia i Irak to kraje sowieckie.

Ameryka

Dysponują zrzutem 8 GI których można zrzucić np. prosto do bazy wroga na działka przeciwlotnicze.

Francja

  • Grand Cannon - Zgodnie z francuską doktryną wojenną budujemy zajebiście mocne umocnienia i czekamy aż wrogom skończy się amunicja. Średnie czołgi niszczy za jednym strzałem, wymaga jednak sporo energii.

Wielka Brytania

  • Sniper - Jeżeli w twojej bazie giną żołnierze, to znaczy że masz piracką wersję gry gdzieś kręci się snajper!

Korea

  • Black Eagle - mhroczne, koreańskie myśliwce, niewiele się różnią od Harrirerów.

Trzecia Rzesza Niemcy

  • Tank Destroyer - Jak sama nazwa mówi służy do przerabiania wrogich czołgów na żyletki. Przeciwko piechocie u budynkom ssie.

ZSRR

  • Tesla Tank - Razi gradem piorunów, jak wszystko co ma słowo ,,tesla w nazwie.

Kuba

  • Terrorist - I tak nie zdąży podłożyć ładunków wybuchowych...

Libia

  • Demolition Truck - Ciężarówka którą wbija się do wrogiej bazy aby ją wybić. Na pace ma bombę atomową.

Irak

  • Desolator - Psychopata który nosi ze sobą działko radiacyjne. Służy do zabijania sojuszniczych żołnierzy, którzy podejdą za blisko.

Superbronie

Plik:NukeRA2.JPG
Kto mówił coś o grzybach?
  • Bomba Atomowa - Dysponują nią sowieci. Rakieta i silos wyglądają jakby to miałaby być przynajmniej bomba Tzar (największa bomba świata), jednak ta nie zniszczyłaby nawet Hiroszimy...
  • Katastrofalna Burza' - Chyba nie ma nic gorszego, niż deszcz który psuje nam plany na grilla... A szczególnie kiedy burzowe chmury zbierają się nad naszą bazą...

Supersztuczki

  • Żelazna Kurtyna - Takie coś dzięki czemu potraktowane tym jednostki stają się niezniszczalne. Nie działa na piechotę, która potraktowana tym staje się zniszczona. Bawią się w to sowieci.
  • Chronosfera - Może przeteleportować jednostki z dowolnego miejsca na mapie w dowolne miejsce na mapie. Nie dotyczy też piechoty, którą może przeteleportować prosto do Nieba. Można mieć niezły ubaw teleportując wrogie czołgi do wody. Jarają się tym alianci.

Szablon:C&C