The Elder Scrolls V: Skyrim
Szablon:Tbardzo popularna gra komputerowa znanego studia Bethesda Softworks, znanego z tego, że jest znane oraz z licznych bugów w innych produkcjach.
Fabuła
Fabuła jest prosta i nawet totalny idiota by ją zrozumiał. Pewnego słonecznego dnia, gdy Ciebie, Ralofa, Ulfrica Gromowładnego, złodzieja i paru innych wypierdków mają rostrzelać skrócić o głowę, niespodziewanie pojawia się tam smok i zaczyna palić żydów piękne Helgen (kto by się spodziewał?). My oczywiście musimy zadzwonić po Hitlera uciekać. Możemy iść z Ralofem (współskazańcem) lub z Hadvarem (jednym z tych, którzy chcieli nas zabić). Gdy już uciekniemy, idziemy do Białej Grani, zabijamy smoka, zostajemy Smoczym Dziecięciem, otrzymujemy 15 tytułów honorowych które nic nie dają oraz zabijamy potężnego supersmoka Alduina.
Wojna
Wojna zaczęła się, gdy Ulfric wypiął się na Cesarza. Pierwsza bitwa o dziwo zaczęła się dopiero, gdy Smocze Dziecię dołączyło do którejś ze stron. Pierwszą bitwą jest obrona lub atak na Białą Grań. Na koniec musimy zabić Tuliusa lub Ulfrica.
Bohaterowie
- Szablon:T najlepszy, najfajniejszy, najważniejszy i najbardziej lubiany bohater w całej grze. Zastałeś Smoczym Dziecięciem więc musisz latać jak idiota po świecie i wypełniać zadania.
- Szablon:T król lub lord Białej Grani. Jest superważny i bardzo cie lubi (wersja Cesarskich) lub nienawidzi (wersja Gromowładnych). Ma bardzo dużo dzieci, ale nie ma żony. Jakkolwiek byś dla niego nie pracował, zawsze wybiera Cesarstwo. Wysyła cię do walki z pierwszym smokiem, bo sam się boi.
- Szablon:T może się też nazywać Jarl El Syf, ale to nie jest potwierdzone. Mieszka w
Białym DomuBłękitnym Pałacu w Samotni (którą włada). Popiera PO. Jest bardzo samotna ze względu na miejsce zamieszkania. Żona byłego Najwyższego Kola Skyrim. - Szablon:T syn Zeusa i Jarl Wichrowego Tronu. Lubi pioruny i Talosa. Nienawidzi elfów z Thalmhoru. Pretendent do tronu. Nie lubi tych komunistów (cesarstwa) i wytoczył im wojnę.
- Szablon:T zarządca wojskowy, dowódca
Armii CzerwonejLegionu Cesarskiego i najlepszy kumpel Cesarza. Ukryty wielbiciel Juliusza Gejusza Cezara. Traktuje wszystkich jak podnóżki. Krążą plotki, że molestuje śnieżne trolle. - Szablon:T geniusz zła. To on za tym wszystkim stoi. Jest smokiem. Umie krzyczeć. Pod koniec gry ucieka do Sovngardu (lub Sowy Gardłu). Tam razem z tró hero musimy go rozwalić. Jest okropnie zły i nas nienawidzi z całego serca swego i całej duszy swojej, ale pomógł nam uniknąć kary na początku.
- Szablon:T właścicielka gospody w Rzecznej Puszczy. Członkini Oszcza. Pomaga naszemu bohaterowi. Ma schody do piwnicy w szafce.
- Szablon:T dziad, który wie za dużo. Członek Oszcza. Mieszka w kanałach. Opowiada o Alduinie i końcu świata.
- Szablon:T master głównego bohatera. Członek Siwobrodych. Znany z tego, że wie co to Thu i ma siwą brodę. Mieszka na
Mount EverestWysokim Hrothgarze. Uwielbia drzeć się wniebogłosy. - Szablon:T ziejący ogniem, okrutny, straszny i wielki smok! Mieszka na najwyższej górze, na najwyższym kamieniu (koło kilofa Notch'a). Jest Siwobrodym mimo, że nie ma brody. Lubi śnieg i zabijać ludzi. Kolejnym jego hobby jest zabijanie jeszcze większej ilości ludzi.
Gildie
- Szablon:T oficjalnie zlikwidowana. Pomaga głównemu bohaterowi. Jest ściśle związana z główną fabułą. Jest najliczniejszą organizacją w grze. Bez naszego bohatera pozostaje w niej dwoje członków. Właścicielka gospody Delphine i stary wariat Esbern.
- Szablon:T koledzy Altaira. Ubisoft w tym nie uczestniczył (za co wszyscy dziękują bogu). Zajmują się zabijaniem i skakaniem do stogów siana. W swojej kryjówce trzymają zmumifikowaną Nocną Matkę i czekają, aż coś powie. Oczywiście mówi tylko do naszego bohatera. Członkowie mówią „bracie” nawet do członków płci żeńskiej. Na koniec zdradza ich przywódca, który niszczy całą bazę. Członkami są wampir poniżej 6 roku życia, murzyn rozdzielający zadania, wilkołak robiący w kuźni, emerytowany czarodziej, przerośnięty jaszczur, elfka dźgająca szydełkiem jednorożca podczas spaceru na plaży i błazen pilnujący zwłok.
- Szablon:T magowie, jedna z prostszych gildii, bo nie trzeba nic robić, tylko pakować doświadczenie w manę, zniszczenie, iluzje i przywoływanie. Członkowie są debilami w sukienkach, bawiącymi się zapałkami i myślącymi „dlaczego pada śnieg".
- Szablon:T bardziej złożona gildia. Jej członkowie muszą umieć przyciskać kilka przycisków myszki naraz. Niektórzy to wilkołaki. Dają wpierdol każdemu, kto jest zły.
- Szablon:T każdy chyba wie, co robią. Jest to najtrudniejsza gildia, bo oprócz penetrowania ruin (jak w każdej gildii), trzeba się skradać i nie dać złapać. Pod koniec zostajemy przywódcą gildii, co i tak nic nam nie daje prócz satysfakcji (tak jak w każdej gildii).
Rasy
- Szablon:T zoofilia zaowocowała tym. Argonianie to jaszczurki i ludzie jednocześnie. Mogą oddychać pod wodą. Mieszkają na bagnach i mają „podejrzane stosunki” z drzewami.
- Szablon:T magowie, wielokrotnie myleni z Brytanami (rasa psa). Mają magiczne bonusy i Smoczą Skórę, nie wiedzą co to jest krem nawilżający.
- Szablon:T pochodzi z Morrowind. Mają szarą skórę, są nielubiani, uważani za złodziei i przemytników (którymi są). Mają przerażające czerwone oczy.
- Szablon:T członek Altmerskiego Domina i Thalmhoru. Typowi rasiści i faszyści zarazem. Nie lubi Talosa, nie lubi Cesarstwa i nie lubi innych ras. Ma ok. 2.5 metra wzrostu i wali się w głowę przechodząc przez drzwi.
- Szablon:T komuchy, rdzenni mieszkańcy
ZSRRCesarstwa. Lubią Wino z Alto i czczą wszystkie deadry naraz i na odwrót. To uzdolnieni dyplomaci (szczególnie, gdy opozycja wisi na stryczku) i handlarze. - Szablon:T kolejny owoc zoofilii. koto-ludzie. Najlepsi przyjaciele
Szatanaczłowieka. Milutkie jak każde kotki (szczególnie, gdy potną ci twarz i zjedzą wnętrzności). Mimo, że nikt ich o to nie podejrzewa to urodzeni złodzieje. Każdy Kadżid ukradł coś raz w życiu. Są dilerami księżycowego cukru oraz skoomy (czyt. „z kupy"). Zazwyczaj zadufani w sobie i uważający się za najdoskonalszą rasę (jak zwykłe koty). - Szablon:T Bezmózga kupa mięśni. Kochają się bić i boją się kochać. Gdy Ulfrick zaproponował im wojnę z Komuną od razu się zgodzili. Lubią wielkie włochate krowy.
- Szablon:T Kolejny elf. Ludzie, co ma wspólnego Ork i Elf? Jest taki sam jak Nord, choć zielony. Zazwyczaj są bandytami. Rasa dla graczy pr0.
- Szablon:T rasa ma swoje korzenie jeszcze w Gwiezdnych Wojnach. Tam właśnie Imperator posiadał swoją „Red Guard". Gdy Imperium zostało rozbite, ich potomkowie osiedlili się w Tamriel. Dzięki korzeniom najlepszej jednostki w galaktyce są zajebistymi wojownikami i potrafią używać Mocy. Wszyscy się ich boją.
- Szablon:T elfy niskiego rodu. Chowają się w lasach, wrzeszcząc Lululuuuuuuuuuu i waląc headshoty każdemu, kto się zbliży na mniej niż 5 metrów (dalej nie wycelują).
Daedry
- Szablon:T ten od strzelania innym w plecy. Bardzo lubi jelenie i zabijanie wilkołaków.
- Szablon:T odpowiada za równomierne rozkładanie się i gnicie ciał. Ma swoich kumpli kanibali.
- Szablon:T Niesie Słońce i księżyc. Uwielbia klejnoty. Ma wile koło Zimowej Twierdzy.
- Szablon:T uciekł z wariatkowa w Otchłanie. Uwielbia strzelać z Łabarzaka. Najpotężniejszy i najpoważniejszy boss.
- Szablon:T Pan „dominacji”. Ma bławe, dom w Markarcie i własną klatkę.
- Szablon:T zdrajca, zdrajca i jeszcze raz ZDRAJCA!
- Szablon:T to zwyczajny dżin. Ma swojego psa.
- Szablon:T to ta co lubi światła i lasery.
- Szablon:T najfajniejsza daedra. Książę rozpusty i pijaństwa. Da ci kostur kaca.
- Szablon:T lubi sobie pospać. Nie wiedzieć, czemu wbiła czyjąś czaszkę na kij i myśli, że ma najfajniejszy artefakt.
- Szablon:T nie wiadomo co to za daedra, ale mieszka w piwnicy u Balgrufa.
- Szablon:T Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać itd. Jest super złym gościem z poprzedniej części. Dowódca Mitycznego Brzasku.
- Szablon:T wymaga od ciebie zabicia kumpla. Ze względu na trudności w wymawianiu jego nazwy on nie powinien nawet istnieć.
Miejsca
- Szablon:T największe miasto w grze. Mieszka tu Balgruf. Neutralny punkt strategiczny w środku Skyrim. Walczą tu dwa duże klany. Ludzie tu piją, ćpają i się zabijają.
- Szablon:T mieszkańcy tego miasta są bardzo samotni. Mieszka tu generał Tulius, a nawet Sam Cesarz (dopóki go nie zabijesz).
- Szablon:T jakaś niegodna uwagi wioska. Nie ma tu nic, prócz domów na bagnie.
- Szablon:T uciekaj, renegaci idą! I władze nic z tym oczywiście nie zrobią.
- Szablon:T jedyna rozrywka w tym mieście to zabijanie wilkołaków i gadający pies Złośliwego Klawisza.
- Szablon:T to tu Vermina zostawiła swój zaisty artefakt. Tutaj ludzie nie mogą się wyspać.
- Szablon:T akademia magów i cztery domy. Perła Skyrim.
- Szablon:T jeśli nie pobili cię
dresiarzenordowie, a dupa nie przymarzła ci do ławy to i tak rzeźnik poderżnie ci gardło. Tu mieszka Ulfrick Gromowoładny Najważniejszy Król Skyrim. - Szablon:T to stąd przypełzła cała przestępczość. Tu mieści się Gildia złodziei. Jest jak Wenecja w wersji mini (pełna kanałów).
Oznaki uzależnienia
- Próbujesz handlować z kotami włóczącymi się niedaleko miast.
- Potrafisz połknąć na raz bochenek chleba, krąg sera i kilka warzyw podczas walki.
- Do leczenia się z wszystkich chorób używasz jednej mikstury.
- Próbujesz gadać z trupami twierdząc, że masz do tego prawo będąc "słuchaczem".
- Podczas wojny możesz dowolnie podróżować, żadna ze stron nie zaatakuję do twojego powrotu.
- Wojnę wygrywają Ci, do których się przyłączysz.
- Nieznajomi, których mijasz na ulicy, opowiadają Ci o swoim życiu – mówią nawet gdy ich ignorujesz.
- Włamujesz się do burdelu licząc, że znajdziesz tam posążek Dibelli dla menela, który zlecił Ci jego kradzież.
- Każdy policjant jakiego znasz, nie spełnił swoich marzeń przez strzałę, która trafiła w jego kolano.
- Jeżdżąc konno tracisz możliwość patrzenia swoimi oczami, zamiast tego opuszczasz swoje ciało i obserwujesz świat zza swoich pleców.
- Gdy sklep jest zamknięty, uparcie stoisz przed nim czekając na jego otwarcie – NIGDY nie rezygnujesz.
- Chcąc znaleźć żonę (lub męża) wieszasz sobie wisiorek na szyi i biegasz jak głupi wypełniając zachcianki potencjalnych partnerów. Jeśli mimo to Cię nie chcą – próbujesz wpisać kod.
- Gdy masz już męża lub żonę, przychodzisz do nich raz dziennie żądając posiłku i pieniędzy, a następnie znikasz do następnego razu.
- Spędzasz całe dnie w księgarniach szukając takich tytułów jak „Kula Ognia” lub „Transmutacja”.
- Odwiedzasz ratusz, pytając czy aby nie mają wolnego miejsca dla Tana.
- Gdy na kogoś krzykniesz, ten ktoś odlatuję kilka metrów dalej.
- Łazisz po kanałach, szukając miejsca spotkań gildii złodziei.
- Gdy zobaczysz urnę, przeszukujesz ją w poszukiwaniu małej fiolki zdrowia.
- Gdy mama każe ci iść do sklepu po bułki, mówisz, że musisz wyrzucić ciężki topór wojenny, ponieważ nie będziesz mógł biegać.
- Jesz tylko po to, by przybyło ci życia.
- Masz fajną czapkę z rogami.
- Zabijasz każde stworzenie żeby posiąść jego duszę.