Gothic II
Szablon:Tdruga część gry fabularnej o popularności odwrotnie proporcjonalnej do wykonania. Z powodu cięć budżetowych twórcy gry zrezygnowali z kilku zbytków, m.in. silnika gry, imienia głównego bohatera, itd.
Fabuła
Wciągająca, ciekawa, z dreszczykiem emocji. Polega na – cóż za niespodzianka – przyniesieniu Oka Innosa i zabiciu dresiarzy w kapturach oraz zlikwidowaniu kilku smoków i przyniesieniu ich serc. Naszym mentorem jest jak zwykle dziadek imieniem Xardas. Jego wygląd praktycznie jest zupełnie taki sam, jak w pierwszej części. Spotykamy też kilku starych znajomych którym udało się spier... uciec z walącej się Kolonii Górniczej. Byli to m.in. Diego, Lares, Lee, Milten, Gorn i Lester.
Przypływamy razem z naszą ekipą, żeby zrobić smokowi wjazd na jaskinię. Ilość orków z pewnością wymagała dużej ilości kopiuj + wklej. Po zabiciu ożywionego smoka staruch, który niby nam pomagał wyssał całą energię smoka, potwierdziło to plotki o jego orientacji seksualnej.
Khorinis
- Szablon:Tnasze ulubione miejsce, gdzie do noclegu za 50 szt. złota dostajemy dwie poduszki i schowek na miecz.
- Szablon:Tsłynie głównie z wyżej wymienionej lokacji. Reszta miasta to zwykłe zadupie pełne szczurów, bobrów, strażników i innych ohydnych żyjątek. Gdzieś w ratuszu stacjonują paladyni, którzy według twórców gry Tibia powinni strzelać z dystansu, ale tego nie robią (punkt dla Gothika).
- Szablon:Tznajdujący się w centrum wyspy, skupiający "wybrańców" którzy mogą zostać specami od pirotechniki. Wspomnę, że, aby zostać wybrańcem, wystarczy owca i trochę złota.
- Szablon:Tkonstrukcja wzniesiona w jeden wieczór przez kilku chińskich budowlańców, tu zaczynamy drugą część gry, większość graczy przeraża wystrój wnętrza (zombie, harpie, gustowny kolor ścian i muzyka), co wpływa na sporą liczbę odrzuceń gry jeszcze przed stoczeniem pierwszej walki.
- Szablon:Trównież zadupie, jednak żyjątka wiejskie bardziej dbają o higienę, co nie zmienia faktu, że nie ma tam burdelu, więc nikt tam nie chodzi. Jest tam dużo napakowanych najemników, można ich pobić, ale nikt tego nie robi, bo są za silni. W IV rozdziale ewoluują jak pokemony w mistycznych pogromców smoków rodem z księżyca.
- Szablon:Tsmród, brud i ubóstwo, tak można nazwać to, co zostało z gównianego landu po którym włóczyliśmy się w poprzedniej części. Orkowie zostali poddani Actimelizacji, wybudowali 8 cud świata – drewnianą palisadę, za którą trzymają podobno Arkę Rhobara i otoczyli zamek. W zamku gnieżdżą się paladyni, którzy gdyby umieli strzelać z daleka to by wystrzelali orków, ale nie umieją (punkt dla Tibii).
Ciekawostki
- Jeśli ktoś ma naprawdę coś nie tak z głową, może wskoczyć do morza w porcie i płynąć wpław na wyspę, gdzie leży ukryty skarb Gildii Złodziei.
- Gra w Gothic-a II powoduje raka. Świadczy o tym przypadek jedenastoletniego chłopca który przesadził z bagiennym zielem.
- Akcja Gothic-a II odbywa się jesienią.
- Ulubioną runą Szatana jest Krzyk Umarłych (Obrażenia: 666).
- Pod głównego bohatera głos podkładał Justin Bieber.
- Xardas-mentor naszego głównego hirołsa to nekrofil.
- Ciężka zbroja łowcy smoków była inspiracją do outfitu Druida w Tibii.
Uzależnienie
Poniżej przedstawiamy uzależnienie od Gothic-a II. Sprawdź, czy te punkty nie dotyczą Ciebie!
- Jesz tylko po to, żeby się wyleczyć.
- W sklepie kupujesz tylko wodę mineralną do zregenerowania many i czerwone wino dla szybszego wyleczenia się.
- Gdy widzisz księdza lub kogoś wyższej rangi, prosisz go, aby zwiększył ci manę, pokazał ci, co ma do sprzedania, lub nauczył cię tworzyć runy.
- Idziesz do podniszczonych budynków w przekonaniu, że to zamek w Górniczej Dolinie.
- Jeśli spotkasz dzieci bawiące się mieczami, idziesz do nich i pytasz się, czy mają jakieś na sprzedaż, oraz czy wytrenują cię w walce.
- Zbierasz 1000 zł, kupujesz owcę i idziesz do klasztoru, gdy dotrzesz, idziesz do pierwszego napotkanego człowieka i mówisz, że chcesz zostać nowicjuszem.
- Idziesz do sklepikarza i pytasz się, czy możesz zostać jego czeladnikiem.
- Przeszukujesz miejski ratusz w celu znalezienia Lorda Hagena.
- Sprawdzasz, przed czym i ile obrony ma twój strój.
- Masz plecak i kieszenie bez dna, zmieścisz tam 70 trzymetrowych toporów, 20 łuków, 15 kusz, 5000 strzał,zbroję na zmianę, kilka tysięcy sztuk złota, pochodnie i setki butelek z piciem.
- Gdy widzisz dresa w kapturze walisz do niego od razu z łuku, żeby cię nie opętał.
- Nawet jak dostaniesz kilka razy w brzuch z siekiery i 20 strzał w łeb, wystarczy że napijesz się wody i już jesteś zdrowy.
- Brata bliźniaka bierzesz za Charackter Helpera i chcesz żeby dał ci level.
- ... a bliźniaka w szarej kurtce za Rockefellera
- Gdy droga jest za daleka, żeby iść, używasz run teleportacyjnych, lub pijesz miksturę szybkości.
- Idziesz do burdelu, dajesz jakiemuś gościowi 50 zł i mówisz, że chcesz się zabawić.
- Idziesz do sklepu z bronią i pytasz się sprzedającego, czy możesz jakoś pomóc w walce z bandytami.
- Potrafisz zjeść więcej niż wiecznie głodny człowiek.
- Potrafisz przejść miliony kilometrów i nie bolą cię nogi.
- Potrafisz wytrzymać lata bez snu.
- Próbujesz przejść płot, będąc przekonany, że to palisada orków. Jeśli ci się to uda, szukasz tabliczki.
- Jeśli znajdziesz czarny kamień, chowasz go do plecaka/kieszeni, ciesząc się, że znalazłeś czarną perłę i próbujesz ją sprzedać.
- Całe twoje życie opiera się na zdobyciu Oka Innosa, pokonaniu smoków, wypłynięciu do Dworu Irdorath i pokonaniu smoka - ożywieńca.
- Idziesz do kościoła i pytasz się księdza podczas Mszy, jakie jest twoje następne zadanie w Próbie Ognia.
- Na matematyce prosisz nauczyciela, żeby nauczył cię zręczności.
- Podczas mszy mówisz do księdza "Niech Innos będzie z tobą".
- Gdy widzisz kurę, od razu ją zabijasz myśląc że to ścierwojad.
- Jak widzisz nieżywego kreta mówisz "Jedna bestia mniej!"
- Dla pierwszej lepszej osoby przy mieście dajesz 100zł żeby pozwolił Ci wejść.
- W ostateczności możesz powiedzieć że jesteś kowalem i masz w kieszeni 30 szt. toporów dla burmistrza.
- Wbiegasz do pierwszej znalezionej farmy i pytasz się gospodarza, czy możesz zostać jego najemnikiem.
- Potrafisz przebiec cały kraj truchtem bez zmęczenia.
- Gdy przekraczasz granicę, czekasz, aż wczyta ci się mapa.
- Usmażenie mięsa to u ciebie kwestia przyłożenia patelni z mięsem do kuchenki na 2 sekundy.
- Nie musisz iść na siłownię, aby być silniejszym, wystarczy, że chwilę z kimś porozmawiasz.
- Gdy kogoś znasz, masz dla niego inny zestaw dialogu niż dla reszty ludzi.
- Widząc nadpływający prom myślisz, że to paladyni.
- Gdy chcesz wejść do jakiegoś miasta próbujesz zdobyć przepustkę.
- Boisz się wchodzić do lasu bez miecza. Przecież wilki, ścierwojady, krwiopijcy...
- Chodząc ulicami słyszysz jak ludzie mówią "tylko mi nie mów że o tym nie wiedziałeś" albo "w dzisiejszych czasach na nikim nie można polegać, ot co!"
- Uważasz, że w podziemiach klasztoru jest tajna biblioteka i jeśli tam pójdziesz ożywieńcy cię zabiją.
- Chodząc do szkoły ubierasz się jak nowicjusz, a na przerwach potajemnie w łazience palisz bagienne ziele.
- Wchodzisz do lasu szukając jaskini gdzie kryje się kobieta, która rozdaje składniki do Gulaszu.
- Jesz mech myśląc, że dostaniesz punkt do siły.
- Do ułatwienia gry używasz marvina.
Noob w Gothic II
- Na początku gry próbuje zabić Xardasa.
- Po wyjściu z jego wieży nie zabija owcy.
- Umiera topiąc się podczas ucieczki przed goblinem.
- Próbuje wrócić do świątyni Śniącego aby odzyskać swój dawny sprzęt.
- Bije magicznego golema z lagi.
- Zabija kupców w myśli, że zdobędzie ich towary.
- Ucieka przed chrząszczami(toż to bestie z piekła rodem!).
- Dziwi się, że jak zabije strażnika miejskiego(oczywiście na kodach), to nie może zabrać jego zbroi.
- Uczy się kręgów magii u Onara, siły u Parlana, a zręczności u owcy.
- Wytwarza runy na patelni i gotuje na stole alchemicznym.
- Zjada całą baraninę z questa w klasztorze.
- Uważnie obserwuje Bulka oddającego mocz przy drzewie dopatrując się jego genitaliów.
- Szuka kolesia, który znajduje się na liście gończym licząc, że dostanie za niego nagrodę.
- Za pomocą "Marvina" celuje kursorem na kobietę używając przyciska "O" i po zamianie w nią zdejmuje jej ubranie w celach intymnych.