Autobus
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 21:44, 16 maj 2010 autorstwa 83.1.212.19 (dyskusja) (→Charakterystyczni współpasażerowie)
Gdyby babcia miała kółka, byłaby autobusem.
- Staropolskie przysłowie
Zaspane poniedziałki w nieprzespanych autobusach!
- Kumka Olik o autobusie
Autobus – warczący prostopadłościan napchany ludźmi, kursujący w ten sposób, aby wszystkim podróżnym było z danego przystanku jak najdalej do miejsca, w które się udają.
Plusy
- Możesz zobaczyć na własne oczy jedną z babć autobusowych.
- Autobus nigdy nie wpada w poślizg, bo jest na to zbyt wolny.
- Rano w autobusie poznasz nawyki żywieniowe społeczeństwa.
- Wieczorem poznasz jego preferencje dotyczące trunków.
- Jeżeli za często myjesz ręce, rurki w autobusie są znakomitą okazją, aby uzupełnić naturalną florę bakteryjną skóry.
- Jeżeli staniesz obok kasownika, możesz zrobić bardzo wiele dobrych uczynków.
- Możesz usiąść i spokojnie zjeść pączka.
- Możesz poocierać się o ciała innych pasażerów (pasażerek).
- Gdy autobus jest przepełniony ludźmi, możesz skorzystać z darmowej sauny.
- Przyjeżdża punktualnie co do godziny.
- Możesz posłuchać nowych trendów w muzyce, które zazwyczaj lecą na tyłach autobusu z super wypasionych telefonów komórkowych (o ile ryk silnika ich nie zagłusza).
- Najnowocześniejsze autobusy posiadają tzw. ciepły guzik, który chroni przed utratą ciepła z wewnątrz autobusu zimą. Znane są modele zdolne do wytworzenia w ten sposób temperatur sięgających setek stopni celcjusza a nawet kewina i farenhajta (patrz zdjęcia).
Minusy
- Nie możesz spojrzeć w twarz kieszonkowcowi.
- Optymalna temperatura utrzymuje się w autobusie przez dwa miesiące w roku.
- To nie rurka, której się trzymasz, skrzypi. To cały autobus skrzypi.
- Nigdy nie wiadomo, kto cię klepnie w tyłek.
- Rozmowa z kierowcą (nawet bardzo miłym) podczas jazdy jest zabroniona.
- Autobusy przyspieszają tylko wówczas, kiedy droga jest maksymalnie nierówna.
- Spotkasz kanara akurat wtedy, gdy nie będziesz miał/a biletu.
- Jeżeli stoisz, masz obowiązek trzymać się rurek. Bynajmniej nie po to, żeby się nie przewrócić na innych - gdyby wszyscy puścili swoje rurki, autobus zwyczajnie by się rozleciał.
Punktualność
- Różne autobusy mają rożne rozkłady jazdy, wszystkie tak samo się spóźniają.
- Pamiętaj, autobus zawsze jeździ tak, żeby to właśnie tobie było najmniej wygodnie.
- Jeśli ci się śpieszy, autobus zawsze się spóźni.
- Jeśli ci to wisi będzie punktualnie.
- Jeśli przyjdziesz na przystanek późno, autobus przyjedzie za wcześnie.
- Jeśli na przystanku byłeś wcześniej, autobus przyjedzie tak, byś musiał jak najdłużej czekać.
- Autobus przyjedzie zawsze tak, byś musiał jak najdłużej biec.
- Jeśli na przystanku zatrzymuje się wiele autobusów, twój zawsze będzie ostatni.
- Jeśli przyjechał niskopodłogowy autobus zgodnie z rozkładem, a tobie się śpieszy, możesz się spodziewać, że coś złego się zaraz wydarzy.
- Autobus którym jedziesz zawsze się spóźni więcej niż ten, którym nie jedziesz.
- Autobus którym nie jedziesz zawsze wyprzedzi ten, którym jedziesz. Ale przez kilka przystanków da Ci nadzieję.
- Gdy nazbierasz dużo nadziei i zechcesz się przesiąść do tego z przodu oba odjadą bez ciebie, a następny dostanie cynk i nie przyjedzie.
- Każdy szanujący się klient MZK wie, że każdy rozkład jazdy jest czysto umowny i nikt dla dobra własnej psychiki nie powinien z niego korzystać...
- (Twierdzenie o względności długości od czasu) Dochodząc po zajęciach na przystanek zobaczysz swój autobus wtedy i tylko wtedy, gdy odległość ty-przystanek jest zbyt duża, by dobiec do pojazdu. Twierdzenie to działa niezależnie od rozkładu jazdy.
- (Powyższe twierdzenie w formie znanej na jednej z uczelni): Podczas dochodzenia na przystanek autobus będzie zawsze w zasięgu wzroku, ale nigdy w zasięgu nóg. Tyczy się to autobusów zarówno zajeżdżających na przystanek (efekt czerwonych świateł) jak i z przystanku odjeżdżających.
- (Dodatek do powyższego twierdzenia) Jeżeli nie widzisz, swojego autobusu, tzn. już zwiał.
- (rozszerzone twierdzenie) Jeżeli dysponujesz dwiema liniami A i B, przy czym B wymaga przesiadki a A nie, jadąc linią B minie Cię autobus linii A.
- Autobusy są zwierzętami stadnymi. Autobusy jadące w tym samym kierunku jadą zawsze o jednej porze.
- Rozkłady jazdy są zazwyczaj tak skonstruowane, że autobus na który chcesz się przesiąść przyjeżdża dwie minuty za wcześnie.
- Autobusy komunikacji miejskiej są ściśle skorelowane ze środkami transportu podmiejskiego i dalekobieżnego. Najczęściej masz 1 minutkę na kupienie biletu na pociąg lub ewentualnie przyjazd godzinę lub dwie wcześniej.
- Rozkłady jazdy są w ogóle nie dostosowane do jakichkolwiek utrudnień na drogach. W czasie remontów ulic autobusy kursują bardzo opóźnione, rzadko lub wcale.
- Autobusy jadące w korku są o połowę wolniejsze od spacerującego człowieka.
- Kulawego.
- Z szafą na plecach.
- Bez jednej nogi.
- ...do tego pchającego (też w korku) samochód!
- Bez kół.
- Na wsi.
- Informacje o zmianie trasy z powodu objazdu są podawane w czasie rzeczywistym, tzn. autobus nagle wjeżdża w inną ulicę, a pasażerowie wtedy krzyczą, że chcą wysiąść. W tym momencie reszta pasażerów autobusu dowiaduje się o zmianie trasy.
Ciekawostki
- W Anglii są autobusy dwupiętrowe. W Afryce drugie piętro to dach.
- W niektórych polskich wsiach autobusy kursują raz w tygodniu.
- Star 52 był przeznaczony do przewozu pasażerów tylko na miejscach siedzących, ale z braku taboru w Rzeszowie został wprowadzony w komunikacji miejskiej i nawet niewysokie osoby musiały się schylać, by nim podróżować.
- w nowosądeckim pekaesie jeden z kursów autobusowych oznaczony jest jako "kursuje w co drugi dzień", przy czym nie wiadomo od którego dnia... pani w informacji także nie potrafi tego wyjaśnić.
- w wielu pekaesach rozkład jazdy podzielony jest na dwie części: "kursuje codziennie poza sobotą i świętami", "kursuje w dni robocze". i różnią się.
- W jednej miejscowości autobus do większego pobliskiego miasta odjeżdża z przystanku o 5 rano. Niestety, z pewnych niewyjaśnionych względów, nie ma autobusu powrotnego tego samego dnia. Można wrócić następnego dnia autobusem o 4:20 z tegoż większego miasta...
- Niektóre autobusy wyglądają jakby były z kartonu – to nieprawda, są z klocków Lego.
- Hardkorowcy zawsze podróżują autobusami.
- ...a prawdziwi hardkorowcy - na dachu tegoż pojazdu.
- Pierwsze prawo autobusowe - Gdy potrzeba, nigdy nie ma odpowiedniego autobusu. Gdy nie potrzeba, jest ich pełno.
- Drugie prawo autobusowe - Gdy masz kilka autobusów do wyboru, nie licz na to że zaraz jakiś będzie. One jeżdżą stadami.
Sposoby podróżowania
- Na jamochłona – znana również pod nazwą „na przylaszczkę”, "na glonojada" z ustami mocno przyciśniętymi do zaparowanej bądź brudnej szyby z glonami/porostami w uszczelkach.
- Na popielniczkę – z ustami otwartymi na robaki i na inne elementy świata ożywionego.
- Na babie lato – ze śliną spływającą z kącików ust.
- Na nietoperza – z nogami zaczepionymi na rurce pod sufitem.
- Na Supermana – z wyłożoną prostopadle względem twarzy kończyną górną.
- Na dzięcioła – z czaszką wprowadzoną w ruch wahadłowy.
- Na siedząco – najwygodniejsze, jedyny minus to to, że potrzebują wolnego krzesła
- Na buca - siedzisz sam w autobusie na pierwszych miejscach i nie zwracasz uwagi na kierowcę nawet gdyby powiedział UCIEKAĆ
- Na 617 - wszystko to co powyżej, a poza tym kierowca driftuje na zakrętach, a gdy puścisz na chwilę poręcz to hamuje tak mocno, abyś przeleciał (przez) cały autobus i zrozumiał I zasadę dynamiki Newtona. Chwilę potem następuje odrzut (III zasada) i wracasz do tyłu. Gdy zdecydujesz się wysiąść (doczołgasz się do drzwi) zostaniesz przycięty drzwiami i w połowie na zewnątrz będziesz jechał dalej, a przy skręcie w lewo na moście i prędkości 100 km/h drzwi się otworzą... Raczej nie przeżyjesz.
- Na twardziela – gdy czujesz coś twardego w okolicach odbytu, ale Cie to nie rusza.
- Na poważnie – gdy na poważnie ćwiczysz wieczorny występ w klubie korzystając z bogatego wyposażenia autobusu/metra.
- Na zawodowca – autobusowy Leon zawodowiec - odporny na szturchanie, deptanie, popychanie, ściskanie, rozciąganie ze wzrokiem mówiącym I KILL YOU!.
- Na szczęscie – do pierwszego kanara.
Charakterystyczni współpasażerowie
W autobusie, czy to miejskim, podmiejskim, wiejskim czy podwiejskim, można zaobserwować występowanie wielu ciekawych okazów współpasażerów.
- Babcie autobusowe - mimo że przy wsiadaniu są na końcu kolejki, i tak wsiądą jakimś cudem pierwsze zajmując najlepsze miejsca, najliczniejsze, bardzo zróżnicowane
- czasoumilacze (ludzie)
- Dresiarze - raczej rzadko spotykani, jest to przypadek dresiarza samotnika, który nie posiada dresowozu
- słuchacze - mają słuchawki-pchełki w uszach i słuchają muzyki tak głośno jak czasoumilacze (ludzie)
- - są różne rodzaje, można by było się tutaj zatrzymać.
Jest to odmiana słuchacza, zazwyczaj muzyki intrumentalnej. Często spotykają się z dezaprobatą współpasażerów a nawet kierowców. Wyróżniają się z tłumu tym, że zazwyczaj mają zamknięte oczy i są ruchliwi. Odróżnia się między innymi:
- gitarzystów (pieszczą wyimaginowaną gitarę)
- basistów (robią to samo, z lewą ręką wyciągniętą na wysokość głowy ile tylko ramię na to pozwoli)
- perkusistów powietrznych (siedzą, tupią i machają rękoma w rytm muzyki)
- perkusistów cielesnych (siedzą, tupią i uderzają się po nogach rękoma w rytm muzyki)
- perkusistów otoczeniowych (siedzą, tupią i uderzają rękoma o obiekty otoczenia znajdujące się w autobusie w rytm muzyki)
- perkusistów sadystycznych (skrajna wersja perkusistów otoczeniowych wykorzystujących również współpasażerów)
- szalikowcy - zazwyczaj spotykani wieczorami po udanym meczu lokalnej drużyny piłkarskiej (gdy drużyna przegra, autobus może być ewentualnie wmieszany w rozpierduchę, a nie użyty jako transport)
Zobacz też
- autobus widmo
- pekaes, pociąg, tramwaj, trolejbus, wsiobus, bus, metro, kanar
- rodzaje babć autobusowych
- rozkład jazdy, wolne krzesło
- przystanek