Need for Speed: Most Wanted
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: formatowanie. |
Ten artykuł wymaga dodania linków wewnętrznych. Jeśli możesz, umieść je. |
Jak sie jeśdzsi ałtem???
- Standardowe pytanie nooba
SuUiIiTaśSsSs/\//-\ gJiE3rA!!!1111
- Pokemon o grze
JAK TO KUR'A MNIE WYPRZEDZIŁ?
- Dziecko neo na widok wyprzedzającego do Fiata Punto
JA PIER**LE ZNOWU WJE**ŁEM Z TYM ZŁOMEM.
- Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piaty przechodzi ten sam wyścig
Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed z 2005 roku.
Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rackport, nowo tuningowanym BMW. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję.
Kariera
W poszukiwaniu wyścigu, zostajesz wyzwany przez Razora. Podczas wyścigu Twoje odpicowane BMW się psuje. Przeciwnik je zabiera.
Aresztuję Cię sam Cross, lecz, nie mają na Ciebie dowodów. Wychodzisz szczęśliwy. Z tego, co powiedziała Mia, wynika na to, że Razor Cię wrobił. Teraz jest nr 1 na Czarnej Liście. Dotarł tam, używając Twojego Wozu. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:
- Sonny – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
- Taz – wozi się Lexusem IS300 i wyzywa lamerów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
- Vic – tu już jest ciężej. Ściga się Toyotą Suprą. Chcę Cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
- Izzy – pierwsza laska, z którą przyjdzie Ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
- Big Lou – kolejny skośnooki przyjaciel. Wlecze się po mieście Mitsubishi Eclipse z wymalowanym kotkiem i z obstawą.
- Baron – bogaty typek, szpanuje Porschakiem Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je metale.
- Earl – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mitsubishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do silnika.
- Jewels – podniecają ją auta typu Muscle (np. Ford Mustang, Corvette C6). Sama urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się skrzynią biegów.
- Kaze – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
- Ming – złodziej. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
- Webster – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
- JV – ćpun. W dzień ściga się Dodgem Viperem, a nocami gapi się na dupy w burdelu.
- Ronnie – chłopak Razora, dostał Astona Martina od rodziców na gwiazdkę.
- Bull – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa Mc'Larena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu autkiem z najlepszym nitrem i dobrym silniczkiem rozniesiesz go na łopatki.
- (Nareszcie koniec, co?) Razor – cwaniaczek, który ukradł Ci auto i drażnił przez telefon. Teraz musisz tylko zabrać swojego "szrota" i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
- Próba Prędkości;
- Drag;
- Sprint;
- Tor;
- Sprint.
Wyścigi łatwe nie będą, gdyż BMW to nie takie gówno jak Ci się wydaje. Wystarczy autko Bulla, jeżeli miałeś Purple Marks, najlepsze nitro i kółka, i trochę wyższej klasy gównem.
Po wygraniu, odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuję, że Razor jest z policji, przybywają gliny, a Ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejsze w całej grze).
Policja
Policja w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:
1. Pierwszy poziom – Czyli zwykły oznakowany, radiowóz, lub po prostu patrol. Psuje się już przy czołowym uderzeniu z prędkością 175km/h, lub gubi przy najbliższym zakręcie. Przy kontakcie bocznym z prędkością 150km/h auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w asfalt. 5 radiowozów
Notowania:
- Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
- 10 sekund pościgu: 100 not.
2. Drugi poziom – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Można się z nim bawić w rozpierdalacza samochodów i to bardzo łatwo. Stawia blokady na drodze, choć rzadko. Blokady owe są tak dupne, że choćby dotknięcie jednego z jej wozów skończy się cholernie wielką dziurą, przez którą bez problemu przejedzie nawet TIR. 10 radiowozów. Notowania:
- Zniszczenie radiowozu: 500 not.
- 10 sekund pościgu: 200 not.
3. Trzeci poziom – Oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Można się fajnie bawić z nimi. Blokady stawiają o wiele częściej niż nieoznakowane radiowozy z drugiego poziomu, ale i tak wystarczająco dupne, by bez problemu przedrzeć się przez nią z prędkością 175km/h i więcej. O wiele cięższe i szybsze niż radiowozy z poziomu drugiego, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia sie lekki oddział Rhino próbujący cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową. 15 radiowozów Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
- 10 sekund pościgu – 1000 not.
4. Czwarty poziom – Czarne, nieoznakowane Pontiac'i GTO agentów federalnych. W blokadach drogowych pojawiają się, ni stąd, ni zowąd, kolczatki, które już przy kontakcie z jedną oponą potrafią spowodować szybki game over gracza. Za graczem latają też patrolowe helikoptery policyjne. Nieoznakowane Pontiac'i GTO próbują zamknąć ściganego w "trójkącie", czyli jak spychają czasami na ścianę i blokują. Trudno zgubić. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino, częściej Lekki oddział Rhino. 20 radiowozów Notowania:
- Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
- 10 sekund pościgu: 5 000 not.
5. km/h). W każdej blokadzie i nie tylko są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na twarzy 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1-2 minuty min. 1 - 1,5 mln notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. Helikoptery, jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem. 25 radiowozów Notowania:
- CROSS
- Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
- Za drugim – 200 000 notowań
- Za trzecim – 100 000 notowań
- Każdy następny raz – 50 000 notowań.
- Zniszczenie radiowozu – 25 000 not.
- 10 sekund pościgu – 25 000 not.
6. Lekki Oddział Rhino – Lekkie SUV'y zwane też K9. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie i wtedy policja cie otacza przy ścianie i zostajesz aresztowany, albo tworzą blokady. W jednym oddziale zza ulicy wychodzi 3-5 lekkich K9. Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 10 000 not
7. Ciężki Oddział Rhino – To co wyżej, tylko są to ciężkie SUV'y, notowane 15x wyżej niż Lekkie K9. W jednym oddziale zza ulicy wychodzi 5-6 ciężkich K9. Notowania: Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
8. Szósty poziom – Pojawia się raz; kiedy pokonamy Razora i musimy uciekać odzyskanym BMW. Zgubić Szósty poziom jest wręcz niemożliwe, azaliż nieoznakowane czarne Corvetty C6 wywiadu Crossa są bardzo wytrzymałe i cholernie szybkie. Blokady są ogółem uzbrojony tylko w Ciężkie Rhino, kolczatki na każdej ulicy. Na tyłku siedzi ci aż 30 radiowozów w parze z kilkoma ciężkimi oddziałami Rhino, i co najmniej 2 ciężkie helikoptery federalne, zapuszczające ciężkiego K9 co 15 sekund. Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
- 10 sekund pościgu – 30 000 not.
- Siódmy poziom – Ten poziom jest tylko na ostatniej z serii prób. Wtedy uciekasz starym Chevrolotem Camaro SS przed Ciężkim oddziałem Rhino, w dodatku wyposażone w Turbodoładowane Sprężarki. Co więcej, danych ciężkich K9 jest aż 35, które przybywają po każdych posiłkach.
Notowania:
- Zniszczenie radiowozu: 50 000 not.
- 10 sekund pościgu: 50.000 not.
Pościg
Pościgi w NFS Most Wanted są czasami krwawe i brutalne, lub nudne bo trzeba jechać 150 km/h aby ten świecący złom mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty (według mnie) najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań. Podczas pościgu "zaliczamy" kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:
- Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po)
- Przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę radiowozów)
- Próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad)
- Próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek)
- Notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań)
- Próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń)
- Próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń)
Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń:
- Ściganie się (lub przekroczenie prędkości) - Rozwinięcie prędkości 180 km/h
- Taranowanie Radiowozu - Uszkodzenie radiowozu
- Opór przy aresztowaniu - Zgubiony pościg
- Przekroczenie prędkości - Rozwinięcie prędkości 250 km/h
- Uszkodzenie mienia - Rozwalenie np. znaku drogowego, słupa
- Ucieczka z miejsca wypadku - Rozwalenie jakiegoś niewinnego autka
- Jazda poboczem - jazda nie po ulicy
- Nieostrożna jazda - rozwinięcie prędkości 330 km/h
Niedorzeczności w grze
- Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto, może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murcielago.
- Fizyka – Po uderzeniu w stojący radiowóz z prędkością 300 km/h leci on kilkadziesiąt metrów w góre.
- Oddział Rhino, wyposażony w ciężkie SUV'y, wyjeżdża z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają.
- Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody, a czasem zdarza się, że poleci za blisko Ciebie i przewróci auto na dach.
- Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz.
- Przy odpowiednim poziomie zainteresowania policji, ścigają Cię same Corvetty C6
- Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer
- Niezniszczalny samochód gracza rozwalający dziesiątki radiowozów pod rząd
Co najbardziej denerwuje graczy?
- Na koncu wyścigu, wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
- Błędy, wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłuzej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
- Wjechanie w kolczatkę, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
- Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
- Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Ciebie.
- Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
Rodzaje wyścigów
- Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy.
- Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2-3 okrążenia.
- Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała. Długość to 3 okrążenia.
- Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
- Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą prędkość przejeżdżając przez serię fotoradarów.
- Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem.
Multiplayer
Muszę was rozczarować, ale nikt nie gra w to przez neta (a szkoda).