Alstom Metropolis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
 
(Nie pokazano 43 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Alstom Metropolis'98 w nowym malowaniu.jpg|thumb|200px|Polskie Alstom Metropolis 98B]]
[[Plik:Alstom Metropolis 98B, Centrum, 2013-10-25.jpg|thumb|250px|Nowoczesność w domu, zagrodzie i na I linii metra]]
'''Alstom Metropolis''' (nie mylić z ''Metropo Lis'') – rodzina wagonów [[metro|<del>centy</del>metra]] wyprodukowana przez francuskiego [[Alstom]]a. Cechuje je olbrzymia różnorodność, gdyż są produkowane już od ponad dwudziestu lat. Krążą słuchy, że powstały ze szczątków radzieckich wagonów [[Seria 81|81]], które się rozleciały ze starości. W Polsce Alstom zaiwanił fabrykę [[Konstal]]owi, dzięki czemu część tych cudów techniki dla Warszawy została wyprodukowana w [[Chorzów|Chorzowie]].
[[Plik:NYC Subway R160A 9237 on the E.jpg|thumb|200px|Amerykańskie R160 starsze od polskiego Metropolis]]
'''Alstom Metropolis''' - rodzina wagonów metra wyprodukowana przez francuski Alstom. Cechuje je olbrzymia różnorodność, gdyż były produkowane już przez 20 lat.


== Polacy lubią Metropolis… ==
== Metropolis na świecie i w Polsce ==
…dlatego wyprodukowano ich dla [[Metro w Warszawie|warszawskiego metra]] więcej niż radzieckiego złomu [[Seria 81|81]]. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie możemy się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów [[Siemens Inspiro|Siemensami Inspiro]]. Wprawdzie możemy spotkać te wagony na II linii, lecz <del>na szczęście</del> niestety ''to tylko testy'' i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość Siemensów. Nie ma litości.


== Zobacz też ==
Wagony metra Alstom Metropolis możemy spotkać w 30 państwach, w tym także w Polsce. Polskie Metropolisy ('''98B''') zostały wyprodukowane w Chorzowie i Barcelonie w latach 2000-2002 oraz 2004-2005.
* [[seria 81]]
* [[metro w Warszawie]]
* [[metro]]


{{stub|trans}}
== Polacy lubią Metropolis ==
{{Komunikacja Warszawa}}


[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne]]
...dlatego wyprodukowano więcej Alstom Metropolis dla Warszawy, niż złomu radzieckiego [[Seria 81|81]]. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie ożey się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów [[Siemens Inspiro]]. Wprawdzie możemy spotkać Metropolis na II linii, lecz <del>na szczęście</del> niestety "to tylko testy" i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość [[Siemens|niemieckiego gówna]].
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]

[[Kategoria:Metro]]
== Metro umie gwizdać ==

To prawda. Niektóre Metropolis (w tym [[USA|juesejskie]] R160/R160b i znane <del>na całym świecie</del> w całej Polsce 98B) potrafią gwizdać. Hamując i przyspieszając wydają dźwięki typu "uuuuuiiiiyyyyy". Gwizdanie Metropolisa niektórych denerwuje, inni je kochają, ale każdy uważa, że jest ono wyjątkowe i niepowtarzalne.

Aktualna wersja na dzień 22:01, 15 mar 2021

Nowoczesność w domu, zagrodzie i na I linii metra

Alstom Metropolis (nie mylić z Metropo Lis) – rodzina wagonów centymetra wyprodukowana przez francuskiego Alstoma. Cechuje je olbrzymia różnorodność, gdyż są produkowane już od ponad dwudziestu lat. Krążą słuchy, że powstały ze szczątków radzieckich wagonów 81, które się rozleciały ze starości. W Polsce Alstom zaiwanił fabrykę Konstalowi, dzięki czemu część tych cudów techniki dla Warszawy została wyprodukowana w Chorzowie.

Polacy lubią Metropolis…[edytuj • edytuj kod]

…dlatego wyprodukowano ich dla warszawskiego metra więcej niż radzieckiego złomu 81. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie możemy się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów Siemensami Inspiro. Wprawdzie możemy spotkać te wagony na II linii, lecz na szczęście niestety to tylko testy i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość Siemensów. Nie ma litości.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.