Chińczyk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 35 wersji utworzonych przez 27 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|'''gry planszowej'''|[[Chińczycy]]}}
{{sur|gry planszowej|[[Chińczycy]]}}
[[Plik:GO Tournament.jpg|250px|thumb|Dwóch Azjatów grających w chińczyka]]
'''Chińczyk''' – znana i lubiana gra planszowa.
'''Chińczyk''' – znana i lubiana gra planszowa.
A także 2 znaczenie. Chińczyk to też osoba,która produkuje nasz Kochane produkty mejd in czajna. Taki ludzik medj in czajna codziennie haruje na polu ryżowym z Vietnamcami a w zamian dostaje 1 miskę ryżu , a o normalnych pieniądzach może tylko pomarzyć. Takiego mejd in czajna ludzika znajdziesz w każdym kraju i w każdym mieście. A także jak taki głupi czajnis jedzie w podróż to rozpoznasz go po:
- głupim kapelusiku z Biedronki
- aparatem cyfrowym z TESCO

Więc uważajta na czajnisy! Czajnis w każdej chwili może postawić swoją czajnisową noge w twoim mieście! Czajnisy zazwyczaj sprzedają ciuchy na bazarkach albo jakieś inne duperelki ze swojego czajnosowatego kraju.


== Historia ==
== Historia ==
Chińczyka (znanego też jako chi<b>n</b>czyka) jak sama nazwa wskazuje wymyślili [[Chińczycy]] (prawdopodobnie przebywających w [[Chiny|Chinach]]). Dokonali tego dawno temu...
Chińczyka (znanego też jako chi'''n'''czyka) jak sama nazwa wskazuje wymyślili [[Hindus]]i (prawdopodobnie przebywających w [[Chiny|Chinach]]). Dokonali tego dawno temu....

[[Grafika:Chinczyk.jpg‎]]
Gra cieszy się ogromną popularnością w Polsce. Obecnie na terenie województwa łódzkiego odbywają się zawody o tytuł tzw. „Mistrza Chinola”. Zawody odbywają się od 2008 roku, kiedy to obecna mistrzyni – Katarzyna Pasikowska była w klasie maturalnej i nudziło jej się. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Gra jest znana także pod nazwą:
* Chinol
* Człowieku, ogarnij się!
* Człowieku nie irytuj się, bo żyłka pierdząca Ci pęknie!
* Ogarnij downa co w tobie drzemie zioom!
* Andrzeju, nie denerwuj się!

Znana jest również ulepszona wersja gry pt. „Alkochińczyk”. Tego akurat nie wymyślili Indiańce, ale polscy studenci.


== Zawartość pudełka ==
== Zawartość pudełka ==
* Pudełko;<br>
* Pudełko;<br />
* Plansza (czasami podzielona wzdłuż zgięcia na dwie części);<br>
* Plansza (czasami podzielona wzdłuż zgięcia na dwie części);<br />
* 16 pionków (4 jednego koloru np. 4 koloru #339900, 4 koloru #3366FF, 4 koloru #FFFF00 i 4 koloru #FF0000), czasami jednego brakuje;<br>
* 16 pionków (4 jednego koloru np. 4 koloru '''{{c|green|#339900}}''', 4 koloru '''{{c|blue|#3366FF}}''', 4 koloru '''{{c|red|#FF0000}}''' i 4 koloru '''{{c|yellow|#FFFF00}}'''), czasami jednego brakuje;<br />
* Pan Śrubka (czarny koń, który zastępuje zagubiony żółty<ref>Albo i innego koloru</ref> pionek);
* sześcianopodobny kawałek plastiku, z wgłębieniami na każdej ściance w ilości od 1 do 6, zazwyczaj wgłębienia są wypełnione czarnym kolorem ; <br>
* sześcianopodobny kawałek plastiku, z wgłębieniami na każdej ściance w ilości od 1 do 6, zazwyczaj wgłębienia są wypełnione czarnym kolorem (w zależności od koloru samej kostki, jeśli jest niebieska albo zielona – wgłębienia są głównie białe); <br />
* napis : "Made in China";
* napis ''Made in China'';
* powietrze : zazwyczaj azot;
* powietrze: zazwyczaj azot, ponad ¾ zawartości;
* instrukcja : po chińsku;
* instrukcja: po chińsku (nie zawsze po polsku, czasem jest po angielsku, niektóre egzemplarze mają więcej niż jeden język).


== Zasady gry ==
== Zasady gry ==
=== Przygotowanie ===
=== Przygotowanie ===
Najpierw należy wyjąć planszę( jeśli jest podzielona, to radzę połówki połączyć, można do tego użyć [[taśma klejąca|taśmy klejącej]] dostępnej w [[Biedronka|Biedronce]]) i pionki (po 4 jednego koloru dla jednego gracza (w przypadku 5 graczy, jednego gracza należy wykluczyć z gry)). Pionki należy ustawić na tzw. bazach (np. pionki koloru #339900 należy ustawić na bazie koloru #339900, ale dosyć często odcień może się trochę różnić). Bazy to kwadraty będące blisko brzegu planszy, każda z nich jest podzielona na 4 mniejsze kwadraty, właśnie w tych kwadratach należy ustawić pionki (dla sprawdzenia czy dany kwadrat jest kwadatem należy użyć [[linijka|linijki]] również dostępnej w [[Biedronka|Biedronce]]).
Najpierw należy wyjąć planszę (jeśli jest podzielona, to radzę połówki połączyć<ref>Nie zawsze są równe</ref>, można do tego użyć [[taśma klejąca|taśmy klejącej]] dostępnej w [[Biedronka|Biedronce]]) i pionki (po 4 jednego koloru dla jednego gracza (w przypadku 5 graczy, jednego gracza należy wykluczyć z gry<ref>Żadna wersja ''Chińczyka'' nie ma opcji pięciu graczy</ref>)). Pionki należy ustawić na tzw. bazach (np. pionki koloru '''{{c|green|#339900}}''' należy ustawić na bazie koloru '''{{c|green|#339900}}''', ale dosyć często odcień może się trochę różnić). Bazy to kwadraty będące blisko brzegu planszy, każda z nich jest podzielona na 4 mniejsze kwadraty, właśnie w tych kwadratach należy ustawić pionki (dla sprawdzenia czy dany kwadrat jest kwadratem należy użyć [[linijka|linijki]] również dostępnej w Biedronce). Problemy pojawiają się wówczas, gdy kwadraty okazują się być okrągłe.


=== Początek i gra ===
=== Początek i gra ===
Zaczyna się od rzutu szścianopodobnym kawałkiem plastiku (zwanego kostką), a często kłótni o to, kto ma zacząć. Po ustaleniu i rzucie, jeżeli kostka nie zatrzyma się z 6 wgłębieniami do góry to gracz się zazwyczaj denerwuje i następny gracz wykonuje jego czynności. Jeżeli jednak wyrzuci 6 może "wyrzucić" swój pionek z bazy (ale najpierw musi się upewnić czy baza jest kwadratowa - musi użyć linijki). Musi postawić pionek na polu (na takim kwadraciku na [[wąż|wężu]] leżącego dookoła planszy) z kolorem bazy. Później znowu rzuca sześćianopodobnym kawałkiem plastiku i przesuwa się o tyle pól ile jest wgłębień na górnej ściance sześcianopodobnego... (wiesz czego) pomnożonych przez pierwiastek z <math>(3-2)^5</math>, zgodnie z ruchem wskazówek zegara (jeśli nie wiesz, w którym to kierunku, możesz patrzyć na [[zegarek]]). Jeżeli gracz nie wyrzucił 6 (co uprawnia go do dodatkowego rzutu lub wyrzucenia pionka z bazy, co denerwuje innych graczy), to kolejny gracz powtarza (często kopiuje) jego ruchy. Jeżeli 2 pionki różnych graczy (czyli różnego koloru) spotkają się w jednym miejscu to pionek gracza, który rzucał zostaje, a 2-gi wraca do swojej bazy (co zazwyczaj powoduję poprawę/pogorszenie humoru danego gracza(w zależności czy "zbił", czy jego pionek został "zbity")).
Zaczyna się od rzutu sześcianopodobnym kawałkiem plastiku (zwanego kostką), a często kłótni o to, kto ma zacząć. Po ustaleniu i rzucie, jeżeli kostka nie zatrzyma się z 6 wgłębieniami do góry to gracz się zazwyczaj denerwuje i następny gracz wykonuje jego czynności. Jeżeli jednak wyrzuci 6 może „wyrzucić” swój pionek z bazy (ale najpierw musi się upewnić czy baza jest kwadratowa - musi użyć linijki; jeśli baza jest okrągła, gracz ma pecha i traci kolejkę). Musi postawić pionek na polu (na takim kwadraciku na [[wąż|wężu]] leżącym dookoła planszy) z kolorem bazy. Później znowu rzuca sześcianopodobnym kawałkiem plastiku i przesuwa się o tyle pól ile jest wgłębień na górnej ściance sześcianopodobnego... (wiesz czego) pomnożonych przez pierwiastek z <math>(3-2)^5</math>, zgodnie z ruchem wskazówek zegara (jeśli nie wiesz, w którym to kierunku, możesz patrzyć na [[zegar]]ek). Jeżeli gracz nie wyrzucił 6 (co uprawnia go do dodatkowego rzutu lub wyrzucenia pionka z bazy, co denerwuje innych graczy), to kolejny gracz powtarza (często kopiuje) jego ruchy. Jeżeli 2 pionki różnych graczy (czyli różnego koloru) spotkają się w jednym miejscu to pionek gracza, który rzucał zostaje, a 2-gi wraca do swojej bazy (co zazwyczaj powoduje poprawę/pogorszenie humoru danego gracza (w zależności czy „zbił”, czy jego pionek został „zbity”)).


=== Zakończenie ===
=== Zakończenie ===
Żeby pionki nie kręciły się w kółko. Co może doprowadzić do [[choroba lokomocyjna|choroby lokomocyjnej]] i zawrotów głowy, dodano 4 pola (dla każdego z graczy) zwane domem lub niebem, które znajdują się w odległości kilku pól od pola z kolorem bazy, ale [niestety] w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek [[zegar|zegara]] (znowu można spojrzeć na [[zegarek]]). Należy przejść prawie całego [[wąż|węża]], aby znaleźć się w domu. Dla poprawy [[kondycja|kondycji]] i [[zdrowie|zdrowia]] pionek może wykonać dodatkowe okrążenia. Gracz, którzy jako pierwszy będzie miał wszystkie pionki w domu wygrywa i denerwuje innych graczy lub powoduje u nich depresję.
Żeby pionki nie kręciły się w kółko, co może doprowadzić do [[choroba lokomocyjna|choroby lokomocyjnej]] i zawrotów głowy, dodano 4 pola (dla każdego z graczy) zwane domem lub niebem, które znajdują się w odległości kilku pól od pola z kolorem bazy, ale (niestety) w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek [[zegar]]a (znowu można spojrzeć na zegarek). Należy przejść prawie całego węża, aby znaleźć się w domu. Dla poprawy [[kondycja|kondycji]] i [[zdrowie|zdrowia]] pionek może wykonać dodatkowe okrążenia. Gracz, którzy jako pierwszy będzie miał wszystkie pionki w domu wygrywa i denerwuje innych graczy lub powoduje u nich depresję.

== Zobacz też ==
* [[gra planszowa]]
* [[Eurobiznes]]
* [[ryzyko (gra)]]
* [[scrabble]]
* [[Twister]]

{{przypisy}}


[[Kategoria:Rozrywka]]
[[Kategoria:Gry planszowe]]
[[Kategoria:Gry]]

Aktualna wersja na dzień 23:50, 28 sie 2021

Dwóch Azjatów grających w chińczyka

Chińczyk – znana i lubiana gra planszowa.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Chińczyka (znanego też jako chinczyka) jak sama nazwa wskazuje wymyślili Hindusi (prawdopodobnie przebywających w Chinach). Dokonali tego dawno temu....

Gra cieszy się ogromną popularnością w Polsce. Obecnie na terenie województwa łódzkiego odbywają się zawody o tytuł tzw. „Mistrza Chinola”. Zawody odbywają się od 2008 roku, kiedy to obecna mistrzyni – Katarzyna Pasikowska była w klasie maturalnej i nudziło jej się. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Gra jest znana także pod nazwą:

  • Chinol
  • Człowieku, ogarnij się!
  • Człowieku nie irytuj się, bo żyłka pierdząca Ci pęknie!
  • Ogarnij downa co w tobie drzemie zioom!
  • Andrzeju, nie denerwuj się!

Znana jest również ulepszona wersja gry pt. „Alkochińczyk”. Tego akurat nie wymyślili Indiańce, ale polscy studenci.

Zawartość pudełka[edytuj • edytuj kod]

  • Pudełko;
  • Plansza (czasami podzielona wzdłuż zgięcia na dwie części);
  • 16 pionków (4 jednego koloru np. 4 koloru #339900, 4 koloru #3366FF, 4 koloru #FF0000 i 4 koloru #FFFF00), czasami jednego brakuje;
  • Pan Śrubka (czarny koń, który zastępuje zagubiony żółty[1] pionek);
  • sześcianopodobny kawałek plastiku, z wgłębieniami na każdej ściance w ilości od 1 do 6, zazwyczaj wgłębienia są wypełnione czarnym kolorem (w zależności od koloru samej kostki, jeśli jest niebieska albo zielona – wgłębienia są głównie białe);
  • napis Made in China;
  • powietrze: zazwyczaj azot, ponad ¾ zawartości;
  • instrukcja: po chińsku (nie zawsze po polsku, czasem jest po angielsku, niektóre egzemplarze mają więcej niż jeden język).

Zasady gry[edytuj • edytuj kod]

Przygotowanie[edytuj • edytuj kod]

Najpierw należy wyjąć planszę (jeśli jest podzielona, to radzę połówki połączyć[2], można do tego użyć taśmy klejącej dostępnej w Biedronce) i pionki (po 4 jednego koloru dla jednego gracza (w przypadku 5 graczy, jednego gracza należy wykluczyć z gry[3])). Pionki należy ustawić na tzw. bazach (np. pionki koloru #339900 należy ustawić na bazie koloru #339900, ale dosyć często odcień może się trochę różnić). Bazy to kwadraty będące blisko brzegu planszy, każda z nich jest podzielona na 4 mniejsze kwadraty, właśnie w tych kwadratach należy ustawić pionki (dla sprawdzenia czy dany kwadrat jest kwadratem należy użyć linijki również dostępnej w Biedronce). Problemy pojawiają się wówczas, gdy kwadraty okazują się być okrągłe.

Początek i gra[edytuj • edytuj kod]

Zaczyna się od rzutu sześcianopodobnym kawałkiem plastiku (zwanego kostką), a często kłótni o to, kto ma zacząć. Po ustaleniu i rzucie, jeżeli kostka nie zatrzyma się z 6 wgłębieniami do góry to gracz się zazwyczaj denerwuje i następny gracz wykonuje jego czynności. Jeżeli jednak wyrzuci 6 może „wyrzucić” swój pionek z bazy (ale najpierw musi się upewnić czy baza jest kwadratowa - musi użyć linijki; jeśli baza jest okrągła, gracz ma pecha i traci kolejkę). Musi postawić pionek na polu (na takim kwadraciku na wężu leżącym dookoła planszy) z kolorem bazy. Później znowu rzuca sześcianopodobnym kawałkiem plastiku i przesuwa się o tyle pól ile jest wgłębień na górnej ściance sześcianopodobnego... (wiesz czego) pomnożonych przez pierwiastek z , zgodnie z ruchem wskazówek zegara (jeśli nie wiesz, w którym to kierunku, możesz patrzyć na zegarek). Jeżeli gracz nie wyrzucił 6 (co uprawnia go do dodatkowego rzutu lub wyrzucenia pionka z bazy, co denerwuje innych graczy), to kolejny gracz powtarza (często kopiuje) jego ruchy. Jeżeli 2 pionki różnych graczy (czyli różnego koloru) spotkają się w jednym miejscu to pionek gracza, który rzucał zostaje, a 2-gi wraca do swojej bazy (co zazwyczaj powoduje poprawę/pogorszenie humoru danego gracza (w zależności czy „zbił”, czy jego pionek został „zbity”)).

Zakończenie[edytuj • edytuj kod]

Żeby pionki nie kręciły się w kółko, co może doprowadzić do choroby lokomocyjnej i zawrotów głowy, dodano 4 pola (dla każdego z graczy) zwane domem lub niebem, które znajdują się w odległości kilku pól od pola z kolorem bazy, ale (niestety) w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara (znowu można spojrzeć na zegarek). Należy przejść prawie całego węża, aby znaleźć się w domu. Dla poprawy kondycji i zdrowia pionek może wykonać dodatkowe okrążenia. Gracz, którzy jako pierwszy będzie miał wszystkie pionki w domu wygrywa i denerwuje innych graczy lub powoduje u nich depresję.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Albo i innego koloru
  2. Nie zawsze są równe
  3. Żadna wersja Chińczyka nie ma opcji pięciu graczy