Düwag N8C: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
Znacznik: edytor źródłowy
 
M (nosz po prostu zawsze zapomnę)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 9: Linia 9:
== M8C w Litzmanstadt ==
== M8C w Litzmanstadt ==
[[Plik:Düwag M8CN 14 Łódź Kaliska.jpg|300px|thumb|Bulwiaste M8C z Łodzi straszy przechodniów swoim wyglądem]]
[[Plik:Düwag M8CN 14 Łódź Kaliska.jpg|300px|thumb|Bulwiaste M8C z Łodzi straszy przechodniów swoim wyglądem]]

{{przypisy}}

Wersja z 20:47, 12 sie 2017

Düwag N8Ctramwaj produkowany przez szwabską firmę Düwag od 1978 do 1986. Wersja ze ściśniętymi bliżej siebie kołami jest oznaczona M8C[1].

Konstrukcja

N8C wyróżnia się na tle dzieł polskiej myśli technicznej obecnością drzwi po obu stronach, a także dwoma kabinami motorniczego. Wynika to z faktu, że Niemcy nie mieli co zrobić z kasą i postanowili wstawić dwa razy więcej drzwi bo możemy. Tramwaj składa się z trzech członów połączonych przegubami bez harmonijki, co drastycznie redukuje jego muzykalność. W środkowym członie szwaby przyoszczędzili[2] i nie wstawili drzwi. N8C jest wysokopodłogowy, ale żeby ułatwić babciom tramwajowym wsiadanie, Niemcy dorobili fikuśny wysuwany schodek. W środku znajduje się supernowoczesny układ rozruchu na tyrystorach[3] i piasecznice do sypania przechodniów piaskiem po oczach.

N8C w Danzig

Gdańskie monstrum duwagopodobne

M8C w Litzmanstadt

Bulwiaste M8C z Łodzi straszy przechodniów swoim wyglądem

Przypisy

  1. M jak ????????
  2. Pewnie środkowy człon projektował Żyd
  3. Takie rzeczy to się ruskim polskim inżynierom nawet nie śniły