Fallout 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (nieee, to jest do redakcji, coś się z tego na pewno nadaje)
Znacznik: anulowanie
(no i jak się okazuje to wszystko było równa bryndza)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:F3-VATS.jpg|250px|thumb|A ty w którą część ciała chcesz dziś oberwać?]]
{{redakcja}}
'''Fallout 3''' – kolejna część [[Fallout|Falałta]], która przenosi nas do świata po [[Koniec świata|<del>happy</del> endzie]] atomowym. Znowu musimy z{{cenzura1}}ć po <del>świecie</del> [[Warszawa|stołecznych pustkowiach]] i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).
[[Plik:Fallout.gif|right|250px]]
'''Fallout 3''' – kolejna część [[Fallout|Falałta]]. Przenosi nas do świata po [[Koniec świata|<del>happy</del> endzie]] atomowym. Tym razem wcielimy się w „Samotnego Wędrowca”. Znowu musimy z{{cenzura1}}ć po <del>świecie</del> [[Warszawa|stołecznych pustkowiach]] i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).

== Fabuła ==
Pewnego dnia w Krypcie budzi nas „koleżanka”, która daje nam pistolet i każe spi{{Cenzura3}}ć. Okazuje się, że nasz ojciec nas porzucił i tym samym zdenerwował Nadzorce. Udaje nam się uciec i lądujemy <del>na żelaznym zadupiu</del> w Megatonie. Tam informują nas o podróży naszego ojca. Konkretów dowiadujemy się od Doktor Li. Po nudnych, 4 zadaniach udaje nam się odnaleźć ojca w Krypcie 112. Wmawia nam coś o projekcie ''Oczyszczenie'', o naszej matce, o darmowej wodzie i coś o naszym zadaniu. Nagle, gdy już udało nam się doprowadzić oczyszczalnik do stanu używalności, zjawia się zła ''Enklawa''. Jeden jebutny człowiek stojący na czele sprawy, Pułkownik [[Jesień|Autumn]] prosi o kod do aktywowania tego oczyszczalnika. Po tym całym pie{{cenzura1}}niu i błaganiu o kod, nasz ojciec postanawia popełnić samobójstwo wraz z innymi <del>jajogłowymi idiotami</del> doktorami, przeciążając maszynę by uratować projekt. Uciekamy z doktorkami do ''Cytadeli'' i znowu atakujemy oczyszczalnik. W końcówce możemy sami wpisać magiczne liczby '''216''' lub poprosić o to Sare Lyons (bądź innego kurdupla stojącego przy boku). Osoba, która to zrobi, oczywiście zginie.

== Postacie ==
* '''Samotny Wędrowiec''' – nasza postać. Lata jak idiota po pustkowiach i wypełnia głupie questy. Co ciekawe, jeżeli jest płci żeńskiej, to mieszkańcy Pustkowi i tak zwracają się do niej jak do mężczyzny;
* '''James''' – ojciec naszej postaci. Ucieka z Krypty 101, by trafić do Krypty 112. Mózg Projektu Oczyszczenie. Ginie śmiercią samobójczą, aby nie dać go odpalić komuś innemu;
* '''Amata''' – nasza „koleżanka”. Córka nadzorcy;
* '''Nadzorca''' – ojciec Amanty. Uwielbia nas, jest dobry i miły. Lubi nas tak, że gdy odeszliśmy zwariował;
* '''Nestor Lyons''' – mistrz, przywódca, prezes i dyrektor Bractwa Stali. Nie lubi Enklawy;
* '''Sara Lyons''' – córka Nestora Lyonsa. Kapitan Dumy Lyonsa. Można ją wysłać do oczyszczalnika. Tuż przed jej (albo twoją) śmiercią chce się z tobą umówić na randkę;
* '''Prezydent Eden''' – prezydent [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]], który nie istnieje. Jest komputerem, przywódcą Enklawy i prowadzi radio Enklawy;
* '''Doktor Li''' – członkini Projektu Oczyszczenie. Ona powie nam gdzie jest nasz ojciec;
* '''Three [[Pies domowy|Dog]]''' – nazywa się tak dlatego, że wychowały go trzy psy i sam [[Cerber]]. Jest [[DJ]]'em radia GNR i skieruje nas do Doktor Li. Ma kumpli w Bractwie Stali;
* '''Dr Stanislaus Braun''' – stary dziwak, który naoglądał się zbyt dużo Matrixa. Jest nadzorcą Krypty 112, udaje słodką dziewczynkę (która każe naszemu bohaterowi wykonywać po{{cenzura3}}lone zadania), a w jego wesołym świecie, w opuszczonym domu możemy włączyć opcję chińskiej inwazji poprzez interakcję i „wstukanie” odpowiedniego kodu na rzeczach wewnątrz domu;
* '''Agatha''' – kolejna właścicielka radia. Gra na skrzypcach. Mieszka na pustkowiach. Jest stara;
* '''Fawkes''' – jeden z dwóch występujących w grze supermutantów, którzy nie rzucają się na ciebie przy pierwszym kontakcie. Nie lubi być nazywany mutantem, woli określenie „nadczłowiek” (ciekawe, czy miał kolegów [[Adolf Hitler|podludzi]]). Jego najlepsi przyjaciele to laser gatlinga oraz działko obrotowe;
* '''Ochłap''' – Pies przeżywający nieskończoną ilość reinkarnacji przez całą serię, za każdym razem zmieniając rasę. Przyczepia się do nas na Złomowisku a potem zamienia w Gothicowego Wrzoda, który wiecznie pakuje nas w kłopoty. Co ciekawe z czasem staje się tak dopakowany, że przeżywa starcia przeciwko całej bazie Enklawy wspieranej przez Szpony Śmierci a kłapiąc zębami powaliłby Liberty Prime'a.
* '''Moira Brown''' – zwariowana, ekscentryczna kobieta prowadząca „Skład przy kraterze” w Megatonie. Sama uważa siebie za wybitnego wynalazcę, jej największe osiągnięcia w tej dziedzinie to odstraszacz na kretoszczury, który zamiast odstraszać, zabija je, oraz książka o tym, jak przetrwać na pustkowiach. Żeby mogła ją ukończyć, samotny wędrowiec musi wykonać dla Moiry wiele samobójczych zadań;
* '''Pan Burke''' – jedna z najbardziej złowieszczych postaci w grze. Miłośnik fajerwerków, zleca ci zdetonowanie bomby w Megatonie, gdy przystaniesz na jego propozycję, zaprasza cię do Tempenny Tower na pokaz [[Grzyb atomowy|grzybków atomowych]].
[[Plik:F3-VATS.jpg|350px|thumb|A ty w którą część ciała chcesz dziś oberwać?]]

== Miejsca ==
=== Krypty ===
Bunkry przedwojenne mające na celu przede wszystkim <del>ochronę ludzkości</del> robienie chorych eksperymentów. Na terenie byłego Dystryktu Kolumbii znajdują się:
* '''Krypta 87''' – miejsce, gdzie mili panowie w kitlach bawili się w eksperymenty na ludziach z użyciem wirusa FEV zamieniając przypadkowych lokatorów w [[Shrek]]i. Po jakimś czasie coś się zepsuło i stolicę zalała plaga zielonych mutantów. Poznajemy tutaj Fawkesa. W tym miejscu możemy znaleźć GECK-a.
* '''Krypta 92''' – tutaj próbowano stworzyć bezkrytycznych Rambo puszczając zakwaterowanym to muzykom podprogowo piosenki [[Justin Bieber|Justina Biebera]]. Skutek? Kryptę opanowały stada bezmózgich [[Pokemon (osoba)|pokemonów]], przez co ci mądrzejsi mieszkańcy schronu woleli bawić się ze Szponami Śmierci w berka na dworze, aniżeli znosić subkulturę.
* '''Krypta 101''' – odwiedzamy je tylko dwa razy. Jej eksperyment polega na siedzeniu w niej do końca świata i jeszcze później. Tu zaczynamy. Mieszka tu wesoły Nadzorca, który bardzo nas nie lubi, gdyż urodziliśmy się na zewnątrz. Gdy powrócimy do schronu po odpaleniu oczyszczalnika możemy rozwiązać problem z jeszcze jednym pajacem, który twierdzi, że najlepiej jest siedzieć w ciasnym bunkrze lub zdradzić Amatę i innych rówieśników przekonując ich, że na zewnątrz nie jest zbyt fajnie.
* '''Krypta 106''' – zakwaterowanym tu zamontowano odświeżacze powietrza o zapachu [[Marihuana|ziół uspokajających]]. Po pewnym czasie mieszkańcy zwariowali urządzając wewnątrz krwawą jatkę.
* '''Krypta 112''' – w symulacji zamknięto kilkanaście osób i psychopatę, który zarządzał serwerownią. Ten bawił się nimi w [[simsy]], aż przyszliśmy my. Możemy porozrywać ludzi wirtualnie lub rozerwać ich w świecie realnym aktywując specjalny kod kończący ich cierpienia.

=== Osady mieszkalne ===
Czyli tam, gdzie gnieżdżą się ludzie, rozumne ghule itd.
* '''Megatona''' – pseudo miasto. W samym środku jest bomba atomowa do której modlą się dzieci atomu. Możemy dostać tu dom jeżeli ją rozbroimy. W nim znajdziemy walącego [[suchar]]ami robota.
* '''Tenpenny Tower''' – miasto w wieży, albo wieża w mieście. Dostaniemy tu apartament z takim samym robotem jak w Megatonie, ale musimy wysadzić atomówkę w lokacji powyżej.
* '''Rivet City''' – zamieszkałe ruiny lotniskowca. W jego środkowej części znajduje się największe miasto w powojennej stolicy. Na rufie mieszka człowiek renesansu i założyciel miasta, którego wyrzucono oraz kilkanaście błotniaków.
* '''Latarenka''' – miasto dzieci. Nie wiadomo, w jaki sposób liczba mieszkańców utrzymuje się na stałym poziomie. Co ciekawe w sklepie możemy odsprzedać małolatom alkohol, papierosy i narkotyki i nie tracimy karmy.
* '''Duże Miasto''' – miasto dorosłych z Latarenki. Nawiedzają je albo supermutanci, albo łowcy niewolników.
* '''Cytadela''' – ruiny pentagonu. To tu mieści się wspaniałe '''Bractwo Stali''' nie mogą tu wejść cywile, prócz ciebie. Stoi tu wielgachny robot do niszczenia [[komunizm]]u.
* '''Fort Independence''' – główna kwatera wygnańców z Bractwa Stali.
* '''Andale''' – małe miasteczko zamieszkiwane przez <del>trzy</del> już tylko dwie przedwojenne rodziny krzyżujące się na potęgę ze sobą i inicjujące śluby między kuzynami. Co ciekawe mieszkańcy wioski lubują się w mięsie, szczególnie ludzkim i próbują zrobić z nas podstępem mielone.
* '''Canterbury Commons ''' – miasteczko handlowe nękane przez superbohaterów i super-złoczyńców. Możemy jednak stać się super do kwadratu bohaterem i pozbyć się uciążliwych obrońców (nie)sprawiedliwości.
* '''Arefu''' – dziura zabita dechami nękana przez wampiry. Tak, wampiry!
* '''Podziemie''' – miasto ghuli w Narodowym Muzeum Historii USA. Toleruje się tu ''gładziochów'' o ile nie są rasistami lub członkami Bractwa.
* '''Oaza''' – osada czcicieli Harolda - towarzysza z poprzednich części, który zmienił się w drzewo i zazielenia okolicę.
* '''Raven Rock''' – tajna baza Enklawy, w której złe nygusy z nowoczesnymi pancerzami wspomaganymi hodują szpony śmierci, łapią mieszkańców ruin stanu i biorą od nich łapówki za wyjście, gadają z komputerem i knują niecne plany eksterminacji całej planety. Naszym zadaniem jest przekonać komputer udający prezydenta, że robi źle lub spowodować błąd logiczny/[[BSOD]], który wysadzi siły pułkownika w powietrze.
* '''Paradise Falls ''' – wesołe{{fakt}} miasteczko zarządzanie przez złego czarnoskórego handlarza niewolników<ref>tak po atomówkach role się zmieniły</ref>. Możemy pomóc mu nałapać nowej siły roboczej lub dać mu od razu kulkę w łeb.
* '''Grayditch''' – normalne miasteczko, spustoszone przez przerośnięte mrówki z miotaczami ognia w paszczy po eksperymentach pewnego naukowca<ref>a jakże z FEV-em</ref>.
* '''Świątynia Unii''' – ruiny byłych niewolników Bambo, którym udało się dać nogę. Istnieją by ratować swoich współbraci w kajdanach, lecz niespecjalnie wychodzi im to w praktyce.
* '''Siedziba regulatorów''' – jedyne miejsce na pustkowiach, gdzie spotkasz samozwańczą grupę wprowadzającą porządek. Za zabicie zbira na Cmentarzu Arlington dają ci prochowiec. Ubijesz z nimi interes, gdyż za palce bandytów dają ci pieniądze.
* '''Bunkier strażników Reilly''' – gdy uratujesz jego właścicieli ci nie zamierzają go opuścić.
* '''Republika Dave'a''' – jedyne słuszne miejsce w powojennej Ameryce. Panuje tu ustrój demokratyczny, choć nie za bardzo, bo i tak nad wszystkim sprawuje władzę ojciec założyciel<ref>gdy pomożemy mu przegrać wybory twierdzi, że je bojkotuje (niczym [[Platforma Obywatelska|dzisiejsza opozycja]] i rusza zakładać nową republikę w sanktuarium szponów śmierci</ref>. Farmę zamieszkują oczywiście princeps, jego dwie żony prezydenta, jego brat, opiekunka oraz chmara dzieci. Kraj utrzymuje napięte stosunki z sąsiadem - Pustkowiami, negocjacje z jego przedstawicielami kończą się najczęściej kulką w łeb. Republika rządzona jest przez ''legalne'' władze, a jej celem jest zalewać sąsiada swoimi obywatelami i metodą plebiscytów poszerzanie swoich wpływów. Co ciekawe Dave, a szczególnie jego życie miłosne przypomina to toczone przez [[Janusz Korwin-Mikke|pewnego posła sejmu polskiego]].
=== Ważniejsze ruiny ===
Czyli to co zostało po przedwojennej Ameryce.
* '''Waszyngton''' – największa ruina na Stołecznych Pustkowiach. Praktycznie każda jej część została rozniesiona w pył. Do ciekawszych lokacji należą:
** '''Budenek Kapitolu''' – dawniej chluba Ameryki, dziś spustoszone przez shreki pobojowisko. Tanie Battle Royale, w którym udział biorą rycerze i paladyni Bractwa, supermutanci, oddziały Enklawy i najemnicy kompanii Szpona. Raczej nie wyjdziesz stamtąd żywy. Pod budynkiem można zwiedzić prezydencką linię metra, lecz tylko w rozszerzeniu Broken Steel.
** '''Takoma''' – z pozoru zwykła dzielnica splądrowana przez mutantów, lecz w jej przemysłowej części odnajdujemy guzik, którym aktywujemy baterię artyleryjską uderzającą w okolicznych wrogów. Niestety jej celność porównywalna jest do jej odpowiedników w [[World of Tanks]] lub [[War Thunder]].
** '''Vernon Square''' – oprócz malowniczych ruin pobliskich drapaczy chmur znajdują się tu także zieloni dresiarze, którzy chętnie zrobią z ciebie ser szwajcarski swoimi karabinami maszynowymi.
** '''Biblioteka Arlington''' – miejsce szybkiego zarobku. Wystarczy znaleźć kilka nieuszkodzonych książek i wcisnąć je stacjonującej tam skrybie Bractwa z 100 kapsli.
** '''Ruiny Bethesdy''' – i nie, nie jest to Fallout 76, lecz pełnoprawna dzielnica Waszyngtonu atakowana przez zbirów. Taki wewnętrzny żart studia.
** '''Pomnik Jeffersona''' (Oczyszczalnik) – najważniejsze miejsce dla fabuły, w którym napromieniowana woda zmienia się w czystą/zakażoną<ref>zgodnie z naszymi wyborami</ref>.
* '''Ruiny Metra''' – wypełnione zdziczałymi ghulami prawie zawalone tunele. Ułatwiają podróżowanie po ruinach metropolii. Ciekawsze przystanki to:
** '''Stacja Warrington''' – mieszkają tu ghule, lecz nie te zdziczałe. Możemy im pomóc włamać się do Tenpenny Tower przy pomocy ich bezmózgich braci.
** '''Stacja Northwest Seneca''' – byłoby to zwykłe zawalone metro, gdyby nie fakt, że produkuje się tu odlot. Można też łatwo zarobić odsprzedając paczki płatków śniadaniowych po 120 kapsli.
** '''Stacja Meresti''' – urzędują tu wampiry. Jeśli twoja retoryka wynosi -1, a chcesz uratować zakładnika lepiej przygotuj dobrą spluwę.
** '''Stacja Marigold''' – pewien genetyk bawił się tu w boga z mrówkami. Te jednak wymknęły się z labolatorium i zdemolowały okolicę.
** '''Metro prezydenckie''' – lokacja pod kapitolem, wypełniona uzbrojonymi po zęby przedwojennymi robotami, które najpierw wybijamy, a potem liczymy, że zmartwychwstaną i pomogą nam zniszczyć hordę ghuli. W metrze znajduje się tunel prowadzący na lotnisko Enklawy.
* ''' Springvale''' – zniszczona dziura w pobliżu naszej krypty. Jest tam szkoła łudząco przypominająca typową polską podstawówkę. Posiada kilka klas, o profilu bandycko-strzeleckim, bandycko-pirofańskim i bandycko-sadystycznym.
* '''Stare Onley''' – miasteczko otoczone przez chmary szponów śmierci. Jedyną misją w tym miejscu jest szukanie cewki tesli w kanałach.
* '''Posterunek policji w Germantown''' – 200 lat po wojnie nie ma nic wspólnego z promowaniem porządku. Kwatera lokalnych supermutantów.
* '''Stacje przekaźnikowe''' – świat z Fallouta 3 jest dość spory, a lokacji jest relatywnie niewiele, więc, by zapchać luki na mapie studio rozstawiło ogrom stacji przekaźnikowych. W środku znajdziemy <del>Szpona Śmierci</del> jakieś książki umiejętności lub schemat broni, którą możesz zrobić w warsztacie. Oczywiście musisz posiadać części, a te usytuowane są akurat tam, gdzie jest ci niezbyt po drodze.

== Frakcje ==
* '''Bractwo Stali''' – sekta [[metalowcy|metali]]. Zabijają supermutantów. Noszą Pancerze Wspomagane i wyglądają SW33T4sNi3.
* '''Wygnańcy Bractwa Stali''' – ci, którzy opuścili bractwo stali, by zbierać złom. Nie wiedzieli jak się nazwać, więc nazwali się wygnańcami. Oni również używają Pancerzy Wspomaganych.
* '''Enklawa''' – niepodległe Stany Zjednoczone, których nie ma. Nie lubią '''Bractwa Stali''' i naukowców. I oni noszą Pancerze Wspomagane.
* '''Kompania Szpona''' – najemnicy, którzy przyjmują zlecenia, których nie przyjmują inni najemnicy. Przy dobrej karmie próbują co jakiś czas zabić gracza. Oni jedyni nie noszą Pancerzy Wspomaganych. Co za cioty.
* '''Strażnicy Reilly''' – najemnicy którzy sami pakują się w kłopoty i proszą nas o pomoc, później zatrzasnęli się w kryjówkę, chodzą od pomieszczenia do pomieszczenia i gadają jacy to są zadowoleni z uratowania im d{{cenzura3}}y. Mają pedalską roślinkę na pancerzu i nie noszą pancerzy wspomaganych.
* '''Regulatorzy''' – pseudo-policja pustkowi. Niby walczą z prawem gdzie się da i bandyci się ich boją, a jednak rzadko spotykamy ich gdzieś indziej niż w ich siedzibie. Ubrani są w prochowce. Należy do nich szeryf Megatony - Lucas Simms.

== Wrogowie ==
* '''Supermutanci''' – banda koksów o żółtej skórze uwielbiająca niszczyć wszystko co stanie im na drodze, ich najgorsza odmiana to Behemot.
* '''Kretoszczury''' – jak sama nazwa wskazuje hybryda kreta ze szczurem, paskudne kreatury jednak niezbyt wymagający przeciwnicy.
* '''Błotniaki''' – przerośnięte owoce morza. Znajdują się wszędzie gdzie jest woda i ich zadaniem jest uprzykrzanie kąpieli w radioaktywnym błocku graczowi<ref>jakby już sam fakt kąpieli w napromieniowanej wodzie nie był czymś nieprzyjemnym</ref>. Co ciekawe mają swoją specjalną wersję w fabryce Nuka-Coli która świeci się na niebiesko w wyniku wycieku Izotopu [[Stront]]u.
* '''Zdziczałe Ghule''' – niegdyś ludzie, którzy zmutowali za sprawą wysokich dawek promieniowania. Najczęściej łażą po kanałach lub metrze, najwidoczniej mają żyłkę do biznesu gdyż przy ich truchłach zazwyczaj odnaleźć można kilka kapsli.
* '''Bandyci''' – najczęściej występują w niewielkich grupkach, ich ulubione zajęcia to zabijanie, gwałcenie, kradzieże, zabijanie, rozboje, sianie chaosu a także zabijanie i wysadzanie osad w powietrze. Czy wspominałem o zabijaniu?
* '''Żołnierze Enklawy''' – noszą diabelsko czarne pancerze wspomagane, lubią nap{{cenzura3}}ać w ciebie plazmowymi pukawkami.
* '''Yao Guai''' – niedźwiedziopodobne stworzenia które dwoma machnięciami łapskiem pozwalają Ci wąchać kwiatki od spodu. Według rady z radia Galaxy News ''"nie karm Yao Guai" powinieneś trzymać się od nich z dala''.
* '''Szpon Śmierci''' (nie mylić z ''Kompanią Szpon'') – wyk{{cenzura3}}sty, ogromny jaszczur, który <del>siedzi pod twoim łóżkiem i czeka, aż skończą ci się Stimpaki</del> sprawia, że po machnięciu łapskiem lecisz do tyłu na 10 metrów bez połowy twarzy. Yao Guai to przy nim mały niedźwiadek. Enklawa postanowiła oswoić parę osobników w celu wykurzenia ciebie ze Stołecznych Pustkowi.
* '''Roboty''' – przedwojenne maszyny, które w wyniku [[BSOD|błędu w oprogramowaniu]] strzelają do ciebie ile fabryka dała. Co ciekawe najwięcej jest ich na odludziach.

== Zawartość do pobrania ==
* '''Operacja Anchorage''' – wygnańcy z Bractwa potrzebują twojej pomocy w celu przejścia <del>[[tetris]]a</del> symulacji wojny na Alasce z <del>Putinem, ponieważ chciał przeprowadzić referendum</del> Chińczykami, którzy szukają złoży ropy. Po przejściu tej symulacji rodem z Matrixa mamy dostęp do <del>słodkich kuferków pani Sylwii</del> wypasionej, przedwojennej zbrojowni oraz możliwości zabicia kilku goryli w pancerzach wspomaganych, według których sobie nie zasłużyłeś na sprzęt. Zalecane jest przejście tego dodatku we wczesnej fazie gry;
* '''<del>Dziura</del> Dzióra''' – powojenny Pittsburg został opanowany przez łowców niewolników <del>seksualnych</del> zmuszających ludzi do odbudowy miasta. Musimy oczywiście wybrać między populistą wyzyskiwaczem, a idealistą wyzyskiwaczem. Mamy dostęp do nowych broni, takich jak Ogromny Otwieracz do <del>Konserw</del> Ludzi lub karabin kolejowy;
* '''Broken Steel''' – kontynuacja głównej fabuły gry, więc w sumie nie kończy się aż tak źle jak w podstawce. DLC umożliwia osiągnięcie 30 poziomu postaci, dodaje sporo ciekawych profitów oraz Supermutanta Weterana, czyli takiego zielonego [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]], który z kałacha strzela jak z pistoleciku (w sensie, że trzyma karabinek w jednej łapie). Cel - podbij samodzielnie bazę Enklawy. Nagroda - możliwość zdetonowania ładunków jądrowych na siedzibie Bractwa za to, że jako wsparcie przysłali nam jedyną marną bazookę;
* '''Point Lookout''' – jakiś podejrzany typ na łódce proponuje tobie wyprawę <del>na Malediwy</del> do nowej lokacji, jaką jest Point Lookout, która jest po prostu wielkim bagnem. Mamy tam opuszczone wesołe miasteczko, wyznawców <del>kokosów i bananów</del> otwartego myślenia<ref>W końcu po niezłym buchu ktoś im rozłupał czachy w celu lepszego kontaktu z Mistrzem</ref> i pożerania śmiesznych owoców. Koledzy Jozina z Bazin, których spotkać także można pod [[Biedronka|tanią rozlewnią alkoholu]]. Jest też babcia, która robi bimber z baterii, staruch składający meneli w ofierze szatanowi i agent ghul, który nie jest zbyt uprzejmy wobec ciebie i traktuje cię jak przygłupa. Takie wakacje to po prostu raj;
* '''Kosmiczny Statek Zeta''' – pamiętasz, gdzie leży stateczek kosmiczny UFO? Tak? To jeżeli jeszcze raz tam podejdziesz, to [[UFO|coś]] ciebie porwie. Fabuła nieciekawa, bronie wręcz przeciwnie.


== [[Noob]] w {{PAGENAME}} ==
== [[Noob]] w {{PAGENAME}} ==

Wersja z 16:59, 16 lis 2019

A ty w którą część ciała chcesz dziś oberwać?

Fallout 3 – kolejna część Falałta, która przenosi nas do świata po happy endzie atomowym. Znowu musimy zCenzura1.svgć po świecie stołecznych pustkowiach i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).

Noob w Fallout 3

  • Nie umie wyjść z krypty.
  • Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai.
  • Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów.
  • Nie umie wyjąć broni...
  • ...a gdy jednak mu się to uda, to nie potrafi jej schować.
  • Ginie w walce z radrakanami.
  • Nie umie korzystać z systemu VATS.
  • Zbiera przedwojenne pieniądze i spamuje na forum „Cz3mU Ni3 m0g3 nIc kUpIC!!!!??!?!?!?!?!?!?1/1/!!??!1”.
  • Zabija postacie z głównego wątku i dziwi się, że fabuła nie idzie do przodu.
  • Gubi się w Dużym Mieście.
  • Detonuje bombę w Megatonie i dziwi się, że traci karmę.
  • Nie wie jak nauczyć się zakładać Pancerz Wspomagany.
  • Znajduje UFO i spamuje na forum jakim to jest wielkim odkrywcą.
  • Zbiera wszystkie śmieci i myśli, że wolne chodzenie to błąd w grze.
  • Supermutanty atakuje kijem bejsbolowym.
  • Nie umie wejść do ruin Waszyngtonu.
  • Gdy umiera, twierdzi, że to błąd gry.
  • Strzela do wroga z VATS, gdy ma szansę trafienia 3%.
  • Strzela na nadlatujący granat, by do niego nie doleciał.
  • Myśli, że napromieniowanie znika z czasem.
  • Wszystkie punkty „Special” ładuje w siłę.
  • Nie wie do czego służy Retoryka i ma jej 17 punktów.
  • Ciągle wybiera jednego perka.
  • Mówi, że radrakany są groźne.
  • Zabija dobre postacie i dziwi się, czemu traci karmę.
  • Rzuca granatami nie używając VATS.
  • Strzela miniatomówką do ognistej mrówki, która jest 2 metry od niego.
  • Dziwi się, gdy ma okaleczone nogi i chodzi jak kaleka.
  • Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca.
  • Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence.
  • Zabija Fawkesa.
  • Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny.
  • Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem.
  • Myśli, że skoro 1 Med-x daje 25% odp. na obrażenia, to jak wstrzyknie sobie 4 to będzie miał 100% odporności.
  • Gdy znajdzie rozbite UFO i blaster obcych koło Greener Pastures, myśli że odkrył coś, o czym nie wiedział nikt i podnieca się.
  • Zbiera do ekwipunku śmieci typu puszka, a potem dziwi się, że ma za duże obciążenie i nie może biegać.
  • Ma umiejętność broni palnej na 10 i dziwi się, że celownik od karabinu snajperskiego tak się trzęsie.
  • Marnuje amunicję od Blastera Obcych.
  • Chcąc szybko dojść do celu używa Q i odchodzi od komputera, a potem dziwi się, że zabiły go muchy mięsne i zablokował się na drzewie.
  • Strzela z grubasa w zamkniętych pomieszczeniach.
  • Sprzedaje całą amunicję i broń, żeby mieć pieniądze na projekt sziszkebaba.
  • Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni.
  • Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony.
  • Nie robi questów pobocznych na przynoszenie innym potrzebnych rzeczy, a potem płacze, bo nie wie gdzie zdobyć na szybko forsę.
  • Rusza na wycieczkę krajoznawczą na cmentarzysko szponów lub do Starego Onley bez dobrej spluwy i stimpaków. Potem narzeka, że szybko zginął.
  • Poszukuje RNK...
  • ...albo Minutemanów...
  • ...albo Mistrza.
  • Nie rozumie, że schłodzona nuka-cola odradza więcej punktów życia.
  • Nie umie obsługiwać minimapy.
  • Pyta się na forach jak sprawdza się parametry postaci w Pip-Boyu.
  • Nie zbiera spinek, a potem się dziwi, czemu nie może otwierać zamków.
  • Nie rozumie systemu karmy w grze i myśli, że chodzi tu o jedzenie.
  • Szuka innych graczy.
  • Nie robi zapisów i płacze, że przeszedł przez pół mapy i wywaliło mu grę i musi robić misję ponownie.
  • Szuka lokacji dostępnych w rozszerzeniach w grze podstawowej.
  • Wierzy, że radio Enklawa mówi prawdę.
  • Kilka losowo w okna w opcjach dialogowych i dziwi się, czemu postać nagle go atakuje.

Przypisy