Fortnite: Battle Royale

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 12:40, 18 lis 2017 autorstwa Zen.Xen.ni (dyskusja • edycje) (Biednie to wygląda.)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Fortnite – gra ze stajni Epic Games, która wyszła w formie wczesnego dostępu w 25 czerwca 2017 roku. Całość jest podzielna dwa główne komponenty, czyli Fabularno-Kooperacyjny tryb Ratowania Świata(Save The World), i popularniejszy i darmowy tryb Pola Bitwy (Battle Royale). Ze względu na znaczne różnice między trybami będą opisane osobno

Pole bitwy

Założenia tego trybu są identyczne co w każdym szanującym się przedstawicielu tego gatunku. Zostajemy zrzuceni na wyspę z autobusu przyczepionego do balonu i staramy się przetrwać jak najdłużej. Startujemy jedynie z kilofem i lotnią, więc wszelkie dobra musimy sobie tak jak w starych arenówkach sobie poszukać. Zazwyczaj zaleceanym jest eliminować innych graczy, ale nie ma nic na przeszkodzie by skitrać się w krzaku, przeczekać do ostatniego przeciwnika, i spróbować go dobić. Zwykle okazuje się, jednak że gdy my mamy jedynie marny pistolet maszynowy, przeciwnik jest obwieszony zrabowany miksturami i bronią zdolną nas zabić w ułamek sekundy. Gra posiada system budowania, przez co staje się niezłym symulatorem minecrafta na serwerze pełnym greeferów.

Narzędzia przetrwania

Tak jak podstawą wygranej w RTSach jest ekonomia, tak w grach BR istotny do wygrania jest Ekwipunek.

Broń

  • Zbierak – Zaczynamy z nim grę. Nie można go zamienić ani wyrzucić, i zawsze zajmuje jeden slot plecaka. Zadaje tak nieznaczne obrażenia, że w zasadzie nadaje się tylko do dobijania rannych gdy nie mamy amunicji, ewentualnie niszczenia snajpera nie mającego broni innej broni. Niezły natomiast do burzenia ścian, i pozyskiwania materiałów.
  • Pistolet – Pierwsza broń nadająca się do zabijania. Wbrew pozorom całkiem skuteczny, dosyć szybkostrzelny i niezły pod kątem celności. Nadaje się i na średni i na krótki dystans. Występuje w rzadkościach od szarej do niebieskiej.
  • Pistolet maszynowy – duża szybkostrzelność, małe obrażenia i gigantyczny rozrzut. Nadaje się tylko na krótki dystans, acz bywa całkiem skuteczną kontrą na strzelbę. Występuje w jakości od szarej do niebieskiej.
  • Taktyczny pistolet maszynowy – lepszy magazynek i celność kosztem mniejszej szybkostrzelności. Słabsza na bliższy, acz bardziej użyteczna na większym dystansie. Występuje w kolorach od zielonego do purpurowego.
  • Rewolwer – Zdecydowanie najmniej użyteczny z pistoletów, potężne obrażenia, ale zanim wystrzelisz drugi raz przeciwnik zdoła cię zabić dwa razy. Często zabicie człowieka ze zbierakiem bywa problematyczne, choć od biedy nadaje się do rozbijania ścian fortu na odległość.
  • Strzelba Pompka – Występuje tylko w dwóch wariantach, w szarym i zielonym. O ile szara ma znaczną wadę w postaci 90 podstawowych punktów obrażeń o tyle zielona jest prawdziwą bronią zagłady. Obie pompki są bowiem jak na strzelby bardzo celne, i dosyć łatwo trafić w głowę, zabijając nawet w pełni opancerzonego przeciwnika jednym strzałem. Zadając 255 punktów obrażeń.
  • Strzelba Bojowa – Ta strzelba jest tak klasyczna jak tylko możliwe. Z bliska potężna, ale na odległość paru metrów obrażenia zmieszają się do poziomu tych zadawanych przez pinezki. Mieści 8 pocisków w magazynku, i występuje w rzadkościach od zielonej do purpurowej.


  • Karabin Szturmowy – jest to broń którą szybko można znienawidzić. Rzekomo dobra na średni dystans, acz ma bardzo irytujący odrzut i dosyć niską szybkostrzelność. Do tego przy strzelaniu full auto celność spada tak szybko, że będziemy trafiać wszystko poza przeciwnikiem, biegnącym na nas z pistoletem lub strzelbą. Występuje we wszystkich rzadkościach, choć te dosyć mocno różnią się wyglądem. Do jakości niebieskiej wygląda jak M16, zaś od jakości purpurowej jak SCAR.
  • Karabin Bojowy – broń strzelająca serią pocisków, mająca znacznie większą celność trafień. Jest łatwiejsza do opanowania od szturmówki na średni, choć ciężka w użyciu na krótki. W przeciwieństwie do niej, nie występuje w wersji purpurowej i złotej.
  • Karabin z Lunetą – Bardzo Celna broń, świetna i na daleki i na średni dystans. Strzela pojedynczymi pociskami. Przez co jest na bliski dystans słaba. Znakomita do atakowania uciekających wrogów.
  • Czterotaktowy Karabin Snajperski – snajperka z dostępnym jednym pociskiem w magazynku, który często wystarczy by zabić. Trafienie w ciało zadaje 120 punktów obrażeń w niebieskiej wersji. Skuteczna broń, ale tylko na daleki dystans i do stacjonarnych celów. Ruchome cele ze względu na mocno opadający tor lotu pocisku i niską szybkość są ciężkie do trafienia. Quickscope, czy trafienie z biodra jest niemal niemożliwe, przez co jeśli w pobliżu jest przeciwnik, będzie cię mógł zabić nawet mając tylko zbierak.
  • Samopowtarzalny Karabin Snajperski – wydaje się fajny, ale po chwili obcowania okazuje się totalnie dziadowski. Ze względu na niskie obrażenia, może zabić tylko strzałem w głowę. A szybkostrzelność jest na tyle niska, że czterotaktówka strzela niewiele wolniej. Można podnieść, ale jak masz ale jak masz wybór, możesz wzgardzić.