Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (red.)
M (dr. popr.)
Linia 13: Linia 13:


== Postacie ==
== Postacie ==
W G3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy (efekt dojrzewania), nowych orków oraz starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia.
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, nowych orków oraz starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia.
Z bardzo dziwnego powodu, prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi, który został znakomicie wykonany. W końcu możemy pogadać z orkami którzy nie wyglądają już jak wielkie gobilny tylko jak ludzie, którym pogniła twarz jak zobaczyli zdjęcie beziego.


Z bardzo dziwnego powodu prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi, który został znakomicie wykonany. W końcu możemy pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobilny tylko jak ludzie, którym pogniła twarz jak zobaczyli zdjęcie Beziego.
*{{t|Diego}}Złodziej, który chce coś osiągnąć i ma chorobę skóry podobnie jak Michael Jackson (w poprzednich częściach był żółty).

*{{T|Milten}}Pedał z babskim głosem, który nosi podartą szatę zamiast założyć normalne ubranie.
*{{t|Gorn}}Człowiek, który z orka przemienił się w człowieka i teraz mści się na orkach (podobnie jak Hitler, który był żydem).
*{{t|Diego}}złodziej, który chce coś osiągnąć i ma chorobę skóry podobnie jak [[Michael Jackson]].
*{{T|Milten}}pedał z babskim głosem, który nosi podartą szatę zamiast założyć normalne ubranie.
*{{t|Lester}}Psycho-Tropowy Książę.
*{{t|Gorn}}człowiek, który z orka przemienił się w człowieka i teraz mści się na orkach.
*{{t|Lester}}psycho-tropowy książę.


== Wrogowie ==
== Wrogowie ==
Podczas podróżowania możemy natknąć się niezliczone zastępy bestii, których jedynym życiowym celem jest czyhanie na życie bohatera. Wśród stworzeń możemy natrafić m.in. na [[wilk|wilki]] (które starają się odgryźć Bezimiennemu przyrodzenie), dziki (które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska), topielce i ich różne odmiany (które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba; można je spotkać nawet na środku pustyni), szkieletom i zombie (którym znudziło się siedzenie w grobie i założyli knajpę w ruinach na pustyni, gdzie po pijaku zaczynają bić patykami po łbach Asasynów), krwiopijcy i wiele innych potworów wzorowanych na bohaterach „[[Na Wspólnej]]” i „[[Klan|Klanu]]”.
Podczas podróżowania możemy natknąć się niezliczone zastępy bestii, których jedynym życiowym celem jest czyhanie na życie bohatera. Wśród stworzeń możemy natrafić m.in. na [[wilk]]i, dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska, topielce i ich różne odmiany, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba, nawet na środku pustyni. Będziemy mieć do czynienia także ze szkieletami i zombie, którym znudziło się siedzenie w grobie i założyli knajpę w ruinach na pustyni, gdzie po pijaku zaczynają bić patykami po łbach Asasynów, a także z krwiopijcami i wieloma innymi potworami.

Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.
Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.

Wśród ludzi i orków także nietrudno o wrogów. Wystarczy okraść lub pobić jednego z nich i wnet rzuci się na ciebie cała wioska. W tej części nie ma możliwości płacenia eurogąbek żadnemu fagasowi, który mógłby wyciągnąć nas z tarapatów.
Wśród ludzi i orków także nietrudno o wrogów. Wystarczy okraść lub pobić jednego z nich i wnet rzuci się na ciebie cała wioska. W tej części nie ma możliwości płacenia eurogąbek żadnemu fagasowi, który mógłby wyciągnąć nas z tarapatów.


== Wymagania ==
== Wymagania ==
Jako, że to trzecia część serii Gothic, twórcy potroili wymagania w stosunku do poprzednich części (niestety razem wziętych).
Jako, że to trzecia część serii Gothic, twórcy potroili wymagania w stosunku do poprzednich części. Niestety, razem wziętych.


== Bugi ==
== Bugi ==
[[Plik:Przewodnicy tatrzanscy 1877.jpg|thumb|200px|right|''Racja, nawet my tego nie wiemy'']]
{{cytaty|Gothic III}}
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:
<pre>
<poem>
Where is the Guru?
<code>Where is the Guru?
-------------------------------------
<nowiki>-------------------------------------</nowiki>
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...</code>
</pre>
</poem>
O co chodzi? Nawet najstarsi Indianie i górale tego nie wiedzą.
O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą.

{{cytat|Racja, my tego nie wiemy|Górale i Indianie}}


== Uzależnienie ==
== Uzależnienie ==
{{cytaty|Gothic III}}
Jesteś uzależniony gdy:
Jesteś uzależniony gdy:
* Będąc nawet [[koks]]em musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.

* Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, następnego dnia stajesz się zwykłym wiochmenem.
* Będąc nawet "Pudzianem" musisz nauczyć się umiejętności "Ciężka Broń III" żeby unieść duży młot.
* Jednego dnia (Gothic II) jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, następnego dnia (Gothic 3) stajesz się zwykłym wiochmenem.
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
* ...dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
* ...dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynie 60x60x60 cm.
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynie 60×60×60 centymetrów.
* To samo jest z porożem jelenia.
* To samo jest z porożem jelenia.
* Kradniesz statek i czekasz aż ktoś ci go ukradnie.
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Oglądając Shreka rozwalasz telewizor - to przecież ogr!
* Oglądając Shreka rozwalasz telewizor to przecież ogr!
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Ishtar.
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Ishtar.
* Chociaż masz 2 bronie, w walce bijesz tylko jedną.
* Chociaż masz dwie bronie, w walce bijesz tylko jedną.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Widząc w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury uciekasz, biorąc je za Bestie i zębacze.
* Widząc w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury uciekasz, biorąc je za Bestie i zębacze.
* Oglądając ,,Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za Ścierwojada.
* Oglądając ''Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za Ścierwojada.
* ...i Smilodona za szablozęba.
* ...i Smilodona za szablozęba.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* Idziesz do faceta od w-f i prosisz go aby nauczył Cię umiejętności "Akrobatyka"...
* Idziesz do faceta od [[Wychowanie fizyczne|wf]] i prosisz go aby nauczył Cię umiejętności „Akrobatyka”...
*...a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz, i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothicu stracić 99% hp i przeżyć.
*...a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothicu stracić 99% hp i przeżyć.
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
Linia 72: Linia 72:
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego "Niech żyje Okara".
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego ''Niech żyje Okara!''.
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków, piszesz również list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz - po co jeśli to Irdorath?
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz po co jeśli to Irdorath?
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów...
* Zwiedzając piramidy w Egipcie zastanawiasz się, czemu te mumie cię nie atakują.
* ...i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów.
* Szukasz posągu Beliara w największym z [[meczet]]ów.
* ... i dziwisz się, że nie noszą 2 mieczy.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma Ci dać artefakt.
* Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.


== Noob w Gothicu 3 ==
== Noob w Gothicu 3 ==
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Wchodzi w Ekwipunek żeby go nie zabili.
* Wchodzi w Ekwipunek, żeby go nie zabili.
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do Questów.
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do Questów.
* Daje wszystko w siłę.
* Daje wszystko w siłę.
* Przechodzi grę zabijając wszelkie postacie.
* Przechodzi grę zabijając wszelkie postacie.
* Wyłącza najlepszy element gry (muzyka).
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Atakuje chramy.
* Atakuje chramy.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Mając tarcze, blokuje wrogie czary i smoczy oddech.
* Mając tarcze, blokuje wrogie czary i smoczy oddech...
* ...jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* ...jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Bije się na pięści.
* Bije się na pięści.
* Czeka aż zadziała czar ,,Noc w dzień''.
* Czeka aż zadziała czar ''Noc w dzień''.
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak było!
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak było!
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa to wyrzuca komputer przez okno.
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają - przecież ich zabił!
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają przecież ich zabił!
* Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
* Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
* Zawsze biega z dwoma mieczami bo: "tak fajnie koszom tych frajeruff!!" ,a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
* Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
* Próbuje zabić i okraść kupców.
* Próbuje zabić i okraść kupców.
* Porównuje z [[Tibia|Tibią]] i [[Metin 2|Metinem]].
* A potem goni go całe miasto i nie wie czemu - "aco ja zrobilem!!!!111oneoneoneone"
* Porównuje z Tibią i Metinem.
* Nie może pokonać dzików pod Reddock.
* Nie może pokonać dzików pod Reddock.
* Gubi się w Ardei.
* Gubi się w Ardei.

Wersja z 21:33, 29 sie 2011

Gothic III – trzecia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze.

Najważniejsze cechy gry

Wysoki poziom sztucznej inteligencji
Przykład: przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki.
Realistyczny system obrażeń
Przykład: ork biegający z bełtem w oku.
Piękna grafika
Rewelacyjny silnik gry
Przykład: szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły.
Wspaniała fizyka
Przykład: stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.

Postacie

W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, nowych orków oraz starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia.

Z bardzo dziwnego powodu prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi, który został znakomicie wykonany. W końcu możemy pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobilny tylko jak ludzie, którym pogniła twarz jak zobaczyli zdjęcie Beziego.

Wrogowie

Podczas podróżowania możemy natknąć się niezliczone zastępy bestii, których jedynym życiowym celem jest czyhanie na życie bohatera. Wśród stworzeń możemy natrafić m.in. na wilki, dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska, topielce i ich różne odmiany, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba, nawet na środku pustyni. Będziemy mieć do czynienia także ze szkieletami i zombie, którym znudziło się siedzenie w grobie i założyli knajpę w ruinach na pustyni, gdzie po pijaku zaczynają bić patykami po łbach Asasynów, a także z krwiopijcami i wieloma innymi potworami.

Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.

Wśród ludzi i orków także nietrudno o wrogów. Wystarczy okraść lub pobić jednego z nich i wnet rzuci się na ciebie cała wioska. W tej części nie ma możliwości płacenia eurogąbek żadnemu fagasowi, który mógłby wyciągnąć nas z tarapatów.

Wymagania

Jako, że to trzecia część serii Gothic, twórcy potroili wymagania w stosunku do poprzednich części. Niestety, razem wziętych.

Bugi

Racja, nawet my tego nie wiemy

Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:

Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...

O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą.

Uzależnienie

Noncytaty
Zobacz cytaty:

Jesteś uzależniony gdy:

  • Będąc nawet koksem musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
  • Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, następnego dnia stajesz się zwykłym wiochmenem.
  • Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
  • ...dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
  • Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynie 60×60×60 centymetrów.
  • To samo jest z porożem jelenia.
  • Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
  • Oglądając Shreka rozwalasz telewizor – to przecież ogr!
  • Wchodząc do piaskownicy szukasz Ishtar.
  • Chociaż masz dwie bronie, w walce bijesz tylko jedną.
  • Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
  • Widząc w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury uciekasz, biorąc je za Bestie i zębacze.
  • Oglądając Wędrówki z Bestiami rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za Ścierwojada.
  • ...i Smilodona za szablozęba.
  • W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
  • Idziesz do faceta od wf i prosisz go aby nauczył Cię umiejętności „Akrobatyka”...
  • ...a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothicu stracić 99% hp i przeżyć.
  • W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
  • Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
  • Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
  • Oglądając Smerfy rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
  • Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
  • Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
  • Szukasz Xardasa w Nuuk.
  • Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
  • Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
  • Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
  • Biegasz po mieście krzycząc do każdego Niech żyje Okara!.
  • Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
  • Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
  • Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów...
  • ...i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
  • Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
  • Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma Ci dać artefakt.

Noob w Gothicu 3

  • Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
  • Wchodzi w Ekwipunek, żeby go nie zabili.
  • Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do Questów.
  • Daje wszystko w siłę.
  • Przechodzi grę zabijając wszelkie postacie.
  • Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
  • Atakuje chramy.
  • Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
  • Mając tarcze, blokuje wrogie czary i smoczy oddech...
  • ...jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
  • Zjada Królewski Szczaw.
  • Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
  • Bije się na pięści.
  • Czeka aż zadziała czar Noc w dzień.
  • Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
  • Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak było!
  • W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
  • Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
  • Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
  • Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
  • Próbuje zabić i okraść kupców.
  • Porównuje z Tibią i Metinem.
  • Nie może pokonać dzików pod Reddock.
  • Gubi się w Ardei.