Konsument: Różnice pomiędzy wersjami
M (redakcja) |
(add cytat) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<code>''Konsument mówi, że je aby jeść''<br> |
|||
''Konsument pli aby pleść'' <br> |
|||
''Jego bracia stoją radia wokół'' <br> |
|||
''Słuchają [[polityka|politycznego]] [[bełkot|bełkotu]]''</code> |
|||
:<code>'''Kazik Staszewski o [[konsument|konsumencie]]'''</code> |
|||
'''Konsument''' – inteligentny, światły [[obywatel]] każdego [[kraj|kraju]]; swobodnie, racjonalnie i konstruktywnie myślący, nie dający sobą manipulować, posiadający własne [[przemyślenia]] na każdy [[temat]]. |
'''Konsument''' – inteligentny, światły [[obywatel]] każdego [[kraj|kraju]]; swobodnie, racjonalnie i konstruktywnie myślący, nie dający sobą manipulować, posiadający własne [[przemyślenia]] na każdy [[temat]]. |
||
Wersja z 09:11, 26 sie 2006
Konsument mówi, że je aby jeść
Konsument pli aby pleść
Jego bracia stoją radia wokół
Słuchają politycznego bełkotu
Kazik Staszewski o konsumencie
Konsument – inteligentny, światły obywatel każdego kraju; swobodnie, racjonalnie i konstruktywnie myślący, nie dający sobą manipulować, posiadający własne przemyślenia na każdy temat.
Konsument jest przykładem idealnego, wzorowego obywatela kraju, w którym to panuje ustrój komunistyczny bądź demokratyczny – gdzie dodatkowo widoczne jest spore zamieszanie i nieład na scenie politycznej; w państwie, w którym panuje jawna korupcja, prawo jest upośledzone, a mieszkańcy, jako jedyni, martwią się o losy kraju.
W Polsce, konsument, z reguły – po wcześniejszym głębokim zastanowieniu, zawsze zaopatruje się we wszelkie produkty w znanych i lubianych sieciach supermarketów, jak Biedronka, czy Lidl. Konsument ufa bezgranicznie środkom masowego przekazu, nie potrzebuje przez to myśleć, gdyż robi to za niego telewizja, a jego własne zdanie jest prawie niezauważalnie przetworzoną opinią publicystów i politologów, opisujących sytuację w kraju na antenie telewizji TVN24. Konsument czyta codziennie najbardziej niezależną i swobodną prasę: Fakt oraz Super Express. Konsument myśli najintensywniej w chwili, gdy zastanawia się, jaki baton kupić: czy Marsa, czy Snickersa? Lubi rozmawiać na tematy bieżące, nie mając w zasadzie pojęcia, o czym mówi. Konsument naprawde wierzy, że Sprite gasi pragnienie i że Renata Beger jest inteligentna i wykształcona. Szanuje polityków i zgadza się z programem tej partii politycznej, która kupi jego głos za paczkę fajek.
Ulubionym zajęciem konsumenta jest jedzenie hamburgerów z McDonald'sa, popijanie ich Colą, słuchanie audycji Radia BZDET traktujących o tym, jak wspaniali są wodzowie kraju oraz jak prężnie rozwija się wielki, zjednoczony ponad podziałami, konglomerat Polskiej Zjednoczonej Partii Nic Nie Robiącej.
Pojęcie konsumenta jest wynikiem wszelkich przemian gospodarczo-społecznych-technologicznych w latach 90. ubiegłego wieku w Tydżikistanie, po IV wojnie światowej między ZSRR a amerykańcami.