Kreskówka: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (1/2 mission failed succesfully)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Pikachu się śmieje.gif|thumb|Fragment jakiejś idiotycznej kreskówki]]
[[Plik:Pikachu się śmieje.gif|thumb|Fragment jakiejś idiotycznej kreskówki]]
'''Kreskówka''' – ruchomy obrazek, czasami niesłusznie nazywany ''bajką'', podczas gdy bajki pisał [[Ignacy Krasicki|Krasicki]]. Kreskówka jest o tyle lepsza od obrazu, że w kreskówce postaci się ruszają a nawet mówią! Oto marzeń szczyt!
'''Kreskówka''' – ruchomy obrazek, czasami niesłusznie nazywany ''bajką'', podczas gdy bajki pisał [[Ignacy Krasicki|Krasicki]]. Kreskówka jest o tyle lepsza od obrazu, że w kreskówce postaci się ruszają, a obrazy to co najwyżej wypadną z ramy.


== Standardy kreskówki ==
== Standardy kreskówki ==
{{Główny artykuł|[[Teoria kreskówkowej rzeczywistości]]}}
Kreskówka, jak chyba wszystko na świecie, ma pewne ograniczenia i rządzi się własnymi prawami.


=== Bohaterowie ===
=== Bohaterowie ===
W jednym odcinku kreskówki jest zazwyczaj czterech bohaterów, z czego:
W jednym odcinku kreskówki jest zazwyczaj czterech bohaterów, z czego:
* jeden jest idiotą i wierzy w [[Przesąd|przesądy]];

jeden jest idiotą i wierzy w [[Przesąd|przesądy]];
* jeden jest inteligentny i zawsze targa za sobą [[Encyklopedia|encyklopedię]];
* jeden prawie w ogóle nie mówi;

* a jeden knuje przeciw pozostałej trójce.
• jeden jest inteligentny i zawsze targa za sobą [[Encyklopedia|encyklopedię]];
* zdarzają się bajki, w których bohaterów jest więcej, jednak w większości są to przydupasy któregoś z wyżej wymienionych albo niesforni nieśmiali [[Wikipedia|Wikipedyści]] marzący o zostaniu [[Jeffrey Epstein|Jeffreym Epsteinem]].

jeden prawie w ogóle nie mówi;

a jeden knuje przeciw pozostałej trójce.


== Przykładowe kreskówki ==
== Przykładowe kreskówki ==
* '''[[Fineasz i Ferb]]''' – dwaj bracia którzy tworzą wynalazki rozwalające całą okolicę. Mają też [[zakonnica|siostrę]], której przeszkadza to, że oddychają, i przewodzi informacje do [[matka|matki]] szybciej niż kabel USB.
• '''Fineasz i Ferb''' – dwaj bracia odwalają jakieś chore wymysły, a po drodze rozweselają mieszkańców miasta.
* '''[[Pokémon]]''' – jakiś napalony dziesięciolatek który ledwo nauczył się wiązać sznurówki musi latać po stacjach [[PKP]] i łapać naćpane zwierzaki.

* '''[[Sąsiedzi]]''' – dwaj koledzy z sąsiedztwa [[demolka|tworzą dzieła architektury]]. Idealne przedstawienie [[Prawa Murphy'ego]].
• '''Pokémon''' – jakiś napalony dziesięciolatek biega po jaskiniach i [[Pociąg|pociągach]] [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]], żeby łapać do plecaka jakieś ohydne kreatury.
* '''[[Laboratorium Dextera]]''' – bajka o małym geniuszu tworzący wynalazki. Zawsze jednak przeszkadza mu w tym jego [[idiota|inteligiętka]] siostra. Żyją w domu w którym rachunki za prąd są pojęciem abstrakcyjnym.

• '''Sąsiedzi''' – dwaj koledzy z sąsiedztwa ulepszają swoje domy, w rzeczywistości psując wszystko naokoło siebie.

== Zobacz też ==
[[Teoria kreskówkowej rzeczywistości]]


[[Kategoria:Postacie fikcyjne]]
[[Kategoria:Kreskówki|!]]

Wersja z 15:03, 25 wrz 2023

Plik:Pikachu się śmieje.gif
Fragment jakiejś idiotycznej kreskówki

Kreskówka – ruchomy obrazek, czasami niesłusznie nazywany bajką, podczas gdy bajki pisał Krasicki. Kreskówka jest o tyle lepsza od obrazu, że w kreskówce postaci się ruszają, a obrazy to co najwyżej wypadną z ramy.

Standardy kreskówki

Info.png Główny artykuł: Teoria kreskówkowej rzeczywistości

Bohaterowie

W jednym odcinku kreskówki jest zazwyczaj czterech bohaterów, z czego:

  • jeden jest idiotą i wierzy w przesądy;
  • jeden jest inteligentny i zawsze targa za sobą encyklopedię;
  • jeden prawie w ogóle nie mówi;
  • a jeden knuje przeciw pozostałej trójce.
  • zdarzają się bajki, w których bohaterów jest więcej, jednak w większości są to przydupasy któregoś z wyżej wymienionych albo niesforni nieśmiali Wikipedyści marzący o zostaniu Jeffreym Epsteinem.

Przykładowe kreskówki

  • Fineasz i Ferb – dwaj bracia którzy tworzą wynalazki rozwalające całą okolicę. Mają też siostrę, której przeszkadza to, że oddychają, i przewodzi informacje do matki szybciej niż kabel USB.
  • Pokémon – jakiś napalony dziesięciolatek który ledwo nauczył się wiązać sznurówki musi latać po stacjach PKP i łapać naćpane zwierzaki.
  • Sąsiedzi – dwaj koledzy z sąsiedztwa tworzą dzieła architektury. Idealne przedstawienie Prawa Murphy'ego.
  • Laboratorium Dextera – bajka o małym geniuszu tworzący wynalazki. Zawsze jednak przeszkadza mu w tym jego inteligiętka siostra. Żyją w domu w którym rachunki za prąd są pojęciem abstrakcyjnym.