Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha''<ref>Cokolwiek to znaczy</ref>) – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier<ref>Poprzez siedzenie przy tych samych markach</ref> i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
{{cytat|Being the puppet master, it's like running '''Nintendo''' of America.|Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ [[2012]]}}


W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]], wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha'') – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.


{{Przypisy}}
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]]; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 [[dolar]]ów USD).


{{stub|gry}}
{{stub|gry}}
{{Informatyka}}
{{Informatyka}}
{{Nintendo}}
{{Nintendo}}

[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]

Wersja z 11:02, 24 lip 2019

Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha[1]) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier[2] i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych Poketto Monsutā (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.

W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemysłu Hentai, wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.

Przypisy

  1. Cokolwiek to znaczy
  2. Poprzez siedzenie przy tych samych markach


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go. Szablon:Informatyka