Nonsensopedia:Gra

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Tutaj znajdziesz zasady budowania nowych stron do Gry.

Zalecenia techniczne

  1. Przede wszystkim musisz prawidłowo wpisać nazwę strony. Ma wyglądać tak: Gra:Strona X, gdzie X oznacza numer strony. Zwróć uwagę na wielkości liter oraz odstępy.
  2. Nowe strony twórz klikając w czerwone linki na innych stronach. W przeciwnym wypadku może okazać się, że stworzyłeś stronę, do której nic nie linkuje. Takie nielinkowane strony są całkowicie bezużyteczne, gdyż gracz nie może do nich dojść.
  3. Staraj się, żeby numery stron były jak najkrótsze (najmniej wymyślne). Zamiast Gra:Strona 32189473645545 wystarczy Gra:Strona 32189 (w momencie pisania jest wolne).

Treść

  1. Treść strony powinna być w miarę możliwości śmieszna, co nie znaczy (zwróć tu uwagę) żenująca i nudna. Bez żadnych rzeczy, które wszystkim się dawno przejadły. Warto też poczytać poradnik humoru.
  2. Oczywiście treść musi być zgodna z zasadami Nonsensopedii. Tutaj możesz zobaczyć, czego pisać absolutnie nie wolno.
  3. Nie buduj zbyt długich zdań i pamiętaj o interpunkcji.
  4. Staraj się zachować spójność stylistyczną. Próbuj wpasować się w konwencję trybu i wątku, które rozbudowujesz.
  5. Słoń z serem zamiast głowy jest dziki, zaś zwierzątko jest wściekłe. Nie myl tego.

Linkowanie

  1. Strony z umieraniem muszą istnieć, bez nich Gra byłaby nudna. Nie można jednak tworzyć ich za dużo, jak niektórzy lubią robić. W końcu chodzi o to, by grać jak najdłużej. Natomiast stron zwycięskich powinno być malutko, bardzo malutko.
  2. Jeśli twoja strona nie jest żadną z wymienionych w poprzednim punkcie, powinna kończyć się akapitem pt. Co robisz?, czy czymś podobnym. Napisz w nim pod nagłówkiem od punktów (które tworzy się wstawiając * na początku linijki) opisy dalszych twoich możliwych czynności wraz z linkami do nich. Oto zasady tychże linków:
    1. Musisz pisać je uważnie mając w poważaniu zasady z punktu pierwszego tego poradnika.
    2. Nie krępuj się we wstawianiu czerwonych (nie mających pokrycia) linków. Oto w końcu chodzi, by stale je uzupełniać i tworzyć nowe.
    3. Uważaj by numer strony z twojego linku który miał być czerwony, nie pokrył się numerem z istniejącą już stroną.
    4. Staraj się nieoczekiwanie powiązywać ze sobą różne gałęzie Gry. Rób to jednak ostrożnie, gdyż niektóre wątki nie dają się ze sobą połączyć (np. jeśli gracz właśnie odciął sobie rękę, to nie możesz zalinkować do wątku, w którym ma obie ręce).
  3. Typy linków - zachowań (patrz poprzedni punkt) dzielimy na:
    • Łącze, którego etykietą jest akcja, np. „Rozpocznij grę
    • Tekst, a po nim nazwa strony będąca linkiem, np. „Aby rozpocząć grę, przejdź na stronę 1” ze wszystkimi wariacjami np. „biegnij na stronę”, „zapraszamy na stronę” itp.
    Którego typu będziesz używać, zależy od ciebie. Możesz wymyślić też coś oryginalniejszego.
  4. Istnieje grupa „meta-stron” Gry, tzn. takich, których fabuła posiada element tego, że jest to właśnie Gra. W większości przypadków możesz je łączyć ze stronami nie-meta i nic się nie stanie. Nie musi być to zresztą cała strona, a np. tylko jedno zachowanie lub link.
  5. Cierpliwi niech postępują według przykładu:
    Istnieją strony 1 i 2. Opowiadają o czym innym, ale obydwie linkują do nieutworzonej strony p. Teraz chcesz utworzyć stronę p z myślą o stronie 1, ale strona 2 też będzie linkować do strony p, co się równa bezsens. Rozumiesz? to dobrze. Dlatego po zrobieniu losowej strony polecamy kliknąć narzędzia linkujące (po lewej pod wyszukiwarką) i sprawdzić dolinkowania. W przypadku strony 2 zmień link do strony np. o.
  6. Nikt nie broni wstawiać linków wewnętrznych do normalnych artykułów Nonsensopedii. Pamiętaj, że musi być ich mniej niż w artykułach.
  7. Jeśli jest spory wybór czynności (poza umieraniem) i większość opcji odnosi się do tej samej sytuacji, to nie twórz kilku stron będącymi swoimi duplikatami, lepiej daj kilka linków do jednej strony. Przykłady: 304, -59.

Zaawansowane

  1. W niektórych stronach Gry można zauważyć wstawki <noinclude>Treść</noinclude>. Jest tak zwłaszcza przy kategoriach, chociaż niekiedy zdarza się przy zwykłym tekście. Oznacza to tyle, że strony można używać jako szablon, a treść wstawiona między te znaczniki nie będzie wyświetlana przy używaniu szablonu. Pamiętaj o tym, gdy sam chcesz stworzyć taki szablon.
  2. Jeśli chcesz skopiować tekst z innej strony, to nie kopiuj całego tekstu, tylko użyj tamtej strony jako szablonu. Dzięki temu wszelkie dalsze edycje żądanej przez Ciebie treści będą uwzględnione i wyświetlane. Przykład: Gra:Strona 11.11.
  3. Jeśli tworzysz opcje, do których dojść można tylko ze stron z odnośnikami wyświetlanymi losowo, wstaw te strony do listy Nonsensopedia:Nielinkowane strony razem ze stronami, z których te odnośniki są linkowane. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w których dana strona zostaje usunięta jako porzucona.

Tryby Multiplayer i RTS Gry

Większość zasad jest właściwie niezmieniona. Oto różnice:

  1. Wpisanie tytułu już nie jest takie proste. Trzeba konsekwentnie wpisywać wszystko: Gra:Strona!/strona mocy/postać/ew. plansza gry/dopiero teraz Strona X. Przykład: Gra:Strona!/Szatan/Tadeusz/Dno Piekieł/Strona 666.
  2. Podobnie jest z trybem RTS, gdzie wpisuje się strony według takiego schematu: Gra:Strona./scenariusz/ew. dalsze informacje/strona X.
  3. To samo przy linkach.
  4. Odnośnie czerwonych linków panują nieco lżejsze zasady niż w Grze klasycznej, jednak cały czas funkcjonuje zasada zdrowego rozsądku.
  5. Próbuj tak samo nieoczekiwanie przechodzić między stronami (poprzedni akapit, punkt 5., podpunkt 5.), ale rób to tylko między stronami tej samej planszy tego samego bohatera.
  6. !UWAGA! Podział na plansze mają tylko nieliczni bohaterowie.

Drogówka

Tak jak wyżej większość zasad się nie zmienia. Różnice:

  1. Tutaj giniemy tylko w wypadku samochodowym spowodowanym tylko i wyłącznie przez nas (czyli gracza), czasem dopuszczamy kłopoty z paliwem i str. 84 oraz powrót do strony głównej.
  2. Zużycie paliwa jest zawsze takie same, 0,1 l na 0,5 km.
  3. Punkty: 5 na 0,1 km, w M(iędzynarodowym) 10 na 0,1 km.
  4. Silnik zawsze jest dieslem.
  5. Prędkość jest dostosowana do maksymalnej dozwolonej.
  6. Należy dodawać znaki, szablony (np. kierunkowskaz, numer drogi) i – jeśli są takie grafiki, tutaj was nie zmuszamy – mapkę okolic (tylko tryb M, Strony początkowe) i mapkę tego, co dzieje się na stronie (np. prosta, skrzyżowanie, węzeł, rondo, zawracanie). W przypadku postoju na przystanku, parkingu lub stacji benzynowej, dodajemy odpowiedni znak.


To by było chyba na tyle. Jeśli po tym wszystkim masz jeszcze ochotę pisać, to zapraszamy.