Picipolo
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
– Gracie?
– Gramy!
– Tak…? Chyba w picipolo na małe bramki!
- Pani od wuefu o picipolo
Picipolo – popularna gra zespołowa wymagająca największych zdolności koncentracji z wszystkich znanych gier na świecie.
Historia gry
Picipolo powstało dawno temu, ludzie po narkotykach ją wymyślili B)
Skąd się to wzięło?
Słowo Picipolo oznaczało kiedyś w języku rosyjskim dosłownie: Sasza, dawaj zagramy w picipolo! Proszę… Dlatego kiedyś, gdy ktoś chce zagrać z kimś w tę grę, mówił: Picipolo, proszę!
Picipolo w świecie
Ogromna popularność tej gry sprawiła, że na świecie zaczęły powstawać ośrodki zrzeszające młodych adeptów gry picipolo. Do najbardziej znanych akademii picipolo należą:
- Zakon w Tybecie – najbardziej prestiżowy ze wszystkich, niedawno otworzyli tam nawet Makdonalda!
- Bałkany na Bałkanach;
- Fucking Monastery, znajduje się w Jułesej;
- Mbasa w Wbwmazingwe, (przydaje się tam znajomość języka suahili);
- Syberyjska tundra, znajduje się nie wiadomo gdzie.
Zasady gry
- Są trzy warianty gry: na małe, duże i średnie bramki.
- Na boisku, w danym momencie gry, może przebywać jedna osoba z danej drużyny.
- Nie ma zawodników rezerwowych.
- Gra składa się z pięciu rund nazywanych rundami.
- Nie wolno faulować przeciwnika, używać łokci, rzucać w niego świnkami morskimi i setkami dolarów.
- W przypadku faulu w strefie bramkowej (patrz rys.) zarządza się rzut karny.
- Zaleca się grać zgodnie z przepisami, najlepiej fer plej.
Cel gry
Celem gry jest zwycięstwo w grze.
Przykłady gry
Wariant gry na małe bramki:
- – Podaj dowolną liczbę od jednego do dziesięciu.
- – Siedem.
- – Osiem. Wygrałem!
- – Daj szansę się zrewanżować.
- – Oczywiście. Wybierz liczbę od jednego do dziesięciu.
- – Dziesięć. Ha!
- – Jedenaście. Znów wygrałem!
Druga runda, wariant gry na duże bramki:
- – Zagrajmy jeszcze raz, ale tym razem ja zaczynam.
- – Dobra.
- – Wybierz liczbę od jednego do stu.
- – Dwadzieścia cztery.
- – Dwadzieścia pięć. Wygrałem!
- – Niestety przegrałeś. W drugiej rundzie wygrywa mniejsza liczba.
Trzecia runda, wariant gry na średnie bramki:
- – Kurczę pieczone! No to jedziemy ostatni raz. Wybierz liczbę od jednego do stu.
- – Pięćdziesiąt.
- – Sto! Nareszcie wygrałem!
- – Nie, znów wdupiłeś. W trzeciej rundzie wygrywa najśredniejsza liczba.