Wytwórnia kumpla

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Wytwórnia kumpla, wydawnictwo muzyczne kolegi – pojęcie z dziedziny muzyki i sceny undergroundowej.

Cechy

  • Celem jest wspieranie wielkiej niezależnej sceny undergroundowej. Najczęściej w obrębie małego miasta, dużej dzielnicy dużego miasta lub w obrębie powiatu.
  • Założycielem jest kumpel, któremu Bozia poskąpiła innych talentów. Nie umie zaśpiewać dwóch czystych dźwięków pod rząd, na perkusji gra nierówno, w gitarach rwie struny. Jest półanalfabetą, nie zna się na DTP, stracił prawo jazdy i słoń mu nadepnął ma ucho, więc nie przydałby się nawet jako nagłośnieniowiec i kierowca.
  • Kumpel nie ma co wydawać, więc wspomina o tym przy piwie. Ty przy następnym wspominasz, że masz muzykę, ale nie masz jej gdzie wydać. Podpisujecie kontrakt, uwalając się w objęciach na parkowej ławce.
  • Kumpel ma ksero i nagrywarkę CD. Jedno i drugie pracuje non stop, ale zgadzacie się co do tego, że jesteście prawdziwkami, więc wydajecie ściśle limitowane nagrania, które ręcznie numerujecie.

Distro kumpla

Distro kumpla to miejsce, gdzie możesz pchnąć materiały wydane w wytwórni innego kumpla, które nie schodzą, chociaż były limitowane do – powiedzmy – 111 egzemplarzy. Każdy kumpel posiadający wytwórnię zakłada w końcu distro i bierze hurtem od innych kumpli z własnymi wytwórniami, najczęściej po prostu wymieniając się na wagę. W ten sposób wszyscy mają rynek zbytu, a wielka niezależna scena undergroundowa działa prężnie.