Autobusy w Zielonej Górze: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(red 1/n (bym skonczył jak by mi czasu nie zabrakło).)
M (jeszcze to)
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
{{redakcja|wywalić nudne opisy linii, poprawić typografię, wyrzucić 1 os. l.poj.}}
'''Autobusy w Zielonej Górze''' – zorganizowana{{fakt}} komunikacja publiczna działająca na terenie wsi wielkiej [[Zielona Góra]]. Jest szansa, że gdy wsiądziesz w Janach to wysiądziesz w [[Drzonków|Drzonkowie]] (czyli nadal w [[Niebyt|niebycie]]). Jest też szansa, że nie wsiądziesz, bo najbliższy autobus jest za 21470 minut, ewentualnie stoi i czeka we [[Wrocław]]iu. W przeciwieństwie do komunikacji w [[Gorzów Wielkopolski|Gorzowie]], nie zarejestrowano tutaj żadnego wykolejenia.
'''Autobusy w Zielonej Górze''' – zorganizowana{{fakt}} komunikacja publiczna działająca na terenie wsi wielkiej [[Zielona Góra]]. Jest szansa, że gdy wsiądziesz w Janach to wysiądziesz w [[Drzonków|Drzonkowie]] (czyli nadal w [[Niebyt|niebycie]]). Jest też szansa, że nie wsiądziesz, bo najbliższy autobus jest za 21470 minut, ewentualnie stoi i czeka we [[Wrocław]]iu. W przeciwieństwie do komunikacji w [[Gorzów Wielkopolski|Gorzowie]], nie zarejestrowano tutaj żadnego wykolejenia.


Linia 5: Linia 4:


* '''0 (Botaniczna – Wrocławska)''' – w tym tworze zwanym również MZK numeracja linii zaczyna się od zera. Wbrew pozorom linia ta jeździ całkiem często (dwa kursy w roku). Podobnie jak na wielu innych, nigdy nie możesz być pewny, czy zawiezie cię tam gdzie tego chcesz i czy aby na pewno nie wylądujesz na drugim końcu miasta przez zjazd do zajezdni albo wywóz na strefę ekonomiczną w Kisielinie. Jeśli jednak jakimś cudem trafisz na nią na przystanku to zwykle jest zatłoczona.
* '''0 (Botaniczna – Wrocławska)''' – w tym tworze zwanym również MZK numeracja linii zaczyna się od zera. Wbrew pozorom linia ta jeździ całkiem często (dwa kursy w roku). Podobnie jak na wielu innych, nigdy nie możesz być pewny, czy zawiezie cię tam gdzie tego chcesz i czy aby na pewno nie wylądujesz na drugim końcu miasta przez zjazd do zajezdni albo wywóz na strefę ekonomiczną w Kisielinie. Jeśli jednak jakimś cudem trafisz na nią na przystanku to zwykle jest zatłoczona.
* '''1 (Chynów - Jędrzychów)''' – dojazd na Jędrzychów tylko dla osób, które nie boją się skutków ubocznych. Niekiedy jeździ z <s>miejscowości</s> <s>wioski</s> sołectwa Jany i przez strefę ekonomiczną na spalonym lesie. Jeździ stadami (długa + krótka), bo ma tyle wariantów, że nawet MZK nie jest w stanie tego wyliczyć.
* '''1 (Chynów Jędrzychów)''' – dojazd na Jędrzychów tylko dla osób, które nie boją się skutków ubocznych. Niekiedy jeździ z <s>miejscowości</s> <s>wioski</s> sołectwa Jany i przez strefę ekonomiczną na spalonym lesie. Jeździ stadami (długa + krótka), bo ma tyle wariantów, że nawet MZK nie jest w stanie tego wyliczyć.
* '''2 (Jędrzychów - Naftowa)''' - linia z potencjałem okrutnie zmarnowanym. Wariantów więcej niż autobusów, które ją obsługują. Do Przylepu jeździ jak ma dobry humor (jeśli lubisz wstawanie o 5 rano to być może ją zobaczysz przez okno na przystanku). W innych przypadkach skraca sobie kurs do zajezdni lub na Naftową. [[Bo tak]].
* '''2 (Jędrzychów Naftowa)''' - linia z potencjałem okrutnie zmarnowanym. Wariantów więcej niż autobusów, które ją obsługują. Do Przylepu jeździ jak ma dobry humor (jeśli lubisz wstawanie o 5 rano to być może ją zobaczysz przez okno na przystanku). W innych przypadkach skraca sobie kurs do zajezdni lub na Naftową. [[Bo tak]].
* '''5 (Czarkowo - Os. Leśne)''' - Linia, która gdy była dobra i rozwoziła ludzi do szkół i pracy, została zmieniona na taką, która nagle skręca i wywozi gdzieś. W skrócie linia dojazdowo-przesiadkowa. Jako jedyna obsługuje spore osiedle Zastalowskie (szkolne 4 i 10 zlikwidowano), a kursy na niej wykonują wyłącznie autobusy standardowe. Przepis na brak miejsca i powietrza do oddychania w autobusie.
* '''5 (Czarkowo Os. Leśne)''' linia, która gdy była dobra i rozwoziła ludzi do szkół i pracy, została zmieniona na taką, która nagle skręca i wywozi gdzieś. W skrócie linia dojazdowo-przesiadkowa. Jako jedyna obsługuje spore osiedle Zastalowskie (szkolne 4 i 10 zlikwidowano), a kursy na niej wykonują wyłącznie autobusy standardowe. Przepis na brak miejsca i powietrza do oddychania w autobusie.
* '''6 (Braniborska - Zajezdnia)''' - I znowu zajezdnia. Tam mieszkają tylko autobusy, a przepustowość jest tam większa niż w tramwaju na wrocławski Biskupin. Istnieją legendy, że ktoś wykorzystuje tę linię do przejazdów. Głównie wozi jednak wysokoprocentową mieszankę azotu z tlenem. Ale za to pchany jest na tą linię najnowszy tabor. <ref>Jeszcze ktoś Ursuska albo Mercedeska zabrudzi i co będzie? Niech będzie niewykorzystywany, ale za to czysty</ref>
* '''6 (Braniborska Zajezdnia)''' i znowu zajezdnia. Tam mieszkają tylko autobusy, a przepustowość jest tam większa niż w tramwaju na wrocławski Biskupin. Istnieją legendy, że ktoś wykorzystuje tę linię do przejazdów. Głównie wozi jednak wysokoprocentową mieszankę azotu z tlenem. Ale za to pchany jest na tą linię najnowszy tabor. <ref>Jeszcze ktoś Ursuska albo Mercedeska zabrudzi i co będzie? Niech będzie niewykorzystywany, ale za to czysty</ref>
* '''8 (Os. Śląskie - Zawadzkiego)''' - linia wschód - zachód. Przepełniona, dostarcza niezapomnianych wrażeń zapachowych. Według MZK idealnym remedium na zatłoczoną linię była zmiana taktu z 10 na 15 minut. Czy wyszło? Odpowiedzcie sobie sami.
* '''8 (Os. Śląskie Zawadzkiego)''' linia wschód-zachód. Przepełniona, dostarcza niezapomnianych wrażeń zapachowych. Według MZK idealnym remedium na zatłoczoną linię była zmiana taktu z 10 na 15 minut. Czy wyszło? Odpowiedzcie sobie sami.
* '''9 (Os. Czarkowo - Jędrzychów)''' - nie dość, że wozi pasażerów na Jędrzychów, to czasem nawet i dalej. <s>Ważna</s> linia szkolna, ale tak ważna, że kursuje raz na kilka lat. Kolejna ofiara cięć MZK po 2021 roku. Uroczysty pogrzeb się nie odbędzie.
* '''9 (Os. Czarkowo Jędrzychów)''' nie dość, że wozi pasażerów na Jędrzychów, to czasem nawet i dalej. <s>Ważna</s> linia szkolna, ale tak ważna, że kursuje raz na kilka lat. Kolejna ofiara cięć MZK po 2021 roku. Uroczysty pogrzeb się nie odbędzie.
* '''10 (Drzonków - Wyczółkowskiego)''' - niby gdzieś jeździ, ale nie wiadomo gdzie. Jak większość linii kończy kursy ok. godziny 19 (jest już po dobranocce i można iść spać).
* '''10 (Drzonków Wyczółkowskiego)''' niby gdzieś jeździ, ale nie wiadomo gdzie. Jak większość linii kończy kursy ok. godziny 19 (jest już po dobranocce i idzie spać).
* '''17 (Francuska - Herberta)''' - dziwny twór z przystankiem końcowym na żądanie. Trasa tej linii zmienia się tak często, że nie jesteśmy pewni czy po wejściu do autobusu ten nagle nie wywiezie cię gdzieś indziej. Poprzednio zapewniała dojazd do szkoły mieszkańcom Chynowa, teraz nie służy [[nic]]zemu.
* '''17 (Francuska Herberta)''' dziwny twór z przystankiem końcowym na żądanie. Trasa tej linii zmienia się tak często, że nie jesteśmy pewni czy po wejściu do autobusu ten nagle nie wywiezie cię gdzieś indziej. Poprzednio zapewniała dojazd do szkoły mieszkańcom Chynowa, teraz nie służy [[nic]]zemu.
* '''19 (Łężyca - Os. Śląskie)''' - wariantów więcej niż grzybów po deszczu. Zwykle spotkasz na niej przegubowca wypchanego po dach trującą mieszanką uczniów, studentów i pechowców, którym zachciało zrobić się przerwę od dojazdów autem do pracy. Do Łężycy dojeżdża tylko z nazwy.
* '''19 (Łężyca Os. Śląskie)''' wariantów więcej niż grzybów po deszczu. Zwykle spotkasz na niej przegubowca wypchanego po dach trującą mieszanką uczniów, studentów i pechowców, którym zachciało zrobić się przerwę od dojazdów autem do pracy. Do Łężycy dojeżdża tylko z nazwy.
* '''20 (Przylep działki / Przylep Lotnisko / Przylep / Przylep / Przylep - Dworzec Główny''') - Bardzo potrzebna linia, która praktycznie nie kursuje. Jest idealnie rozsynchronizowana jeśli chcesz się na nią przesiąść z pociągu Regio lub innego autobusu MZK. No i oczywiście, '''przylep'''iono (z jazdą prosto na zajezdnię wliczając).
* '''20 (Przylep działki / Przylep Lotnisko / Przylep / Przylep / Przylep Dworzec Główny''') bardzo potrzebna linia, która praktycznie nie kursuje. Jest idealnie rozsynchronizowana jeśli chcesz się na nią przesiąść z pociągu Regio lub innego autobusu MZK. No i oczywiście, '''przylep'''iono w cholerę wariantów (z jazdą prosto na zajezdnię wliczając).
* '''21 (Jany - Dworzec Główny) - dojazdówka w godzinach, w których łaska linii "1" nie spadnie na mieszkańców oddalonych od centrum sołectw.
* '''21 (Jany Dworzec Główny)''' dojazdówka w godzinach, w których łaska linii "1" nie spadnie na mieszkańców oddalonych od centrum sołectw.
* '''22 (Chynów - Dworzec Główny) - linia edukacyjna, jest tak pokręcona jak układ pokarmowy. Jej głównym zadaniem jest obsługa mieszkańców os. Kolorowego, którzy wolą wycieczki piesze z pętli "1" niż objazd przez Krępę.
* '''22 (Chynów Dworzec Główny)''' linia edukacyjna, jest tak pokręcona jak układ pokarmowy. Jej głównym zadaniem jest obsługa mieszkańców os. Kolorowego, którzy wolą wycieczki piesze z pętli "1" niż objazd przez Krępę.
* '''27 - Wyspiańskiego - Ochla i dalej''' - Wielowersjowa linia (podobno tylko trzy warianty, ale jednak nie, bo sześć lub osiem). Czasem pojedzie tu, czasem tam. Nie jeździ zbyt często i jest jedynym połączeniem z Ochli.
* '''27 (Wyspiańskiego Ochla i dalej)''' wielowariantowa linia (podobno tylko trzy warianty, ale jednak nie, bo sześć lub osiem). Czasem pojedzie tu, czasem tam. Nie jeździ zbyt często i jest jedynym połączeniem z Ochli.
* '''29 - Os. Czarkowo - Os. Czarkowo''' - Zaczyna się i kończy w punkcie wyjścia. Jedyna linia okólna w mieście. Wozi spragnionych zakupów, w jedynej galerii handlowej, mieszkańców sporego osiedla. Dla funu jeździ wyłącznie w ciągu roku szkolnego w dni szkolne.
* '''29 (Os. Czarkowo Os. Czarkowo)''' zaczyna się i kończy w punkcie wyjścia. Jedyna linia okrężna w mieście. Wozi spragnionych zakupów, w jedynej galerii handlowej, mieszkańców sporego osiedla. Dla jajec jeździ wyłącznie w ciągu roku szkolnego w dni szkolne.
* '''44 (Wyspiańskiego Jędrzychów)''' - Linia na tyle odważna, aby odwiedzać zapomniane przez eMZetKa Os. Kwiatowe.
* '''30 - Drzonków - Dworzec Główny''' - Tak jak "27" ma tyle wersji, że nie sposób doliczyć się gdzie co i kiedy dojeżdża.
* '''38, 39''' - Linie szkolne
* '''44 - Wyspiańskiego - Jędrzychów''' - Linia na tyle odważna, aby odwiedzać zapomniane przez eMZetKa Os. Kwiatowe.

== Linie wieczorne i poranne ==
Ciężko jest je nazwać liniami nocnymi - kursy robią pomiędzy 23 i północą oraz od 3 do 5 rano.

* '''N1 - Zawadzkiego - Dworzec Główny''' - Czyli "8" wracająca sobie po cichu do dworca o 23. Gdyby nadal była "8" nikt by niczego nie zauważył.
* '''N2 - Os. Czarkowo - Os. Śląskie''' - Dwa kursy dla najodważniejszych, najwytrzymalszych studentów, którzy spragnieni zaznania godziny spania przed zajęciami chcą wrócić do domu. Nocna "19".
* '''N3 - Botaniczna - Os. Śląskie''' - Dwa (w porywach nawet trzy!) kursy. Przy odrobinie szczęścia wrócisz/dojedziesz nią na nocny pociąg - nocne "0".


== Tabor ==
== Tabor ==
Linia 56: Linia 46:
|-
|-
|Ursus C12LFE
|Ursus C12LFE
|Niekopcący, ryzykowny (z Ursusa części już nie dostaniesz)
|Niekopcący
|12
|12
|43
|43

Wersja z 21:01, 6 lip 2023

Autobusy w Zielonej Górze – zorganizowana[potrzebne źródło] komunikacja publiczna działająca na terenie wsi wielkiej Zielona Góra. Jest szansa, że gdy wsiądziesz w Janach to wysiądziesz w Drzonkowie (czyli nadal w niebycie). Jest też szansa, że nie wsiądziesz, bo najbliższy autobus jest za 21470 minut, ewentualnie stoi i czeka we Wrocławiu. W przeciwieństwie do komunikacji w Gorzowie, nie zarejestrowano tutaj żadnego wykolejenia.

Linie dzienne

  • 0 (Botaniczna – Wrocławska) – w tym tworze zwanym również MZK numeracja linii zaczyna się od zera. Wbrew pozorom linia ta jeździ całkiem często (dwa kursy w roku). Podobnie jak na wielu innych, nigdy nie możesz być pewny, czy zawiezie cię tam gdzie tego chcesz i czy aby na pewno nie wylądujesz na drugim końcu miasta przez zjazd do zajezdni albo wywóz na strefę ekonomiczną w Kisielinie. Jeśli jednak jakimś cudem trafisz na nią na przystanku to zwykle jest zatłoczona.
  • 1 (Chynów – Jędrzychów) – dojazd na Jędrzychów tylko dla osób, które nie boją się skutków ubocznych. Niekiedy jeździ z miejscowości wioski sołectwa Jany i przez strefę ekonomiczną na spalonym lesie. Jeździ stadami (długa + krótka), bo ma tyle wariantów, że nawet MZK nie jest w stanie tego wyliczyć.
  • 2 (Jędrzychów – Naftowa) - linia z potencjałem okrutnie zmarnowanym. Wariantów więcej niż autobusów, które ją obsługują. Do Przylepu jeździ jak ma dobry humor (jeśli lubisz wstawanie o 5 rano to być może ją zobaczysz przez okno na przystanku). W innych przypadkach skraca sobie kurs do zajezdni lub na Naftową. Bo tak.
  • 5 (Czarkowo – Os. Leśne) – linia, która gdy była dobra i rozwoziła ludzi do szkół i pracy, została zmieniona na taką, która nagle skręca i wywozi gdzieś. W skrócie linia dojazdowo-przesiadkowa. Jako jedyna obsługuje spore osiedle Zastalowskie (szkolne 4 i 10 zlikwidowano), a kursy na niej wykonują wyłącznie autobusy standardowe. Przepis na brak miejsca i powietrza do oddychania w autobusie.
  • 6 (Braniborska – Zajezdnia) – i znowu zajezdnia. Tam mieszkają tylko autobusy, a przepustowość jest tam większa niż w tramwaju na wrocławski Biskupin. Istnieją legendy, że ktoś wykorzystuje tę linię do przejazdów. Głównie wozi jednak wysokoprocentową mieszankę azotu z tlenem. Ale za to pchany jest na tą linię najnowszy tabor. [1]
  • 8 (Os. Śląskie – Zawadzkiego) – linia wschód-zachód. Przepełniona, dostarcza niezapomnianych wrażeń zapachowych. Według MZK idealnym remedium na zatłoczoną linię była zmiana taktu z 10 na 15 minut. Czy wyszło? Odpowiedzcie sobie sami.
  • 9 (Os. Czarkowo – Jędrzychów) – nie dość, że wozi pasażerów na Jędrzychów, to czasem nawet i dalej. Ważna linia szkolna, ale tak ważna, że kursuje raz na kilka lat. Kolejna ofiara cięć MZK po 2021 roku. Uroczysty pogrzeb się nie odbędzie.
  • 10 (Drzonków – Wyczółkowskiego) – niby gdzieś jeździ, ale nie wiadomo gdzie. Jak większość linii kończy kursy ok. godziny 19 (jest już po dobranocce i idzie spać).
  • 17 (Francuska – Herberta) – dziwny twór z przystankiem końcowym na żądanie. Trasa tej linii zmienia się tak często, że nie jesteśmy pewni czy po wejściu do autobusu ten nagle nie wywiezie cię gdzieś indziej. Poprzednio zapewniała dojazd do szkoły mieszkańcom Chynowa, teraz nie służy niczemu.
  • 19 (Łężyca – Os. Śląskie) – wariantów więcej niż grzybów po deszczu. Zwykle spotkasz na niej przegubowca wypchanego po dach trującą mieszanką uczniów, studentów i pechowców, którym zachciało zrobić się przerwę od dojazdów autem do pracy. Do Łężycy dojeżdża tylko z nazwy.
  • 20 (Przylep działki / Przylep Lotnisko / Przylep / Przylep / Przylep – Dworzec Główny) – bardzo potrzebna linia, która praktycznie nie kursuje. Jest idealnie rozsynchronizowana jeśli chcesz się na nią przesiąść z pociągu Regio lub innego autobusu MZK. No i oczywiście, przylepiono w cholerę wariantów (z jazdą prosto na zajezdnię wliczając).
  • 21 (Jany – Dworzec Główny) – dojazdówka w godzinach, w których łaska linii "1" nie spadnie na mieszkańców oddalonych od centrum sołectw.
  • 22 (Chynów – Dworzec Główny) – linia edukacyjna, jest tak pokręcona jak układ pokarmowy. Jej głównym zadaniem jest obsługa mieszkańców os. Kolorowego, którzy wolą wycieczki piesze z pętli "1" niż objazd przez Krępę.
  • 27 (Wyspiańskiego – Ochla i dalej) – wielowariantowa linia (podobno tylko trzy warianty, ale jednak nie, bo sześć lub osiem). Czasem pojedzie tu, czasem tam. Nie jeździ zbyt często i jest jedynym połączeniem z Ochli.
  • 29 (Os. Czarkowo – Os. Czarkowo) – zaczyna się i kończy w punkcie wyjścia. Jedyna linia okrężna w mieście. Wozi spragnionych zakupów, w jedynej galerii handlowej, mieszkańców sporego osiedla. Dla jajec jeździ wyłącznie w ciągu roku szkolnego w dni szkolne.
  • 44 (Wyspiańskiego – Jędrzychów) - Linia na tyle odważna, aby odwiedzać zapomniane przez eMZetKa Os. Kwiatowe.

Tabor

Jeden z niewielu plusów komunikacji w Zielonej Górze. Najstarsze wozy mają 12 lat, wszystkie są niskopodłogowe, a aż 2/3 jest elektrycznych. Szkoda, że nikt nie chce ich prowadzić i większość stoi w zajezdni zamiast wozić pasażerów.

Tabor
Nazwa Napęd Długość (m) Sztuk Data produkcji Obsługiwane linie
Mercedes Conecto LF Nożny, kopcący 12 10 2011 Rezerwa lub "25" do Droszkowa
Mercedes Conecto G Nożny, ręczny, kopcący 18 20 2017 0,1,8,19
Ursus C12LFE Niekopcący, ryzykowny (z Ursusa części już nie dostaniesz) 12 43 2018 Wszystko co się nawinie
Solaris Urbino 12 Electric Niekopcący, pchają pasażerowie 12 8 2023 Różniasto
Mercedes eCitaro Niekopcący 18 4 2023 0,1,8,19

Przypisy

  1. Jeszcze ktoś Ursuska albo Mercedeska zabrudzi i co będzie? Niech będzie niewykorzystywany, ale za to czysty