Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Tgv-icon.png|thumb|200px|TGV. Prawie jak Pendolino]]
{{Redakcja|Trochę historii...}}
[[Plik:MPKLodzB1.jpg|200px|thumb|Ergonomiczne fotele Pendolino w trosce o twój kręgosłup]]
{{t||czasem zwany przez Polaków '''spierdolino'''}} [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii <s>żyd</s> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.


==Trochę historii==
{{NonNews|[[NonNews:Polskie koleje jadą do Europy|Polskie koleje jadą do Europy]]}}
Pendolino powstał w [[1974]] roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na [[Japonia|japońskie]] tory wyjechał [[Shinkansen]]. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów [[Fiat]]a, później produkcję przejął Alstom<ref>Ten od dużo młodszego [[TGV]]</ref>. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi<ref>Logiczne...</ref>, z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla [[Czechy|Pepików]], [[Finlandia|Finów]], [[Portugalia|Portugalczyków]] i [[Słowenia|Słoweńców]], a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. [[XX wiek]]u, ale do akcji wkroczyła [[Najwyższa Izba Kontroli]] i cały misterny plan poszedł w pi{{cenzura3}}u. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|Euro]] obiecała [[Drugi rząd Donalda Tuska|ekipa wielmożnego Donalda]], ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero [[12 sierpnia]] [[2013]] roku. Co prawda zarówno wtedy, jak i teraz torów na ten pociąg nie ma, ale i tak to jest „wielki sukces ''Platforny Obydwatelskiej''<ref>W skróce ''peło''</ref>”.
{{T}}ostateczne rozwiązanie kwestii <s>żyd</s> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie pociąg z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]] wahadełko wymontowano, ponieważ wahliwe są tory.


== Trasy ==
==Trasy w Polsce==
[[Plik:Tgv-icon.png|thumb|200px|TGV. Prawie jak Pendolino]]
Pendolino będzie wozić <s>byd</s> pasażerów na trasach:
Pendolino będzie wozić <s>byd</s> pasażerów na trasach:
* Brzeg – Nysa,
* Brzeg – Nysa,
Linia 17: Linia 18:
* Brzeg Brzegowi nierówny.
* Brzeg Brzegowi nierówny.


== Bilety ==
==Bilety==
{{wikipediapage|Pendolino}}
[[Plik:MPKLodzB1.jpg|200px|thumb|Ergonomiczne fotele Pendolino w trosce o twój kręgosłup]]
{{NonNews|[[NonNews:Polskie koleje jadą do Europy|Polskie koleje jadą do Europy]]}}
Ceny biletów będą na kieszeń każdego [[Polak]]a:
Ceny biletów będą na kieszeń każdego [[Polak]]a:
* 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
* 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
Linia 25: Linia 27:
* 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
* 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
* 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
* 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
* 99 zł ''VIP'' – jak wyżej + wafelek z <s>Kauf</s> WARSU na wynos,
* 99 zł ''VIP'' – jak wyżej + wafelek z <s>Kauf</s> Warsu na wynos,
* za wszystko inne zapłacisz MasterCard.
* za wszystko inne zapłacisz MasterCard.


{{Przypisy}}
{{stub|trans}}
{{stub|trans}}
[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Kolejnictwo]]

Wersja z 15:11, 1 lis 2013

TGV. Prawie jak Pendolino
Ergonomiczne fotele Pendolino w trosce o twój kręgosłup

Szablon:T włoski szybki pociąg, znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii żyd PKP. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.

Trochę historii

Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piCenzura2.svgu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku. Co prawda zarówno wtedy, jak i teraz torów na ten pociąg nie ma, ale i tak to jest „wielki sukces Platforny Obydwatelskiej[3]”.

Trasy w Polsce

Pendolino będzie wozić byd pasażerów na trasach:

  • Brzeg – Nysa,
  • Nysa – Brzeg,
  • z Brzegu do Nysy,
  • z Nysy do Brzegu,
  • od Brzegu po Nysę,
  • od Nysy po Brzeg,
  • wkoło Brzegu,
  • okrężna przez Brzeg,
  • Brzeg Brzegowi nierówny.

Bilety

New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Pendolino
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Ceny biletów będą na kieszeń każdego Polaka:

  • 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
  • 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
  • 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
  • 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
  • 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
  • 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z Kauf Warsu na wynos,
  • za wszystko inne zapłacisz MasterCard.

Przypisy

  1. Ten od dużo młodszego TGV
  2. Logiczne...
  3. W skróce peło


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.