Linie tramwajowe we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Dopisano obecne problemy i trasy tramwajów.)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 31.175.189.12. Autor wycofanej wersji to Patrycjusz1216.)
Linia 6: Linia 6:
* '''1''' – jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy, z Biskupina do Marino (Poświętne). W sumie fajna, bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
* '''1''' – jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy, z Biskupina do Marino (Poświętne). W sumie fajna, bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
* '''2''' – jeździ z [[Biskupin (Wrocław)|Biskupina]] na [[Krzyki (Wrocław)|Krz(yż)yki]], jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. [[Protram 204WrAs|Dwieścieczwórka]] lub [[Protram 205WrAs|dwieściepiątka]] się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia, na której jeździły [[Škoda 16T|Skodaki]], ale już nie jeżdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
* '''2''' – jeździ z [[Biskupin (Wrocław)|Biskupina]] na [[Krzyki (Wrocław)|Krz(yż)yki]], jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. [[Protram 204WrAs|Dwieścieczwórka]] lub [[Protram 205WrAs|dwieściepiątka]] się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia, na której jeździły [[Škoda 16T|Skodaki]], ale już nie jeżdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
* '''3''' – wróciła na tory po ponadmiesięcznej nieobecności w 2012r. Będzie jedną z linii dowożących kibiców na stadion miejski. Z Księża Małego na Pilczyce. Lubiała jechać pusta zaraz po pełnym 33PLUS, ale ze studenciaki wróciły to i ona nawet czasem pełna. Lubiana przez dziwnych meneli.
* '''3''' – wróciła na tory po ponadmiesięcznej nieobecności w 2012r. Będzie jedną z linii dowożących kibiców na stadion miejski. Z Księża Małego na Pilczyce. Lubi jechać pusta zaraz po pełnym 33PLUS. Lubiana przez dziwnych meneli.
* '''4''' – z Oporowa na Biskupin mijając Politechnikę, czyli robi za beczkę śledzi podczas roku akademickiego. Dzięki tej linii najszybciej dostaniesz się do Rynku z Biskupina, bo jedzie przez most Grunwaldzki, a nie naokoło jak 2 i 10. W sumie fajna linia!
* '''4''' – z Oporowa na Biskupin mijając Politechnikę, czyli robi za beczkę śledzi podczas roku akademickiego. Dzięki tej linii najszybciej dostaniesz się do Rynku z Biskupina, bo jedzie przez most Grunwaldzki, a nie naokoło jak 2 i 10.
* '''5''' – z <del>Księcia</del> Księża Małego na Oporów, zwykle można tu spotkać wszelkiego rodzaju [[Konstal 105Na|stopiątki]].
* '''5''' – z <del>Księcia</del> Księża Małego na Oporów, zwykle można tu spotkać wszelkiego rodzaju [[Konstal 105Na|stopiątki]].
* '''6''' – z Krzyków do osiedla [[Kowale (Wrocław)|Kowale]]. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia (po 2), na której jeździły [[Škoda 16T|Skodaki]]. Dawna linia średnicowa, dawna , bo teraz jest nia ponoć 11, a dlaczego? Bo 33MINUS zabrało jej skody, stąd z powodu braków, na tej linii spotkasz protramy.
* '''6''' – z Krzyków do osiedla [[Kowale (Wrocław)|Kowale]]. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia (po 2), na której jeździły [[Škoda 16T|Skodaki]].
* '''7''' – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do [[Marino]], lub, jak kto woli, [[Poświętne (Wrocław)|Poświętnego]]. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez meliny na Ołbinie. Tez dawna średnica!
* '''7''' – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do [[Marino]], lub, jak kto woli, [[Poświętne (Wrocław)|Poświętnego]]. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez meliny na Ołbinie.
* '''8''' – jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogaj. I wreszcie jedzie po normalnemu, zamiast robić jakieś rundy honorowe. W sumie załadowana jest towarem, bo nikt nie robi jej konkurencji , ani na TARNOGAJ ani na ZAWALNĄ.
* '''8''' – jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogaj. I wreszcie jedzie po normalnemu, zamiast robić jakieś rundy honorowe.
* '''9''' – z [[Park Południowy|South Parku]] na Sępolno przez Mosty Młyńskie (o które w końcu skończyła się awantura) i Sienkiewicza. Zawsze spóżniona, bo stoi na światłach (sto godzin) na pl.Bema, a więc takich 9 potrafi być na Mickiewicza w stronę Sępolna, naet trzy.
* '''9''' – z [[Park Południowy|South Parku]] na Sępolno przez Mosty Młyńskie (o które w końcu skończyła się awantura) i Sienkiewicza.
* '''10''' – najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy. Lubi jechać wtedy kiedy jedzie 33PLUS, a więc zdarza się ze jedzie 10 za 33 albo odwrotnie! Ostatnio [[Protram 205WrAs|Dwieściepiątki]] przejęły niektóre brygady. A na końcu w tych nieszczęsnych Protramach , zawsze śmierdzi , jak rusza ten tramwaj też jest niebezpiecznie, nie dośc że zapchana to jeszcze niewygodnie, OMIJAJ tę linię jak możesz.
* '''10''' – najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy. Lubi jechać wtedy kiedy jedzie 33PLUS, a więc zdarza się ze jedzie 10 za 33 albo odwrotnie! Ostatnio [[Protram 205WrAs|Dwieściepiątki]] przejęły niektóre brygady.
* '''11''' – po cholerę skrócono ją do Cmentarza Grabiszyńskiego – tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Drugą pętlę ma na Kromera, czyli tam, gdzie zbiera się największe opóźnienia (znak ''ustąp pierwszeństwa'' przed wjazdem i wyjazdem). Mosty Młyńskie zrobione, więc i ona jedzie wreszcie po prostej. Jest obsługiwana przez <del>[[Protram 205WrAs |rodowite wrocławskie tramwaje]]</del> [[Protram 205WrAs|Dwieściepiątki]], a jak wstaniesz rano, to zobaczysz nawet [[Škoda 16T|Knedliczki]].
* '''11''' – po cholerę skrócono ją do Cmentarza Grabiszyńskiego – tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Drugą pętlę ma na Kromera, czyli tam, gdzie zbiera się największe opóźnienia (znak ''ustąp pierwszeństwa'' przed wjazdem i wyjazdem). Mosty Młyńskie zrobione, więc i ona jedzie wreszcie po prostej. Jest obsługiwana przez <del>[[Protram 205WrAs |rodowite wrocławskie tramwaje]]</del> [[Protram 205WrAs|Dwieściepiątki]], a jak wstaniesz rano, to zobaczysz nawet [[Škoda 16T|Knedliczki]].
* '''14''' – jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (nie mylić z [[FAT 32]]). Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie). Dużo typa tam nie ma, oprócz wspomnianych wcześniej Babć od Malinowej po Działkowiczki.
* '''14''' – jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (nie mylić z [[FAT 32]]). Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
* '''15''' – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką. Cyganie chętnie podróżują ta linią albo 1, zależy gdzie się wożą. Na Piłsudskiego stoi w korku, jak jedzie z Marina to po drodze zawsze też ma jakieś światła i dwa te same przystanki ,,KAMIEŃSKIEGO"( a po cholerę, tego nie wiadomo) , przez Co, zawsze jest spóżniona , a po tem musi gnać , na złamanie karku!
* '''15''' – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką. Cyganie chętnie podróżują ta linią albo 1, zależy gdzie się wożą.
* '''20''' – po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół. Jest obsługiwana przez najstarsze [[Konstal 105Na|stopiątki]], mimo że to najdłuższa linia we Wrocławiu. Dziwne typy się tam kręcą i babć, taka linia nie atrakcyjna.
* '''20''' – po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół. Jest obsługiwana przez najstarsze [[Konstal 105Na|stopiątki]], mimo że to najdłuższa linia we Wrocławiu.
* '''23''' – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego. I tutaj w końcu jedzie od Hali Targowej na Plac Bema po prostej, zamiast blokować torowisko pod Uniwerkiem. Mówi się o tym, że jeśli chcesz sobie usiąść w tramwaju, to wybierz właśnie linie – tam zawsze jest miejsce! Czasem lubi ona wozić muchy. Sama liczba jest śmieszna tak jak i jej trasa!
* '''23''' – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego. I tutaj w końcu jedzie od Hali Targowej na Plac Bema po prostej, zamiast blokować torowisko pod Uniwerkiem. Mówi się o tym, że jeśli chcesz sobie usiąść w tramwaju, to wybierz właśnie ę linie – tam zawsze jest miejsce! Czasem lubi ona wozić muchy.
* '''24''' – To samo co, 14 (dlatego też bywa pusta), ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
* '''24''' – To samo co, 14 (dlatego też bywa pusta), ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
* '''31PLUS''' - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojeżdża aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach, tylko czy kibice oszczędzą tramwaj...?
* '''31PLUS''' - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojeżdża aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach, tylko czy kibice oszczędzą tramwaj...?
Linia 25: Linia 25:


=== Działające nieprawidłowo ===
=== Działające nieprawidłowo ===
* '''17''' – Super linia. Na Klecinę jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). I tutaj naprawa Mostów Młyńskich spowodowała, że od Hali Targowej jedzie po prostej. Ale że koło Dworca robiła konkurencję dwójce i dziewiątce, to zajeżdża pod Operę i stoi w korku na placu Kościuszki. Chwilowo jeździ tylko na Krzyki (remont torowiska na ulicy (Nie)Przyjaźni).
* '''17''' – Super linia. Na Klecin jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). I tutaj naprawa Mostów Młyńskich spowodowała, że od Hali Targowej jedzie po prostej. Ale że koło Dworca robiła konkurencję dwójce i dziewiątce, to zajeżdża pod Operę. Chwilowo jeździ tylko na Krzyki (remont torowiska na ulicy (Nie)Przyjaźni).


=== Niedziałające ===
=== Niedziałające ===
Linia 40: Linia 40:


* '''T1, T2''' - specjalne linie uruchamiane na <del>walki braci Kliczko</del> mecze (m. in EURO 2012) na stadionie miejskim, na które prowadzi tylko jedno torowisko. Zwykle łączą Rynek ze stadionem. W razie awarii/wypadku/kolizji/braku prądu możliwe jest opóźnienie i wynikający z tego powszechny chaos, za co winę oczywiście ponosi premier.
* '''T1, T2''' - specjalne linie uruchamiane na <del>walki braci Kliczko</del> mecze (m. in EURO 2012) na stadionie miejskim, na które prowadzi tylko jedno torowisko. Zwykle łączą Rynek ze stadionem. W razie awarii/wypadku/kolizji/braku prądu możliwe jest opóźnienie i wynikający z tego powszechny chaos, za co winę oczywiście ponosi premier.
* '''E1...E9''' - uruchamiane tylko na Wszystkich Świętych, łączą różne miejsca z cmentarzami (E1 łączy Cmentarz Grabiszyński i Cmentarz Osobowicki, E2 Krzyki i Osobowice, E3 Sępolno i Osobowice, E4 Kromera i Osobowice, E5 Biskupin i Osobowice, E6 Sępolno i Grabiszyn, E7 Pilczyce i Grabiszyn, E8 {PLUS(!)} Gaj i Osobowice, E9 Grabiszyn i... nie zgadniesz... Osobowice, tylko po innej trasie, prze Pułaskiego i Wyszyńskiego i Drobnera , zamiast przez pl.Legionów i Jana Pawła ||). Zwykle jest 9 takich linii, choć czasami w [[Konstal_102Na|starszych tramwajach]] było napisane po prostu E. W skrajnych przypadkach pojawiła się cyfra od 1 do 9 napisana czcionką Times New Roman wielkości <1 (czyt. mniejszej niż 1). Jak pech to pech...
* '''E1...E9''' - uruchamiane tylko na Wszystkich Świętych, łączą różne miejsca z cmentarzami (E1 łączy Cmentarz Grabiszyński i Cmentarz Osobowicki, E2 Krzyki i Osobowice, E3 Sępolno i Osobowice, E4 Kromera i Osobowice, E5 Biskupin i Osobowice, E6 Sępolno i <del>Osobowice</del> Grabiszyn, E7 Pilczyce i Grabiszyn, E8 PLUS(!) Gaj i Osobowice, E9 Grabiszyn i... nie zgadniesz... Osobowice, tylko po innej trasie). Zwykle jest 9 takich linii, choć czasami w [[Konstal_102Na|starszych tramwajach]] było napisane po prostu E. W skrajnych przypadkach pojawiła się cyfra od 1 do 9 napisana czcionką Times New Roman wielkości <1 (czyt. mniejszej niż 1). Jak pech to pech...


== Nocne ==
== Nocne ==

Wersja z 13:34, 18 lis 2013

Linie tramwajowe we Wrocławiu – linie komunikacyjne, po których jeżdżą wrocławskie tramwaje. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez stopiątki i stopiątki (trochę inne).

Zwykłe

Działające prawidłowo

  • 0L/OP - odwiedza wszystkie dworce po kolei, ponieważ jeżdzi do około miasta z Dworca Nadodrze przez Dworzec Główny PKP na Dworzec Nadodrze! Śmiga jako jedyna przez nowe tory na Pułaskiego. Lina okólna, jedna jedzie w lewo, a druga w prawo. Proste.
  • 1 – jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy, z Biskupina do Marino (Poświętne). W sumie fajna, bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
  • 2 – jeździ z Biskupina na Krz(yż)yki, jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. Dwieścieczwórka lub dwieściepiątka się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia, na której jeździły Skodaki, ale już nie jeżdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
  • 3 – wróciła na tory po ponadmiesięcznej nieobecności w 2012r. Będzie jedną z linii dowożących kibiców na stadion miejski. Z Księża Małego na Pilczyce. Lubi jechać pusta zaraz po pełnym 33PLUS. Lubiana przez dziwnych meneli.
  • 4 – z Oporowa na Biskupin mijając Politechnikę, czyli robi za beczkę śledzi podczas roku akademickiego. Dzięki tej linii najszybciej dostaniesz się do Rynku z Biskupina, bo jedzie przez most Grunwaldzki, a nie naokoło jak 2 i 10.
  • 5 – z Księcia Księża Małego na Oporów, zwykle można tu spotkać wszelkiego rodzaju stopiątki.
  • 6 – z Krzyków do osiedla Kowale. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia (po 2), na której jeździły Skodaki.
  • 7 – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do Marino, lub, jak kto woli, Poświętnego. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez meliny na Ołbinie.
  • 8 – jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogaj. I wreszcie jedzie po normalnemu, zamiast robić jakieś rundy honorowe.
  • 9 – z South Parku na Sępolno przez Mosty Młyńskie (o które w końcu skończyła się awantura) i Sienkiewicza.
  • 10 – najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy. Lubi jechać wtedy kiedy jedzie 33PLUS, a więc zdarza się ze jedzie 10 za 33 albo odwrotnie! Ostatnio Dwieściepiątki przejęły niektóre brygady.
  • 11 – po cholerę skrócono ją do Cmentarza Grabiszyńskiego – tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Drugą pętlę ma na Kromera, czyli tam, gdzie zbiera się największe opóźnienia (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Mosty Młyńskie zrobione, więc i ona jedzie wreszcie po prostej. Jest obsługiwana przez rodowite wrocławskie tramwaje Dwieściepiątki, a jak wstaniesz rano, to zobaczysz nawet Knedliczki.
  • 14 – jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (nie mylić z FAT 32). Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
  • 15 – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką. Cyganie chętnie podróżują ta linią albo 1, zależy gdzie się wożą.
  • 20 – po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół. Jest obsługiwana przez najstarsze stopiątki, mimo że to najdłuższa linia we Wrocławiu.
  • 23 – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego. I tutaj w końcu jedzie od Hali Targowej na Plac Bema po prostej, zamiast blokować torowisko pod Uniwerkiem. Mówi się o tym, że jeśli chcesz sobie usiąść w tramwaju, to wybierz właśnie ę linie – tam zawsze jest miejsce! Czasem lubi ona wozić muchy.
  • 24 – To samo co, 14 (dlatego też bywa pusta), ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
  • 31PLUS - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojeżdża aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach, tylko czy kibice oszczędzą tramwaj...?
  • 32PLUS - Po perturbacjach z Mostami Mieszczańskimi obecnie jeździ z Gaju. Śmiga po nowiutkim torowisku na Kozanów. Przejęła część obowiązków wywalonych już 22 i autobusu 135.
  • 33PLUS - Pierwsza linia PLUSowa. Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu, ale tam trzęsie...) do Pilczyc, czyli skrócona dwunastka (przy której były protesty, mieszkańcy błagali o powrót fajnej 12, pomimo tego nie dostali jej, ale nadal żyją nadzieją). Co najciekawsze, to jego stała trasa, mimo że w żaden sposób nie wykorzystuje w ciągu dnia drugiego czoła... Ma być najczęściej kursującą linią we Wrocławiu, przez co ma szansę stać się kultową (choć i tak nikt z nas nie zapomni poczciwej 16...)

Działające nieprawidłowo

  • 17 – Super linia. Na Klecin jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). I tutaj naprawa Mostów Młyńskich spowodowała, że od Hali Targowej jedzie po prostej. Ale że koło Dworca robiła konkurencję dwójce i dziewiątce, to zajeżdża pod Operę. Chwilowo jeździ tylko na Krzyki (remont torowiska na ulicy (Nie)Przyjaźni).

Niedziałające

  • 12 – wywalona na śmieci, bo trasę ukradł jej 33PLUS. A że w skróconej wersji, to już nieistotne. Mieszkańcy proponowali jej inną trasę, aby nie dublowała się z 33MINUS, ale Magistrat był nieugięty...
  • 16 – ajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyncze (!) składy[1] stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – Zoo. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna[2]. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku.
  • 21 – muchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmieniała stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździła normalnie, bo zawsze jeździła inaczej. Swego czasu można było ją spotkać na Pilczycach, przy Marino, na Stadionie Olimpijskim, Kromera i na Zawalnej naraz. Dawali na nią składy stopiątek, mimo że mało kto ryzykował jazdę. Stwierdzono, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo że pracuje dwa razy więcej silników. Zresztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii, bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powod,u co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
  • 22 – wywalono ją do kosza, zanim jeszcze PLUS zaczął dojeżdżać na Gaj. Jej obowiązki pełnią 31PLUS i 32PLUS.

Zastępcze

Na razie brak.

Specjalne

  • T1, T2 - specjalne linie uruchamiane na walki braci Kliczko mecze (m. in EURO 2012) na stadionie miejskim, na które prowadzi tylko jedno torowisko. Zwykle łączą Rynek ze stadionem. W razie awarii/wypadku/kolizji/braku prądu możliwe jest opóźnienie i wynikający z tego powszechny chaos, za co winę oczywiście ponosi premier.
  • E1...E9 - uruchamiane tylko na Wszystkich Świętych, łączą różne miejsca z cmentarzami (E1 łączy Cmentarz Grabiszyński i Cmentarz Osobowicki, E2 Krzyki i Osobowice, E3 Sępolno i Osobowice, E4 Kromera i Osobowice, E5 Biskupin i Osobowice, E6 Sępolno i Osobowice Grabiszyn, E7 Pilczyce i Grabiszyn, E8 PLUS(!) Gaj i Osobowice, E9 Grabiszyn i... nie zgadniesz... Osobowice, tylko po innej trasie). Zwykle jest 9 takich linii, choć czasami w starszych tramwajach było napisane po prostu E. W skrajnych przypadkach pojawiła się cyfra od 1 do 9 napisana czcionką Times New Roman wielkości <1 (czyt. mniejszej niż 1). Jak pech to pech...

Nocne

Skończyły się na Kill'em All.

Historyczne

  • 13 - typowa linia ówczesnego ustroju. Łączyła ulicę Robotniczą z Fabryką Automatów Tokarskich (FAT). Skrócona Osiemnastka, która przetrwała dłużej niż poniższa linia.
  • 18 - łączyła Pilczyce i Grabiszyn. W maju 2012 można było się przejechać jej przyrodnią wnuczką (linia 73). Wywalili ją wraz z końcem socjalizmu. Co roku 1 listopada jest reaktywowana przez linię cmentarną E7.
  • 19 - Z Księcia Księża Małego do South Parku przez Kościuszki (!) Jeździły tu pojedyncze Stopiątki, jak na 16.

Przypisy

  1. No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.
  2. Mało typa nią podróżowało