Twierdza (gra): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Jednostki)
Linia 126: Linia 126:
* Robi schody z dwóch stron zamiast bramy, bo jest taniej.
* Robi schody z dwóch stron zamiast bramy, bo jest taniej.
* Daje wszystkie surowce sprzymierzonemu lordowi i kieruje do niego swoją armię i samego lorda.
* Daje wszystkie surowce sprzymierzonemu lordowi i kieruje do niego swoją armię i samego lorda.


== Jednostki arabskie ==
* Niewolnik: koszt 5g. Potrafi podpalać budynki. Najsłabsza jednostka w grze.
* Procarz: koszt 12g. Miota kamieniami szybko, słabo i na mały zasięg.
* Arabski łucznik: koszt 75g. Strzela szybciej od europejskich łuczników i jest mocny w walce wręcz (jak na łucznika)
* Łucznik konny: koszt 80g. To samo co zwykły, tylko że umie strzelać w czasie <s>ruchania</s> ruszania się.
* Arabski zbrojny: koszt 80g. Słabszy, ale szybszy od europejskiego.
* Asasyn: koszt 60g. Potrafi wspinać się na mury i jest niewidzialny (chyba, że jakiś drwal podejdzie pod drzewo, obok którego jest asasyn)
* Miotacz bomb ognistych: koszt 100g. Najdroższa jednostka w grze. Podpala budynki średniowiecznymi (taaa, jasne) bombami ognistymi.

== Jednostki Krzyżowców ==
* Włócznik: koszt 8g. Najsłabszy krzyżowiec, używany do spychania drabin z murów (czyli bezużyteczny). Wymagania: włócznia.
* Łucznik: koszt 10g. Bezużyteczny śmieć. Wymagania: łuk.
* Pałkarz: koszt 20g. Przesadzony debil, którego trzeba 20 razy zestrzelić, żeby zdechł, w kij tani, kopie fosę i jeszcze do tego jest silny. Wymagania: wekiera, skórzana zbroja.
* Kusznik: koszt 20g. Strzela mocniej niż ktokolwiek inny, ale raz na miesiąc, bo tyle przeładowuje kuszę. Wymagania: zbroja skórzana, kusza.
* Zbrojny: koszt 30g. Prawie wgl się nie rusza, ale trzeba 50 razy strzelić, żeby zginął. Kolejny śmieć. Wymagania: zbroja żelazna, miecz.
* Rycerz: koszt 40g. Przesadzona jednostka, rusza się bardzo szybko, ale za to słabsza od zbrojnego. Wymagania: koń (really?), miecz, zbroja żelazna.
* Pikinier: koszt 20g. Najwięcej obrony, szybko się porusza i może 2 razy wejść na wilcze doły i nie zdechnąć. Wymagania: pika, zbroja żelazna.

== Inne jednostki ==
* Kopacz-kopie tunele <s>dla zabawy</s> żeby niszczyć mury. Śmieć.
* Drabiniarz-podstawia drabiny pod mury, żeby mieli jak wchodzić europejscy <s>debile</s> żołnierze.
* Mnich-śmieć, który bije badylami i myśli, że jest fajny.
* Inżynier- najbardziej użyteczna jednostka w grze. Buduje machiny oblężnicze, które mają na celu <s>rozpierdolić w chuj</s> zniszczyć/oblężyć zamek wroga.







== Kampanie główne ==
== Kampanie główne ==

Wersja z 18:10, 27 lis 2013

Twierdza – gra strategiczna stworzona przez FireFly Studios polegająca na budowaniu potężnego zamku małej wioski. Wbrew pozorom, nie występują tu czary...

Przeciwnicy

Twierdza Deluxe

  • Szczur – ot, taki szczurek. Cieszy się, gdy nasyła na Twoją armię swoją, 10 razy mniejszą. Buduje schody po dwóch stronach zamiast bram (czasami).
  • Wąż – najlepszy przyjaciel Szczura. Wspiera go psychicznie podczas depresji. Jego wojsko lubi piwo...
  • Wieprz – spasiony pseudokibic, o czym świadczy jego zamiłowanie do pałkarzy.
  • Wilk – psychopata. Na całym terenie wokół zamku buduje szubienice... Ale lud i tak go lubi.

Twierdza Krzyżowiec (dodatek)

W dodatku Crusader (o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów:

  • Kalif – taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia, ale podpalacz z niego taki, że umie nawet podpalić wodę.
  • Sułtan – gościu tak cię zagada (Allah mu pomoże), że nawet nie zauważysz paru szablistów pod zamkiem.
  • Saladyn – wszyscy ludzie Saladyna umieją piec chleb, więc nie dziwota, że jak go poprosisz o jakieś jadło, to nawet połowa połowy *1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów.
  • Lwie Serce – jedyny chrześcijański (nareszcie) lord. Jest takim kozakiem, że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika.
  • Szeryf z Notthingam – jeden z niewielu lordów, który używa mieszanki jednostek (Arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako Anglik z Notthingam, ale kto tam go wie...
  • Fryderyk – uważa się za najlepszego stratega, ale tak wcale nie jest.
  • Filip – ma problemy z wymową i budową murów. Zamiast fosy/kawałka muru robi ogrody, które znikają po 2 uderzeniach.
  • Opat – używa jedynie samych mnichów(jeżeli tworzy łuki itp... to ich i tak nie używa). Kiedy cię oblęża to myśli, że 50 mnichów zniszczy mur bez problemu (mimo, że na nim są łucznicy i kusznicy) i wydaje mu się, że kilkoma mnichami przejdzie przez rycerzy i zniszczy ci lorda jednym zamachem.
  • Wezyr - na głowie ma torbę z lodem, żeby ostudzić jego nadpobudliwość, ceniony matematyk(buduje zamki w kształcie figur geometrycznych)
  • Nizar – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne.
  • Marszałek – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników.
  • Emir - arabski władca z krzywą mordą z twarzą o wprost idealnych proporcjach. Śmieje się jak głupi do sera jeśli uda mu się zniszczyć nasze chatki drwali (już nie wspominając o tym, że ma koński uśmiech). Jako jedyny arabski władca używa europejskich łuczników.

Zasady

  • Lord potrafi zabić dziesięciu żołnierzy, którzy atakują go jednocześnie ze wszystkich stron.
  • W grze nie występują noce przez kilkaset lat pod rząd.
  • Ludzie mogą żyć wiecznie... No chyba, że ich zabijesz.
  • W młynie mogą pracować tylko dzieci.
  • Przez twoją fosę mogą chodzić twoi ludzie, za to wróg nie.
  • Piekarz mówi, że ma dziś dodatkową sztukę towaru, a w spichlerzu i tak pojawia się osiem bułeczek bochenków.
  • Matka, której zadaniem jest tylko wychowanie dziecka, mówi, że od tej pory będzie efektywniej pracować.
  • Do produkcji skórzanych pancerzy wykorzystuje się wyłącznie krowy.
  • Jednostki potrafią wnikać w drugie.
  • Studni nie używa się do czerpania wody w celu napicia się, tylko do gaszenia pożaru.
  • Budynki, które są zbudowane z kamienia, wymagają drewna do budowy.
  • Jeden kamień wystarcza do budowy dwudziestometrowego muru.
  • Żołnierz w skórzanym pancerzu zanim zginie musi oberwać przynajmniej 8 strzałami, za to niedźwiedź trzema.
  • Zakuty w zbroję rycerz przeżyje trafienie nawet 50-cioma strzałami z łuków.
  • Zwykły kmieć ze wsi zostaje rycerzem.
  • Najniższe możliwe podatki są troszeczkę za wysokie.
  • Kmiecie nie boją się powiedzieć krwawemu tyranowi prosto w twarz, że jest najokrutniejszy w królestwie.
  • W każdej misji żona Lorda inaczej się nazywa.
  • Praca Kopacza jest samobójcza, ale jak wchodzi pod ziemię, to mówi - "Znowu do tej ciemnicy".
  • Wrodzy łucznicy wypuszczą salwę strzał, żeby zabić kurę we wsi.
  • Wróg za pomocą 3 łuczników i 2 włóczników spodziewa się podbić zamek.
  • Żaden z wrogów nie wpadnie na pomysł, żeby wysłać przeciw Tobie całą swą armię zamiast pojedynczych grupek.
  • Żołnierze nie jedzą.
  • Możesz zrobić nawet 3000 żołnierzy, ale w następnej misji już nie możesz ich użyć, żeby pokonać wroga.
  • Wieprz stając się hersztem zwykłej zgrai rzezimieszków zyskał tytuł Diuka.
  • Wilk w średniowieczu porozumiewa się z Wężem/ Szczurem/Wieprzem/tobą! jakby miał Skype'a z kamerką i mikrofonem.
  • Choćbyś zakazał jedzenia i zabierał 100% każdego dochodu obywateli, to i tak nie grożą ci powstania.
  • Zamek może być wypełniony pijakami zataczającymi się wszędzie, ale lord nie widzi w tym problemu. Zwłaszcza, że toczy wojnę.
  • Ludziom żyje się źle pod wysokimi podatkami Wieprza, ale pod twoimi, jeszcze wyższymi są szczęśliwi.
  • Dorosły kmieć dostając pracę w młynie zmienia się w dziecko.
  • Od momentu rozpoczęcia rebelii do pokonania Wilka mija dobre 400 lat, ale nikt się nawet trochę nie starzeje.
  • "Mądry" Sir Długoręka ma plan zajęcia całego kraju poprzez przedostanie się na terytorium wroga z szóstką swoich wojów.
  • Skryba mówi, że wrogie wojska uciekły i nie dogonimy ich, mimo, że wszyscy gryzą ziemię pod ostrzale łuczników.
  • W przeliczeniu czasu jaki mija w grze, kamień wystrzelony z katapulty leci około 6-ciu dni.
  • Musisz uzbierać pieniądze na wykupienie z niewoli króla, chociaż przez poprzednie misje zarobiłeś 10x więcej.
  • Świątobliwi i bogobojni mnisi masakrują wrogich żołnierzy oraz są autorami najbardziej niehumanitarnych metod walki, jak wrzący olej wylewany na wrogów.
  • Uderzenie zwykłym grotem włóczni w kamienny mur powoduje jego uszkodzenie aż do całkowitego zniszczenia.
  • Dzięki grze dowiadujemy się dlaczego w Anglii nie ma wilków.

Gra multiplayer

Oto główne zasady gry multiplayer:

  • 50 razy na sekundę naciskasz przycisk F1 licząc na to, że przeciwnik dostanie laga.
  • Budujesz tysiące drwali, sadów i innych badziewi, a potem płaczesz że nie masz miejsca na domy.
  • Gdy ktoś cię atakuje, wyzywasz go od n00bów.
  • Na początku gry rekrutujesz kilkudziesięciu asasynów i wysyłasz od razu na zamek przeciwnika.

Przedawkowanie

Jeśli przydarzy ci się jedna z tych sytuacji oznacza to, że za długo grałeś w Twierdzę:

  • Budzisz się rano, nagle słyszysz „jesteśmy atakowani”, patrzysz przez okno, a tam 50 włóczników bije miejscowego drwala,
  • Dajesz koledzę hojną łapówkę, a on przestaje jeść.
  • Gdy posadzisz kwiatki w ogródku, ludzie ze wsi przestają chodzić do pracy i robią sobie wolne,
  • Fosa o głębokości pół metra jest barierą nie do przejścia, chyba że ją się zakopie,
  • Wieśniak przed dostaniem pracy musi ci się pokłonić i stanąć przy ognisku przed twoim domem,
  • Musisz karmić wszystkich we wsi,
  • Bierzesz podatki za samo przybycie do swojej wsi,
  • Po studiach inżynierskich zajmujesz się strzelaniem z katapulty, a także gotowaniem oleju i wylewaniem go na przechodniów,
  • Cały czas chodzisz po dachu swojego domu,
  • Wysyłasz posłańca do sklepu, by ten poprosił o 15 koszy jabłek.
  • Jak szef ochrzani cię, że się obijasz w robocie, mówisz – Nie nie! Tylko nie w dyby. Już wracam do pracy.
  • Będąc w koszarach próbujesz rekrutować wojsko.
  • Jeśli ci się nie uda, stwierdzasz, że nie masz wystarczającej ilości broni.
  • Stawiasz chatkę przy lesie, bierzesz siekierę i idziesz rąbać drzewa.
  • Wkurzasz się, że drzewo nie spada na ziemię po trzech uderzeniach.
  • Zbierasz kamienie i próbujesz zbudować mur.
  • Ponownie się wkurzasz i uważasz, że twórcy wprowadzili zbyt dużo realizmu.
  • W przypadku niepowodzenia idziesz rozbić namiot, aby tworzyć tam trebusz.
  • Dziwisz się, czemu łucznicy trenują. Przecież w grze od razu byli doskonałymi strzelcami!
  • Po ukończeniu budowy płotu słyszysz donośny głos "Siedziba otoczona".
  • Wchodząc na Skype, wrogowie przysyłają ci wiadomości przed atakiem.
  • Na targowisku nigdy nie kupujesz mniej niż 5 sztuk towaru naraz.
  • Denerwuje cię to, że twój dom sam nie zmienia swojego wyglądu.
  • Panicznie boisz się ciemności, ponownie narzekasz na zbyt duży realizm.
  • Po spojrzeniu na cokolwiek od razu wiesz, do kogo to należy.
  • Widząc samochody uważasz, że pomyliłeś gry.
  • Dziwisz się, że ludzie się starzeją.
  • Czekasz, aż zmienisz się w jakiegoś robotnika lub żołnierza.
  • Otrzymując pracę, jest możliwość, że zmienisz płeć na żeńską.
  • Zaraz potem zauważasz, że przecież nie siedzisz przy ognisku przed zamkiem.
  • Jeśli jednak nie wiadomo jak staniesz się żołnierzem, to od razu potrafisz posługiwać się bronią.
  • Jesteś zażenowany, widząc zamek ogrodzony płotem. Przecież katapulty od razu to rozwalą.
  • Twojej siedziby nie zniszczy nawet bomba atomowa.

Noob w grze "Twierdza"

  • Robi blanki nie z tej strony muru.
  • Rekrutuje setki niewolników i dziwi się czemu tak szybko padają podczas walki.
  • Trolluje chatami drwala na pustyni.
  • Rekrutuje arabską piechotę bo lepiej wygląda od zbrojnych.
  • Wysyła masę niewolników na kilku łuczników konnych.
  • Uważa, że procarze nadrabiają zasięg ataku obrażeniami.
  • Robi kamieniołom bez woła i się dziwi dlaczego nie przybywa mu kamienia.
  • Buduje tryliard domów i się dziwi dlaczego mu żywność szybko ubywa.
  • Twierdzi, że koksowniki zwiększają obrażenia.
  • Zgłasza buga, że nie może rekrutować jednostek podczas no rush.
  • Wysyła ogniste balisty żeby zniszczyć mury.
  • Wysyła jednostki w stronę pożaru.
  • Każe miotaczom ognia podpalać własne budynki.
  • Na początku robi masę domów i dziwi się czemu nie starcza mu drewna na chaty drwala.
  • Robi schody z dwóch stron zamiast bramy, bo jest taniej.
  • Daje wszystkie surowce sprzymierzonemu lordowi i kieruje do niego swoją armię i samego lorda.


Jednostki arabskie

  • Niewolnik: koszt 5g. Potrafi podpalać budynki. Najsłabsza jednostka w grze.
  • Procarz: koszt 12g. Miota kamieniami szybko, słabo i na mały zasięg.
  • Arabski łucznik: koszt 75g. Strzela szybciej od europejskich łuczników i jest mocny w walce wręcz (jak na łucznika)
  • Łucznik konny: koszt 80g. To samo co zwykły, tylko że umie strzelać w czasie ruchania ruszania się.
  • Arabski zbrojny: koszt 80g. Słabszy, ale szybszy od europejskiego.
  • Asasyn: koszt 60g. Potrafi wspinać się na mury i jest niewidzialny (chyba, że jakiś drwal podejdzie pod drzewo, obok którego jest asasyn)
  • Miotacz bomb ognistych: koszt 100g. Najdroższa jednostka w grze. Podpala budynki średniowiecznymi (taaa, jasne) bombami ognistymi.

Jednostki Krzyżowców

  • Włócznik: koszt 8g. Najsłabszy krzyżowiec, używany do spychania drabin z murów (czyli bezużyteczny). Wymagania: włócznia.
  • Łucznik: koszt 10g. Bezużyteczny śmieć. Wymagania: łuk.
  • Pałkarz: koszt 20g. Przesadzony debil, którego trzeba 20 razy zestrzelić, żeby zdechł, w kij tani, kopie fosę i jeszcze do tego jest silny. Wymagania: wekiera, skórzana zbroja.
  • Kusznik: koszt 20g. Strzela mocniej niż ktokolwiek inny, ale raz na miesiąc, bo tyle przeładowuje kuszę. Wymagania: zbroja skórzana, kusza.
  • Zbrojny: koszt 30g. Prawie wgl się nie rusza, ale trzeba 50 razy strzelić, żeby zginął. Kolejny śmieć. Wymagania: zbroja żelazna, miecz.
  • Rycerz: koszt 40g. Przesadzona jednostka, rusza się bardzo szybko, ale za to słabsza od zbrojnego. Wymagania: koń (really?), miecz, zbroja żelazna.
  • Pikinier: koszt 20g. Najwięcej obrony, szybko się porusza i może 2 razy wejść na wilcze doły i nie zdechnąć. Wymagania: pika, zbroja żelazna.

Inne jednostki

  • Kopacz-kopie tunele dla zabawy żeby niszczyć mury. Śmieć.
  • Drabiniarz-podstawia drabiny pod mury, żeby mieli jak wchodzić europejscy debile żołnierze.
  • Mnich-śmieć, który bije badylami i myśli, że jest fajny.
  • Inżynier- najbardziej użyteczna jednostka w grze. Buduje machiny oblężnicze, które mają na celu rozpierdolić w chuj zniszczyć/oblężyć zamek wroga.




Kampanie główne

Kampanie główne w Twierdzy polegają na jak najszybszym rekrutowaniu z całej kasy asasynów i wysłanie ich do wroga, jeśli jest 1 na 1. Niektóre misje istnieją do gnębienia graczy stratami ludzi, np. Gracz, Cesarz Fryderyk vs 5 Arabskich lordów... Inne istnieją po to, żeby gnębić graczy stratą budynków od pożarów np. Gracz, Lwie Serce vs Kalif, Kalif. Ogólnie są po to, żeby pognębić.