Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Plik:Polish Pendolino Class 2 Interior 2.JPG|200px|thumb|Równie wygodne fotele 1 klasy, dzięki Galaktycznemu Wędrowcy]] |
[[Plik:Polish Pendolino Class 2 Interior 2.JPG|200px|thumb|Równie wygodne fotele 1 klasy, dzięki Galaktycznemu Wędrowcy]] |
||
[[Plik:EU07-015 w Błoniu.JPG|thumb|Pendolino nie może się samodzielnie poruszać. I koniec tematu]] |
[[Plik:EU07-015 w Błoniu.JPG|thumb|Pendolino nie może się samodzielnie poruszać. I koniec tematu]] |
||
[[Plik:Pendolino_ICCP. |
[[Plik:Pendolino_ICCP.jpg|thumb|Reklama na najwyższym poziomie]] |
||
{{t||ew. Pędziolino, (s)Pierdolino, Pindolino, Pedalino itp.}} [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii <s>żyd</s> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. |
{{t||ew. Pędziolino, (s)Pierdolino, Pindolino, Pedalino itp.}} [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii <s>żyd</s> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. |
||
Wersja z 21:50, 19 sty 2015
Szablon:T włoski szybki pociąg, znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii żyd PKP. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.
Trochę historii
Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.
17 lipca 2014 roku przeprowadzono testy odometryczne Pendolino, używając w tym celu roztworu wody z mydłem[3] – pierwsze mycie pociągu (nie licząc wcześniejszych deszczówką) zakończyło się pomyślnie. Poza tym nikt nie wie, o co z tymi testami chodzi, ale przynajmniej mają poważnie brzmiącą nazwę.
Trasy w Polsce
Pendolino będzie wozić bydło pasażerów na trasach:
- Brzeg – Nysa,
- Nysa – Brzeg,
- z Brzegu do Nysy,
- z Nysy do Brzegu,
- od Brzegu po Nysę,
- od Nysy po Brzeg,
- wkoło Brzegu,
- okrężna przez Brzeg,
- Brzeg Brzegowi nierówny.
- tam gdzie Galaktyczny Wędrowiec z Brzegu sobie wymyśli
- Za jedyne 650 zł jeśli akurat zamknięta jest kasa
Bilety
Ceny biletów będą na kieszeń każdego Polaka:
- 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
- 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
- 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
- 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
- 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
- 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z
KaufWarsu na wynos, - za wszystko inne zapłacisz MasterCard.
Przypisy
- ↑ Ten od dużo młodszego TGV
- ↑ Logiczne...
- ↑ http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20366/Alstom-przeprowadzil-testy-odometryczne-Pendolino.html
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.
Szablon:Ciężarówki