Lag: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 11: Linia 11:
* '''Lag serwerowy''' – nie występuje z twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Czasami winowajcy będą wmawiać ci, że to wina twojego internetu.
* '''Lag serwerowy''' – nie występuje z twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Czasami winowajcy będą wmawiać ci, że to wina twojego internetu.
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem.
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem.
* '''Lag komunikatorowy''' – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych komunikatorach internetowych (np. [[IRC]], [[Gadu-Gadu|GG]]). Najczęściej wtedy, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać [[cięta riposta|ciętą ripostę]], lub podczas [[kłótnia|intensywnej wymiany argumentów]].
* '''Lag graficzny''' ([[Język potoczny|pot]]. '''ścina, klatkowanie''') – występuje gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników [[Microsoft Windows|okienek]] do [[Ctrl|przyzwania]] [[Alt|trójcy]] [[Delete|świętej]].
* '''Lag graficzny''' ([[Język potoczny|pot]]. '''ścina, klatkowanie''') – występuje gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników [[Microsoft Windows|okienek]] do [[Ctrl|przyzwania]] [[Alt|trójcy]] [[Delete|świętej]].
* '''Lag mózgu''' – występuje u [[idiota|idiotów]], [[Dzieci Neostrady]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] i tym podobnych osób. Odznacza się wysokim współczynnikiem [[pierdołowatość|pierdołowatości]] i [[idiotyzm]]u.
* '''Lag mózgu''' – występuje u [[idiota|idiotów]], [[Dzieci Neostrady]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] i tym podobnych osób. Odznacza się wysokim współczynnikiem [[pierdołowatość|pierdołowatości]] i [[idiotyzm]]u.

Wersja z 15:24, 2 wrz 2015

Idę jeździć na rowerze
bo som lagi na serwerze

Wpływ lagów na no-liferów

KCenzura2.svga, znowu lagi!!!!!

Reakcja typowego człowieka doświadczającego tego zjawiska

Niech to szlag

Lag jako środek słowotwórczy

Lag – silna broń psychologiczna. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym internetem, a w praktyce możesz być pewny, że choćbyś miał najlepsze łącze na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, wydawanie z siebie okrzyków typu „AAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!”, chęć rozwalenia kompa, depresja, a w skrajnych przypadkach nawet śmierć. Przed użyciem zapoznaj się z informatykiem bądź farmaceutą, gdyż każdy net niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.

Rodzaje lagów

  • Lag pospolity – występuje praktycznie w każdej grze internetowej, często również podczas przeglądania internetu.
  • Lag wkuCenzura2.svgcy – możesz się go spodziewać zawsze, kiedy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na takiego laga.
  • Lag uciążliwy – słabsza forma laga pospolistego. Występuje jednakże przez bardzo długi okres czasu, co prowadzi do wyczerpania psychicznego.
  • Lag serwerowy – nie występuje z twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Czasami winowajcy będą wmawiać ci, że to wina twojego internetu.
  • Lag niegroźny – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem.
  • Lag komunikatorowy – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych komunikatorach internetowych (np. IRC, GG). Najczęściej wtedy, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać ciętą ripostę, lub podczas intensywnej wymiany argumentów.
  • Lag graficzny (pot. ścina, klatkowanie) – występuje gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników okienek do przyzwania trójcy świętej.
  • Lag mózgu – występuje u idiotów, Dzieci Neostrady, pokemonów i tym podobnych osób. Odznacza się wysokim współczynnikiem pierdołowatości i idiotyzmu.

Prawdopodobieństwo wystąpienia

Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym wzorem:

Gdzie:

  • P = prawdopodobieństwo;
  • M = podatność na prawa Murphy'ego;
  • W = ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów;
  • L = indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. DarkOrbit);
  • I = wydajność internetu ofiary.

Jak widać, gówny główny wpływ na lagi mają indywidualne predyspozycje, a nie jakość połączenia internetowego, jak głosi opinia specjalistów.

Ciekawostki

Przypisy

  1. Nawet jak grają w grę planszową


Crystal Clear app klaptop.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.