Death: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Kalejdoskop; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Notevilchuck.jpg|thumb|200px|To wszystko jego wina]]
[[Plik:Notevilchuck.jpg|thumb|200px|To wszystko jego wina]]
'''Death''' ([[język angielski|ang.]] Niebyt) – [[Stany Zjednoczone Ameryki|amerykański]] zespół [[death metal]]owy założony w [[1984]] przez [[Chuck Schuldiner|Chucka Schuldinera]]. Chociaż w zasadzie trudno tu mówić o założeniu, gdyż była to tylko zmiana nazwy z [[Mantas]].
[[Plik:Death-logo.jpg|thumb|200px|Logo]]
{{Youtube|yaQNbJb-W2E|width=200|Toż to szatan!!!}}

'''Death''' ([[język angielski|ang.]] Niebyt) – [[Stany Zjednoczone Ameryki|amerykański]] zespół [[death metal]]owy założony w 1984 przez [[Chuck Schuldiner|Chucka Schuldinera]]. Trudno tu mówić o założeniu, gdyż była to tylko zmiana nazwy z [[Mantas]].

== Muzyka ==
Death grał death metal, lecz nazwa gatunku, wbrew obiegowej opinii, nie pochodzi od nazwy zespołu a od kawałka ''Death metal'' innego zespołu – [[Possessed]]. Na demach i pierwszych dwóch albumach, było to typowo deathowe napierdalanie, jednakże słyszalne były solówki, co w death metalu nie występuje; z każdą kolejną płytą muzyka stawała się coraz bardziej progresywna.


== Skład ==
== Skład ==
Trudno tu mówić o składzie. Schuldiner był jak [[Dave Mustaine|Mustein]] i ciągle zmieniał skład. Chuck jednak przebił Dave'a, i na każdej płycie grał kto inny. Warto zaznaczyć, iż pierwszy album nagrał prawie sam, jedynie z pomocą perkusisty i osoby włączającej nagrywanie w magnetofonie. Ciekawe jest także to, iż Chuck potrzebował składu tylko po to, by móc grać koncerty. Sam nie dał niestety rady utrzymać dwóch gitar i basu siedząc przy perkusji.
''Skład'' to dość abstrakcyjne pojęcie w kontekście Death Schuldiner był jedyną stałą, a poza nim na każdej płycie grał kto inny. Warto zaznaczyć, iż pierwszy album nagrał prawie sam, jedynie z pomocą perkusisty i osoby włączającej nagrywanie w [[magnetofon]]ie. Chuck potrzebował składu tylko po to, by móc grać koncerty – sam nie dał niestety rady utrzymać dwóch gitar i basu siedząc przy perkusji.

== Koniec kariery ==
W [[2001]] roku Chuck, ludzie z Death i [[Control Denied]] znudzili się graniem, ale byli tak zajebiści, że [[fan]]om nie spodobałoby się rozwiązanie ich ulubionych zespołów. Tak więc pomysłowy Chuck wymyślił, że umrze i to będzie wystarczającym powodem do zakończenia działalności. Udało mu się wyciągnąć jeszcze trochę kasy dla ludzi z zespołu mówiąc, że potrzebuje na leczenie. Jako przyczynę zgonu podano raka – dużo tego cholerstwa, więc nikt nie będzie się czepiać.


== Wybrana dyskografia ==
== Wybrana dyskografia ==
{{Youtube|yaQNbJb-W2E|width=300|Toż to szatan!!!}}
=== Scream Bloody Gore (1987) ===
=== Scream Bloody Gore (1987) ===
Tytuł albumu to miłe słowo w kierunku pani Tipper Gore – pomysłodawczyni nalepek Parental Advisory Explicit Content. Natomiast muzyka na tym albumie jest określana przez profesjonalnych krytyków muzycznych jako:
Tytuł albumu to miłe słowo w kierunku pani Tipper Gore – pomysłodawczyni nalepek Parental Advisory Explicit Content. Natomiast muzyka na tym albumie jest określana przez profesjonalnych krytyków muzycznych jako:
Linia 25: Linia 17:
Muzyka na tym albumie nadal była death'owym napierdalaniem, ale zaczęły się pojawiać bardziej rozbudowane kompozycje i trudniejsze solówki. Bardziej zauważalne były zmiany tempa. W jednym utworze zmieniało się z 30 na 260 [[BPM]] kilkanaście razy, głównie dzięki zmianie w sekcji rytmicznej półautomatu na CKM. Najciekawsze jest to, iż mimo obecności basisty Chuck sam nagrywał ścieżki basu. Recenzenci i krytycy mówią o zbytnim skomplikowaniu materiału, choć tak naprawdę przyczyną był brak obycia basisty z instrumentem innym niż [[harmonijka ustna]] diatoniczna.
Muzyka na tym albumie nadal była death'owym napierdalaniem, ale zaczęły się pojawiać bardziej rozbudowane kompozycje i trudniejsze solówki. Bardziej zauważalne były zmiany tempa. W jednym utworze zmieniało się z 30 na 260 [[BPM]] kilkanaście razy, głównie dzięki zmianie w sekcji rytmicznej półautomatu na CKM. Najciekawsze jest to, iż mimo obecności basisty Chuck sam nagrywał ścieżki basu. Recenzenci i krytycy mówią o zbytnim skomplikowaniu materiału, choć tak naprawdę przyczyną był brak obycia basisty z instrumentem innym niż [[harmonijka ustna]] diatoniczna.


Warstwa liryczna nie obejmowała już horrorów, głównie dlatego, że Chuck nie opłacił kablówki. Jako że publiczna była za darmo, Chuck zaczął czerpać pomysły z emitowanych tam programów przyrodniczo-edukacyjnych. Gołym okiem widać nawiązania do medycyny, tytuły nawiązują do nazw chorób, ich objawów lub niechęci do sztucznego podtrzymywania życia.
Warstwa liryczna nie obejmowała już horrorów, głównie dlatego, że Chuck nie opłacił kablówki. Jako że publiczna była za darmo, Chuck zaczął czerpać pomysły z emitowanych tam programów przyrodniczo-edukacyjnych. [[Gołe oko|Gołym okiem]] widać nawiązania do medycyny, tytuły nawiązują do nazw chorób, ich objawów lub niechęci do sztucznego podtrzymywania życia.


=== Spiritual Healing (1990) ===
=== Spiritual Healing (1990) ===
Linia 33: Linia 25:
Album jest progresywny, a zarazem bardzo ciężki, przez co wielu fanów miało problem z przytaszczeniem go do domów. Właśnie ta progresja odebrała Chuckowi dużo <del>pieniędzy</del> fanów, gdyż twierdzili oni że metal to ''napierdalanie na chama na bębnach, szarpanie strun, jakby były ze stali<ref>Szczerze mówiąc – są</ref> i darcie ryja jak świnia u masarza''.
Album jest progresywny, a zarazem bardzo ciężki, przez co wielu fanów miało problem z przytaszczeniem go do domów. Właśnie ta progresja odebrała Chuckowi dużo <del>pieniędzy</del> fanów, gdyż twierdzili oni że metal to ''napierdalanie na chama na bębnach, szarpanie strun, jakby były ze stali<ref>Szczerze mówiąc – są</ref> i darcie ryja jak świnia u masarza''.


== Zobacz też ==
{{Death}}
* [[Chuck Schuldiner]]
* [[Steve DiGiorgio]]
* [[death metal]]

{{Przypisy}}

[[Kategoria:Death| ]]
[[Kategoria:Death| ]]

Aktualna wersja na dzień 21:31, 6 sie 2021

To wszystko jego wina

Death (ang. Niebyt) – amerykański zespół death metalowy założony w 1984 przez Chucka Schuldinera. Chociaż w zasadzie trudno tu mówić o założeniu, gdyż była to tylko zmiana nazwy z Mantas.

Skład[edytuj • edytuj kod]

Skład to dość abstrakcyjne pojęcie w kontekście Death – Schuldiner był jedyną stałą, a poza nim na każdej płycie grał kto inny. Warto zaznaczyć, iż pierwszy album nagrał prawie sam, jedynie z pomocą perkusisty i osoby włączającej nagrywanie w magnetofonie. Chuck potrzebował składu tylko po to, by móc grać koncerty – sam nie dał niestety rady utrzymać dwóch gitar i basu siedząc przy perkusji.

Wybrana dyskografia[edytuj • edytuj kod]

Toż to szatan!!!

Scream Bloody Gore (1987)[edytuj • edytuj kod]

Tytuł albumu to miłe słowo w kierunku pani Tipper Gore – pomysłodawczyni nalepek Parental Advisory Explicit Content. Natomiast muzyka na tym albumie jest określana przez profesjonalnych krytyków muzycznych jako:



Cquote2.svg

Mocne pierdolnięcie na nisko zestrojonych gitarach, perkusją jak helikopter, i potępieńczym wokalem skazańca przed śmiercią
Cquote2.svg

Opis ten zawiera po części nieprawdę. Gitary nie były strojone nisko, struny były tylko luźno założone, a zamiast perkusji zastosowano karabin półautomatyczny i tamburyn. Nieumiejętności wokalne wynikały z tego, że Chuck olał szkołę, szczególnie rytmikę i muzykę.

Leprosy (1988)[edytuj • edytuj kod]

Muzyka na tym albumie nadal była death'owym napierdalaniem, ale zaczęły się pojawiać bardziej rozbudowane kompozycje i trudniejsze solówki. Bardziej zauważalne były zmiany tempa. W jednym utworze zmieniało się z 30 na 260 BPM kilkanaście razy, głównie dzięki zmianie w sekcji rytmicznej półautomatu na CKM. Najciekawsze jest to, iż mimo obecności basisty Chuck sam nagrywał ścieżki basu. Recenzenci i krytycy mówią o zbytnim skomplikowaniu materiału, choć tak naprawdę przyczyną był brak obycia basisty z instrumentem innym niż harmonijka ustna diatoniczna.

Warstwa liryczna nie obejmowała już horrorów, głównie dlatego, że Chuck nie opłacił kablówki. Jako że publiczna była za darmo, Chuck zaczął czerpać pomysły z emitowanych tam programów przyrodniczo-edukacyjnych. Gołym okiem widać nawiązania do medycyny, tytuły nawiązują do nazw chorób, ich objawów lub niechęci do sztucznego podtrzymywania życia.

Spiritual Healing (1990)[edytuj • edytuj kod]

Gitary na tym albumie są niżej zestrojone niż poprzednio, być może dlatego, że od poprzedniej wymiany miały czas się wyciągnąć. Zauważalne są elementy progresji, a dokładniej próby jej na siłę wprowadzania. Głos Schuldinera stał się niskim growlem, ale nie, nie dlatego że połknął kamerton.

Individual Thought Patterns (1993)[edytuj • edytuj kod]

Album jest progresywny, a zarazem bardzo ciężki, przez co wielu fanów miało problem z przytaszczeniem go do domów. Właśnie ta progresja odebrała Chuckowi dużo pieniędzy fanów, gdyż twierdzili oni że metal to napierdalanie na chama na bębnach, szarpanie strun, jakby były ze stali[1] i darcie ryja jak świnia u masarza.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Szczerze mówiąc – są