Pop rock: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 3: Linia 3:


== Słuchacze ==
== Słuchacze ==
Słuchacze pop rocka mają po kilkanaście, delektują się [[Tokio Hotel]], [[Jonas Brothers]] i [[Video (zespół)|Video]]. Nie nazywają swojej muzyki pop rockiem, a mówią, że to rock. Ostrzejszy rock to według nich [[metal (muzyka)|metal]], a metal to tylko i wyłącznie Szatan.
Słuchacze pop rocka mają po kilkanaście lat, delektują się [[Tokio Hotel]], [[Jonas Brothers]] i [[Video (zespół)|Video]]. Nie nazywają swojej muzyki pop rockiem, a mówią, że to rock. Ostrzejszy rock to według nich [[metal (muzyka)|metal]], a metal to tylko i wyłącznie Szatan.


Wszyscy poprockowcy nierzadko słuchają jeszcze [[techno]] i [[rap]]u, wszystko efektownie mieszając w [[odtwarzacz MP3|odtwarzaczu MP3]].
Wszyscy poprockowcy nierzadko słuchają jeszcze [[techno]] i [[rap]]u, wszystko efektownie mieszając w [[odtwarzacz MP3|odtwarzaczu MP3]].
Linia 11: Linia 11:
* '''Poppunkowiec''' – człowiek z wycinkami o [[Killerpilze]], kładący nacisk na noszenie trampków, dziurawienie dżinsów i make-up. Poppunkowcy to najzwyczajniej w świecie [[kinderpunk]]i, nie znający [[Sex Pistols]] i bardziej utożsamiający się z subkulturami, niż zainteresowani muzyką. Lubią jabole. Stanowcza większość to emo.
* '''Poppunkowiec''' – człowiek z wycinkami o [[Killerpilze]], kładący nacisk na noszenie trampków, dziurawienie dżinsów i make-up. Poppunkowcy to najzwyczajniej w świecie [[kinderpunk]]i, nie znający [[Sex Pistols]] i bardziej utożsamiający się z subkulturami, niż zainteresowani muzyką. Lubią jabole. Stanowcza większość to emo.
* '''Popmetalowiec''' – słucha [[HIM]] i [[Evanescence]], lubi klawiszowe ballady zabarwione komercją. Twierdzi, że jest [[tró]], ubiera się na czarno, tnie się bez powodu i pokazuje sznyty na mhrocznych fotoblogach. Zazwyczaj po prostu mały got, ot, taki sobie [[kindermetal]].
* '''Popmetalowiec''' – słucha [[HIM]] i [[Evanescence]], lubi klawiszowe ballady zabarwione komercją. Twierdzi, że jest [[tró]], ubiera się na czarno, tnie się bez powodu i pokazuje sznyty na mhrocznych fotoblogach. Zazwyczaj po prostu mały got, ot, taki sobie [[kindermetal]].

Wszyscy przez [[tró]] metali są nazywani ciotami, podział jest rzadko używany. Ciota to ciota.


== Zespół ==
== Zespół ==

Wersja z 21:46, 16 lip 2010

Zespół kultowy, pop-punkowy

Pop rock, pop-rock – muzyka naszych ojców, barwiona chłamem i pozerstwem. Według jej słuchaczy – rock; według krytyków – badziewie.

Słuchacze

Słuchacze pop rocka mają po kilkanaście lat, delektują się Tokio Hotel, Jonas Brothers i Video. Nie nazywają swojej muzyki pop rockiem, a mówią, że to rock. Ostrzejszy rock to według nich metal, a metal to tylko i wyłącznie Szatan.

Wszyscy poprockowcy nierzadko słuchają jeszcze techno i rapu, wszystko efektownie mieszając w odtwarzaczu MP3.

Podział

  • Klasyczny poprockowiec – młody, pozerowaty człowiek, lubiący Radio Eska i Vivę, Tokio Hotel, naszywki, róż, czerń i makijaż. Nierzadko emo.
  • Poppunkowiec – człowiek z wycinkami o Killerpilze, kładący nacisk na noszenie trampków, dziurawienie dżinsów i make-up. Poppunkowcy to najzwyczajniej w świecie kinderpunki, nie znający Sex Pistols i bardziej utożsamiający się z subkulturami, niż zainteresowani muzyką. Lubią jabole. Stanowcza większość to emo.
  • Popmetalowiec – słucha HIM i Evanescence, lubi klawiszowe ballady zabarwione komercją. Twierdzi, że jest tró, ubiera się na czarno, tnie się bez powodu i pokazuje sznyty na mhrocznych fotoblogach. Zazwyczaj po prostu mały got, ot, taki sobie kindermetal.

Wszyscy przez tró metali są nazywani ciotami, podział jest rzadko używany. Ciota to ciota.

Zespół

Możliwe genezy

  • Grupa poprockowa z krwi i kości – zespół stworzony od podstaw jako lekko podbarwiony, rockowy boysband. Tu uśmiech, tam flesz, okładki gazet, wizerunki na kartonach mleka, patyczkach od lizaków, gumach do żucia i długopisach.
  • Grupa skomercjalizowana – zaczyna się od ciągłych zmian składu, nagrywania płyt na ilość i coraz szerszej młodszej widowni. Zwykły zespół rockowy stacza się na dno komercji, po czym zaczyna tworzyć melancholijne, keyboardowe piosenki. Wszystkie utwory stają się coraz bardziej popowe, odrzucając agresywne bębny i riffy gitarowe. Tak działa pop rock. Mniej więcej.

Cechy

Cudny pomysł na logo zespołu poprockowego. Tu – bez płomieni
  • Wokalista – ma być jazzy, trendy, dżodżo, może być też czoko lub glamour. A przede wszystkim sexy, bo przecież kto w dzisiejszych czasach zwraca uwagę na wokalistykę.
  • Gitarzysta – ma się z gitarą ładnie prezentować na sesjach zdjęciowych. Zna kilka chwytów i się trzyma ich przez cały czas. Może być bliską rodziną wokalisty – jest to bardzo cool.
  • Basista – jego zadanie to ładny uśmiech wobec piszczących tłumów nastolatek. Nie musi umieć grać na basie. Podczas nagrań w studiu zagra kto inny, a na koncertach można grać z playbacku.
  • Perkusista – jego zadanie w poprockowym zespole to głaskanie talerzy, ładny uśmiech i jeszcze trochę głaskania talerzy. Ma zachwycać, gdy jest w obiektywie kamery.
  • Fanki – piskliwe, pyskate nastolatki, pokemony.
  • Maskotka / logo – jakiś bardzo trvv, kontrowersyjny diabełek albo czaszka, ewentualnie czaszko-diabełek bądź diabełko-czaszka, albo diabełek, czaszka, diabełko-czaszka i czaszko-diabełek razem. W jakichś oczojebnych płomieniach.

Pop rock a rock i pop

Czyli dlaczego pop rock to nie sam pop lub nie sam rock.

  • Rock opiera się na gitarach, pop na komputerach, a pop rock na wokalistach.
  • Ubiór: rockersi dużo i na czarno, popowcy (a raczej popowiczki) skąpo i różowo, poprockowcy na różowo-czarno, jak popadnie.
  • Rocka słucha duża, szanowana grupa ludzi; popu – średniej wielkości, średnio szanowana grupa ludzi; pop rocka słucha mała, a jakże szanowana przez popowców i poniżana przez rockersów grupa.
  • Rock to głównie lata siedemdziesiąte, pop to głównie lata dziewięćdziesiąte, pop rock to głównie „Bravo”.
  • Rock jest bardzo różnorodny, pop jest bardzo różnorodny, pop rock jest mało różnorodny (zabarwiony punkiem pop, zabarwiony rockiem pop itp.).
  • Poprockowcy na prawdziwych rockowców mówią „dinozaury”, rockersi na poprockowców – „geje”. Popowcy się nie wtrącają.
  • AC/DC jest kojarzone z brzmieniami gitarowymi, Madonna z gimnastycznymi wygibasami, Tokio Hotel z kaleczeniem języka angielskiego i pokemoniastymi fankami.
  • Zespołów rockowych jest coraz mniej (a szkoda), wykonawców popowych coraz więcej (niedobrze), a poprockowych ostatnio mnóstwo (popowcom to wisi, rockowcy mają kogo bić).
  • Rock i jego pochodne mają wiele powiązanych subkultur, popowcy tylko depeszów, a poprockowcy sami w sobie są uważani za godną tępienia subkulturę.
  • Rockowcy szokują koncertami, popowcy nowymi hollywoodzkimi związkami, poprockowcy głupotą.
  • Rock i pop przynajmniej sprzyjają wierszokletom, rymując się kolejno z „sok”, „bok” czy „tłok”, bądź „szop”, „mop” czy choćby „czop”. Pop rock nie rymuje się z niczym.
  • Prawdziwy rockowiec z łatwością wymieni zespoły rockowe, prawdziwy popowiec – zespoły popowe, a poprockowiec zacznie się zarzekać, że słucha najprawdziwszego rocka.
  • Rockowiec ma kolekcję płyt, popowiec ma kolekcję „empetrójek”, poprockowiec ma kolekcję wycinków z gazet.
  • Popowiec wyrzeknie się słuchania popu, rockowiec z dumą przyzna się do słuchania rocka... Poprockowiec też.