Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Po dziabągu. Ofiarą rewertu jest 212.227.18.13.)
Linia 16: Linia 16:


* '''14WE''' – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
* '''14WE''' – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
* '''EN57''' – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
* '''EN57''' – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z <s>3</s> 2 różnych firm (z <s>3</s> 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
** '''PKP Przewozy Regionalne''' – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
** '''PKP Przewozy Regionalne''' – <s> cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. </s> obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
** '''SKM Trójmiasto''' – te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
** '''SKM Trójmiasto''' – te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
** '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
** '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.

Wersja z 18:56, 2 maj 2011

Plik:SKM WaWa.jpg
EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów

SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.

Historia

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.

SKM vs Koleje Mazowieckie

SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:

  • W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
  • Ze względów nieumiejętności maszynistów bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h.
  • Mając na uwadze komfort podróży Władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.

Tabor

Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.

  • 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 2 różnych firm (z 3 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
    • PKP Przewozy Regionalne cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
    • SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
    • Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
  • 19WE Nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych automatów do gier biletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.

Trasa

Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś oraz Rembertów na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp. By jednak wspomnieni wcześniej mieli co demolować, SKM podczas swojej krótkiej okropnie długiej trasy odwiedza dworzec Warszawa Śródmieście.