Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Tabor) |
(→Trasa) |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
== Trasa == |
== Trasa == |
||
trasa S1: Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. |
|||
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] oraz [[Rembertów]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp. By jednak wspomnieni wcześniej mieli co demolować, SKM podczas swojej <s>krótkiej</s> okropnie długiej trasy odwiedza dworzec Warszawa Śródmieście. |
|||
trasa S2: Lotnisko Chopina- Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robote na Wschodnim i ne jadą dalej. |
|||
trasa S3: linia widmo |
|||
trasa S4: brak informacji ze strony PKP |
|||
trasa S5: będzie kiedyś |
|||
trasa S6: kto to wie? |
|||
trasa S7: miała chodzic do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem |
|||
trasa S8: brak taboru na eksplotację tej linii |
|||
trasa S9: [czynne] Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba :P Do Wieliszewa to w zależności od chumoru maszynisty kolei mazowieckich który prowadzi pseudo-SKMkę. pseudo-SKMka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym. |
|||
trasa S10: [zamknięta] tzw. powodźówka a la metro wawerskie |
|||
<br clear="all" /> |
<br clear="all" /> |
||
{{KMWarszawa}} |
{{KMWarszawa}} |
Wersja z 01:54, 11 cze 2011
SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
- W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
- Ze względów
nieumiejętności maszynistówbezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h. - Mając na uwadze komfort podróży Władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z
32 różnych firm (z32 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:- PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
- SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
- Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
- 19WE – nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych
automatów do gierbiletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.
Trasa
trasa S1: Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy.
trasa S2: Lotnisko Chopina- Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robote na Wschodnim i ne jadą dalej.
trasa S3: linia widmo
trasa S4: brak informacji ze strony PKP
trasa S5: będzie kiedyś
trasa S6: kto to wie?
trasa S7: miała chodzic do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem
trasa S8: brak taboru na eksplotację tej linii
trasa S9: [czynne] Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba :P Do Wieliszewa to w zależności od chumoru maszynisty kolei mazowieckich który prowadzi pseudo-SKMkę. pseudo-SKMka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym.
trasa S10: [zamknięta] tzw. powodźówka a la metro wawerskie