Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nadal żenada, ale mam nadzieję, że trochę mniejsza)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 80.51.187.22; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runab.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 82 wersji utworzonych przez 50 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Gothic III''' – trzecia część [[gothic (seria gier)|zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze]], co wcale nie oznacza końca serii.
'''Gothic 3''' – trzecia część [[Gothic (seria gier)|zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze]].


== Najważniejsze cechy gry ==
== Najważniejsze cechy gry ==
;Wysoki poziom sztucznej inteligencji
* wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
* realistyczny system obrażeń, np. [[ork]] biegający z bełtem w oku;
:''Przykład: przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki.''
* piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
;Realistyczny system obrażeń
* rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
:''Przykład: [[Ork|ork]] biegający z bełtem w oku.''
* wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.
;Piękna grafika
;Rewelacyjny silnik gry
:''Przykład: szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły.''
;Wspaniała fizyka
:''Przykład: stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.''


== Postacie ==
== Postacie ==
W G3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy (efekt dojrzewania), nowych orków oraz starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia.
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.
Z bardzo dziwnego powodu, prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi, który został znakomicie wykonany. W końcu możemy pogadać z orkami którzy nie wyglądają już jak wielkie gobilny tylko jak ludzie, którym pogniła twarz jak zobaczyli zdjęcie beziego.

*{{t|Diego}}Złodziej, który chce coś osiągnąć i ma chorobę skóry podobnie jak Michael Jackson (w poprzednich częściach był żółty).
*{{T|Milten}}Pedał z babskim głosem, który nosi podartą szatę zamiast założyć normalne ubranie.
*{{t|Gorn}}Człowiek, który z orka przemienił się w człowieka i teraz mści się na orkach (podobnie jak Hitler, który był żydem).
*{{t|Lester}}Psycho-Tropowy Książę.


== Wrogowie ==
== Wrogowie ==
Podczas podróżowania możemy natknąć się niezliczone zastępy bestii, których jedynym życiowym celem jest czyhanie na życie bohatera. Wśród stworzeń możemy natrafić m.in. na [[wilk|wilki]] (które starają się odgryźć Bezimiennemu przyrodzenie), dziki (które niekiedy gubią się w akcji i po przebięgnięciu 20 metrów wracają do legowiska), topielce i ich różne odmiany (które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba; można je spotkać nawet na środku pustyni), szkieletom i zombie (którym znudziło się siedzenie w grobie i założyli knajpę w ruinach na pustyni, gdzie po pijaku zaczynają bić patykami po łbach Asasynów), krwiopijce (które nie piją krwi i nie wiadomo, skąd wzięła się ich nazwa) i wiele innych potworów wzorowanych na bohaterach „[[Na Wspólnej]]” i „[[Klan|Klanu]]”.
Wśród stworzeń trafia się m.in. na [[wilk]]i i [[dzik]]i, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z [[Hollywood]], czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.
Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.
Wśród ludzi i orków także nietrudno o wrogów. Wystarczy okraść lub pobić jednego z nich i wnet rzuci się na ciebie cała wioska. W tej części nie ma możliwości płacenia eurogąbek żadnemu fagasowi, który mógłby wyciągnąć nas z tarapatów.

== Wymagania ==
{{redakcja|Wszystko poniżej}}
Jak każda gra autoryzowana logiem [[Bill Gates|Billa Gatesa]], Gothic 3 ma stosunkowo niskie wymagania (np. spokojnie wystarczy zalecane przez wspomnianego programistę 640KB pamięci RAM) i nie warto o nich mówić.


== Bugi ==
== Bugi ==
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie powtarzających się ciągle problemów (czyt. powalających na kolana bug-ów), czyli:
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:
<poem>
{{cytaty|Gothic III}}
<code>Where is the Guru?
*próbę przemieszczenia postaci po uprzednim zaklinowaniu się pod łóżkiem;
<nowiki>-------------------------------------</nowiki>
*próbę przemieszczenia postaci po uprzednim zaklinowaniu się nad łóżkiem;
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...</code>
*próbę przemieszczenia postaci po uprzednim zaklinowaniu się obok łóżka;
</poem>
*próbę przemieszczenia postaci po uprzednim zaklinowaniu się w łóżku, itp.
Gdy już nas złapie na jednym z tak pochłaniających zajęć, gra wyłącza się i pokazuje nam dowcipny komunikat o nagłówku:
<pre>
Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...
</pre>
O co chodzi? Nawet najstarsi Indianie i górale tego nie wiedzą.


O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!
{{cytat|Racja, my tego nie wiemy|Górale i Indianie}}


== Uzależnienie ==
== Uzależnienie ==
Jesteś uzależniony gdy:
Jesteś uzależniony gdy:
* Będąc nawet [[koks]]em musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.

* Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
* Każdy nowy dzień rozpoczynasz od odbicia z rąk Orków Ardei
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
* Będąc nawet "Pudzianem" musisz nauczyć się umiejętności "Ciężka Broń III" żeby unieść duży młot
* Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
* Jednego dnia (Gothic II) Jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, następnego dnia (Gothic 3) jesteś zwykłym wiochmenem
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
* Jak widzisz szkolna bójkę, rozmawiasz potem ze zwycięzcą i wyzywasz go na pojedynek na arenie w Mora Sul
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa
* ...dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynie 60x60x60 cm
* To samo jest z porożem jelenia.
* To samo jest z porożem jelenia.
* Przy bójce mówisz „Na Bogów, Walka”
* Kradniesz statek i czekasz aż ktoś ci go ukradnie
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Oglądając Shreka rozwalasz telewizor - to przecież ogr!
* Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka przecież to ogr!
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
* Kiedy idziesz spać mówisz "Południe" myśląc że obudzisz się po lekcjach
* Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Ishtar.
* Chociaż masz 2 bronie, w walce bijesz tylko jedną.
* Stajesz się przyczyną śmierci Andrzeja Leppera, którego uznałeś za ogra.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Widząc w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury uciekasz, biorąc je za Bestie i zębacze.
* Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
* Oglądając ,,Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za Ścierwojada.
* Oglądając ''Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
* ...i Smilodona za szablozęba.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* Idziesz do faceta od w-f i prosisz go aby nauczył Cię umiejętności "Akrobatyka"...
* Idziesz do nauczyciela od [[Wychowanie fizyczne|wf–u]] i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
*...a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz, i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothicu stracić 99% hp i przeżyć
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
* Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
* Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
* Oglądając ,,Duchy wśród nas'' na YouTube, myślisz, że autor filmu korzysta z czaru ,,Terror''.
* Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
* Zabijasz wróble, biorąc je za smoki.
* Oglądając Smerfy rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
* Widząc rysunek hobgoblina z Księgi Potworów D&D piszesz maila do twórców G3, że znalazłeś plagiaterów.
* Gdy ktoś określa twoją miejscowość ,,miasteczkiem'', mówisz ,,miasteczku? [nazwa miejscowości] to dziura zabita dechami!''
* Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
* Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
* Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
* Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
* Szukasz Xardasa w Nuuk.
* Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
* Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
* Uderzasz o ścianę myśląc, że będziesz miał buga i przez nią przejdziesz.
* Szukasz Ishtar na Saharze.
* Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
* Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
* Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Dziwisz się podczas wycieczki do Sopotu, dlaczego twoje Mp3 nie odpala Vista Point
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego "Niech żyje Okara"
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego ''Niech żyje Okara!'', bądź ''Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!''.
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków, piszesz również list do Piranha Bytes, by wydali patcha
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
likwidującego ten problem.
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz - po co jeśli to Irdorath?
* Zwiedzając piramidy w Egipcie zastanawiasz się, czemu te mumie cię nie atakują.
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów.
* ... i dziwisz się, że nie noszą 2 mieczy.
* Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
* Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
* Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
* Z golema i szkieleta leci krew.
* Bijesz każdego napotkanego zwierza.
* Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
* Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
* Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
* Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.


== Noob w Gothicu 3 ==
== Noob w Gothic 3 ==
* Zabija wszystkie demony w poszukiwaniu miecza
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Wchodzi w Ekwipunek żeby go nie zabili.
* Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do Questów.
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
* Daje wszystko w siłę.
* Daje wszystko w siłę.
* Przechodzi grę zabijając wszelkie postacie.
* Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
* Wyłącza najlepszy element gry (muzyka)
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Atakuje chramy.
* Atakuje chramy.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Mając tarcze, blokuje wrogie czary i smoczy oddech.
* Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* ...jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Bije się na pięści z trollami i dinozaurami
* Bije się na pięści.
* Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
* Gdy jest podejrzewany o przestępstwo, nie umie stwaić czoła strażnikom(brak umiejętności?)
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
* Czeka aż zadziała czar ,,Noc w dzień''
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
* Prastarej wiedzy uczy się tylko z książek
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak było!
* Używa tylko czarów ''kula ognia'' i ''deszcz meteorów''.
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa to wyrzuca komputer przez okno.
* Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają - przecież ich zabił!
* Próbuje zabić i okraść kupców.
* Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów
* Nie może pokonać dzików pod Reddock.
* Zawsze biega z dwoma mieczami bo: "tak fajnie koszom tych frajeruff!!" , a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników
* Gubi się w Ardei.
* Próbuje zabić i okraść kupców
* Szuka Esmeraldy.
* A potem goni go całe miasto i nie wie czemu - "aco ja zrobilem!!!!111oneoneoneone"
* Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
* Porównuje z Tibią i Metinem
* Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
* Nie może pokonać dzików pod Reddock
* Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
* Gubi się w Ardei
* Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
* Gdy dochodzi do jakiegoś miasta i nie chcą go wpuścić do przywódcy atakuje strażników, ponieważ - "nie chcieli mnie fpuscic!!!!!!! aco ja im zrobilem??!!?!?!?!?!?!?"
* Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
* Gdy wykona miliard "kłestuw" polegających na zdyszeniu się poprzez ciągłe naciskanie LPM, zapomina zapisać grę i idąc spokojnie przez niebezpieczne tereny z rozwalonej chaty obok drogi wybiegają w szale 2 ogry, które dzięki niesamowitemu refleksowi noob'a, spokojnie masakrują bohatera. Noob wywala komputer przez okno.
* Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
* Przegrywa na arenie w Reddock, ponieważ biega w kółko, dookoła przeciwnika - "gon mnie frajeże!!!!!!!!1111". Gdy dostanie hita i wypadnie poza ring, wpada w szał i rzuca się na wszystkich. Gdy już zabije go pierwszy, lepszy buntownik, noob ryczy i rozwala łopatą komputer.
* Handlując, nigdy nie używa opcji ''dołóż złoto''.
* Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
* Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
* Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
* Szuka „Nieznanych Krain”.
* Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
* Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)

== Zobacz też ==
* [[Gothic (gra)|Gothic]]
* [[Gothic II]]


{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gothic]]
[[Kategoria:Gothic]]

Aktualna wersja na dzień 08:52, 8 paź 2024

Gothic 3 – trzecia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze.

Najważniejsze cechy gry[edytuj • edytuj kod]

  • wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
  • realistyczny system obrażeń, np. ork biegający z bełtem w oku;
  • piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
  • rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
  • wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.

Wrogowie[edytuj • edytuj kod]

Wśród stworzeń trafia się m.in. na wilki i dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.

Bugi[edytuj • edytuj kod]

Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:

Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...

O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

Jesteś uzależniony gdy:

  • Będąc nawet koksem musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
  • Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
  • Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
  • Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
  • Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
  • To samo jest z porożem jelenia.
  • Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
  • Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka – przecież to ogr!
  • Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
  • Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
  • Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
  • Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
  • Oglądając Wędrówki z Bestiami rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
  • W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
  • Idziesz do nauczyciela od wf–u i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
  • W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
  • Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
  • Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
  • Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
  • Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
  • Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
  • Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
  • Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
  • Szukasz Ishtar na Saharze.
  • Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
  • Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
  • Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
  • Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
  • Biegasz po mieście krzycząc do każdego Niech żyje Okara!, bądź Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!.
  • Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
  • Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
  • Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
  • Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
  • Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
  • Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
  • Z golema i szkieleta leci krew.
  • Bijesz każdego napotkanego zwierza.
  • Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
  • Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
  • Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
  • Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
  • Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
  • Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.

Noob w Gothic 3[edytuj • edytuj kod]

  • Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
  • Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
  • Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
  • Daje wszystko w siłę.
  • Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
  • Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
  • Atakuje chramy.
  • Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
  • Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
  • Zjada Królewski Szczaw.
  • Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
  • Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
  • Bije się na pięści.
  • Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
  • Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
  • Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
  • W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
  • Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
  • Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
  • Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
  • Próbuje zabić i okraść kupców.
  • Nie może pokonać dzików pod Reddock.
  • Gubi się w Ardei.
  • Szuka Esmeraldy.
  • Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
  • Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
  • Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
  • Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
  • Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
  • Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
  • Handlując, nigdy nie używa opcji dołóż złoto.
  • Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
  • Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
  • Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
  • Szuka „Nieznanych Krain”.
  • Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
  • Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]