NonNews:W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji: Różnice pomiędzy wersjami
M (dr.) |
M (dodano {{NonNews data}}) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''29 maja 2012''' |
'''29 maja 2012''' |
||
[[Plik:Train |
[[Plik:Train wreck at Montparnasse 1895.jpg|150px|thumb|Bardzo nam przykro, ale to nie jest zdjęcie z miejsca zdarzenia]] |
||
'''W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji''' |
'''W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji''' |
||
Chwile grozy przeżyli pasażerowie Kolei Śląskich Spółki Zoo, kiedy to jej poranny [[pociąg]] zamiast zatrzymać się na kończącej poniekąd trasę stacji w [[Gliwice|Gliwicach]], spokojnie przejechał peron, po czym zatrzymał się 80 metrów dalej. Zszokowani podróżni opuścili skład ostatnimi drzwiami, gdzie czekała na nich [[psycholog|pomoc psychologiczna]], darmowe pączki oraz adwokaci, oferujący pomoc w napisaniu pozwów zbiorowych. |
Chwile grozy przeżyli pasażerowie Kolei Śląskich Spółki Zoo, kiedy to jej poranny [[pociąg]] zamiast zatrzymać się na kończącej poniekąd trasę stacji w [[Gliwice|Gliwicach]], spokojnie przejechał peron, po czym zatrzymał się 80 metrów dalej. Zszokowani podróżni opuścili skład ostatnimi drzwiami, gdzie czekała na nich [[psycholog|pomoc psychologiczna]], darmowe pączki oraz adwokaci, oferujący pomoc w napisaniu pozwów zbiorowych. |
||
[[Plik: |
[[Plik:Football stadium in Gdańsk Letnica-January 2009.JPG|200px|thumb|Teren po przesuniętym dworcu w Gliwicach]] |
||
Na miejsce katastrofy{{fakt}} natychmiast przybyła zebrana z samych fachowców{{fakt}} Komisja Śledcza, która szybko ustaliła następujące hipotetyczne przyczyny zdarzenia: |
Na miejsce katastrofy{{fakt}} natychmiast przybyła zebrana z samych fachowców{{fakt}} Komisja Śledcza, która szybko ustaliła następujące hipotetyczne przyczyny zdarzenia: |
||
* [[maszynista]] próbował wykonać |
* [[maszynista]] próbował wykonać manewr odejścia na drugi krąg, kiedy jednak na jego drodze wyrosły [[brzoza smoleńska|krzaki gliwickie]], desperacko zatrzymał pociąg; |
||
* z uwagi na zbliżające się [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|EURO 2012]] dworzec kolejowy w Gliwicach został przesunięty o 80 metrów, o czym maszynista nie wiedział; |
* z uwagi na zbliżające się [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|EURO 2012]] dworzec kolejowy w Gliwicach został przesunięty o 80 metrów, o czym maszynista nie wiedział; |
||
* maszyniście znudziło się jeżdżenie tylko do Gliwic i chciał zobaczyć dokąd dalej prowadzą tory, a w szczególności czym jest to światełko na końcu tunelu; |
* maszyniście znudziło się jeżdżenie tylko do Gliwic i chciał zobaczyć dokąd dalej prowadzą tory, a w szczególności czym jest to światełko na końcu tunelu; |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
[http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,11811411,Elf_nie_zatrzymal_sie_na_stacji_w_Gliwicach__Nie_on.html katowice.gazeta.pl], 28 maja 2012 r. |
[http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,11811411,Elf_nie_zatrzymal_sie_na_stacji_w_Gliwicach__Nie_on.html katowice.gazeta.pl], 28 maja 2012 r. |
||
{{NonNews data|29 maja 2012}} |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:NonNews 2012 – technika]] |
Aktualna wersja na dzień 14:22, 2 maj 2020
29 maja 2012
W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji
Chwile grozy przeżyli pasażerowie Kolei Śląskich Spółki Zoo, kiedy to jej poranny pociąg zamiast zatrzymać się na kończącej poniekąd trasę stacji w Gliwicach, spokojnie przejechał peron, po czym zatrzymał się 80 metrów dalej. Zszokowani podróżni opuścili skład ostatnimi drzwiami, gdzie czekała na nich pomoc psychologiczna, darmowe pączki oraz adwokaci, oferujący pomoc w napisaniu pozwów zbiorowych.
Na miejsce katastrofy[potrzebne źródło] natychmiast przybyła zebrana z samych fachowców[potrzebne źródło] Komisja Śledcza, która szybko ustaliła następujące hipotetyczne przyczyny zdarzenia:
- maszynista próbował wykonać manewr odejścia na drugi krąg, kiedy jednak na jego drodze wyrosły krzaki gliwickie, desperacko zatrzymał pociąg;
- z uwagi na zbliżające się EURO 2012 dworzec kolejowy w Gliwicach został przesunięty o 80 metrów, o czym maszynista nie wiedział;
- maszyniście znudziło się jeżdżenie tylko do Gliwic i chciał zobaczyć dokąd dalej prowadzą tory, a w szczególności czym jest to światełko na końcu tunelu;
- grupa pasażerów przy pomocy wody święconej próbowała porwać skład i zmusić do jazdy do Świebodzina;
- maszynista nigdzie nie mógł dostrzec napisu „Włoszczowa Północ”;
- to wina Tuska.
Wśród opinii ekspertów na uwagę zasługuje opinia profesora K. z Politechniki Łomżyńskiej, który generalnie nie dziwił się zajściu, argumentując to faktem, iż u niego w mieście pociągi nie zatrzymują się w ogóle i nikt sobie niczego z tego nie robi.
Źródło[edytuj • edytuj kod]
katowice.gazeta.pl, 28 maja 2012 r.