NonNews:Tramwajowa katastrofa na Śląsku: Różnice pomiędzy wersjami
M („NonNews:Tramwajowa Katastrofa na Śląsku” przeniesiono do „NonNews:Tramwajowa katastrofa na Śląsku”: mała litera) |
M (dodano {{NonNews data}}) |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Tramwaj1.jpg|thumb|220px|Na chwilę przed katastrofą – jeszcze błogi, niepozorny spokój]]{{nonnews|[[NonNews:Pod Śląskiem palą się kopalnie|Pod Śląskiem palą się kopalnie]]}} |
|||
'''24 września 2006''' |
'''24 września 2006''' |
||
'''24 |
'''24 września 2006 roku naszej ery o godzinie ok. 16:15:54:730 [[tramwaj]] 105Na zderzył się z Karlikiem. Spowodowało to zablokowanie całej sieci tramwajowej od [[Bytom]]ia aż do [[Wodzisław]]ia. Są ofiary.''' |
||
To się stało przy dawnej zajezdni Łagiewniki. Wtedy to Karlik wjechał w tyłek Stopiątce. Stopiątka stała wtedy na zwrotnicy prowadzącej do zajezdni (od strony Bytomia) i zawadzała drogę do Bytomia. Następnie |
To się stało przy dawnej zajezdni Łagiewniki. Wtedy to Karlik wjechał w tyłek Stopiątce. Stopiątka stała wtedy na zwrotnicy prowadzącej do [[zjazd do zajezdni|zajezdni]] (od strony Bytomia) i zawadzała drogę do Bytomia. Następnie Stopiątka się wykoleiła, co oznaczało krach na giełdach Arablandów. |
||
Został zablokowany ruch od Placu Sikorskiego w Bytomiu do Chorzowa Metalowców, ale gdy tam wykoleił się inny Karlik, to wszystkie tramwaje zawracały na Stadionie Śląskim. A |
Został zablokowany ruch od [[Placu Sikorskiego]] w Bytomiu do Chorzowa Metalowców, ale gdy tam wykoleił się inny Karlik, to wszystkie tramwaje zawracały na [[Stadion Śląski|Stadionie Śląskim]]. A [[pasażer]]owie na przystankach stali niedoinformowani jak tłumoki i czekali na tramwaj. |
||
To potwierdza, że po rządach Marka Belki Tramwaje Śląskie A. |
To potwierdza, że po rządach [[Marek Belka|Marka Belki]] [[Tramwaje Śląskie]] A.G. ucierpiały najbardziej ze wszystkich innych tramwajów na świecie. Miłośnicy „Jazdy Tramwajami Bez Biletów” byli wyjątkowo zawiedzeni. Właściciel Tramwajów Śląskich ([[Narodowy Bank Polski]]) komentuje: ''Kurde, a mogliśmy dać trochę pieniędzy na tą spółkę''. |
||
Obecnie wiadomo, że liczba ofiar |
Obecnie wiadomo, że liczba ofiar waha się (to rośnie, to maleje) między 6 miliardami a ''od tego drzewa do [[Pałac Prezydencki|Pałacu Prezydenta]]''. Oficjalne dane nie są (i nie będą) znane. Wszystkie Karliki i Stopiątki na liniach 6 i 41 (bo tam te linie przejeżdżały) trafiły na złom (te najbardziej zadbane w pierwszej kolejności), zaś inwestycja „Szybki Tramwaj” ([[Katowice]]<->[[Bytom]]) zniknęła w czeluściach [[niewiedza|niewiedzy]]. |
||
==Źródło== |
==Źródło== |
||
* Własne obserwacje, 24 września 2006. |
* Własne obserwacje, 24 września 2006. |
||
{{NonNews data|24 września 2006}} |
|||
[[Kategoria:38 tydzień, 2006|{{PAGENAME}}]] |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:NonNews 2006 – technika]] |
||
{{medal news}} |
Aktualna wersja na dzień 15:16, 2 maj 2020
24 września 2006
24 września 2006 roku naszej ery o godzinie ok. 16:15:54:730 tramwaj 105Na zderzył się z Karlikiem. Spowodowało to zablokowanie całej sieci tramwajowej od Bytomia aż do Wodzisławia. Są ofiary.
To się stało przy dawnej zajezdni Łagiewniki. Wtedy to Karlik wjechał w tyłek Stopiątce. Stopiątka stała wtedy na zwrotnicy prowadzącej do zajezdni (od strony Bytomia) i zawadzała drogę do Bytomia. Następnie Stopiątka się wykoleiła, co oznaczało krach na giełdach Arablandów.
Został zablokowany ruch od Placu Sikorskiego w Bytomiu do Chorzowa Metalowców, ale gdy tam wykoleił się inny Karlik, to wszystkie tramwaje zawracały na Stadionie Śląskim. A pasażerowie na przystankach stali niedoinformowani jak tłumoki i czekali na tramwaj.
To potwierdza, że po rządach Marka Belki Tramwaje Śląskie A.G. ucierpiały najbardziej ze wszystkich innych tramwajów na świecie. Miłośnicy „Jazdy Tramwajami Bez Biletów” byli wyjątkowo zawiedzeni. Właściciel Tramwajów Śląskich (Narodowy Bank Polski) komentuje: Kurde, a mogliśmy dać trochę pieniędzy na tą spółkę.
Obecnie wiadomo, że liczba ofiar waha się (to rośnie, to maleje) między 6 miliardami a od tego drzewa do Pałacu Prezydenta. Oficjalne dane nie są (i nie będą) znane. Wszystkie Karliki i Stopiątki na liniach 6 i 41 (bo tam te linie przejeżdżały) trafiły na złom (te najbardziej zadbane w pierwszej kolejności), zaś inwestycja „Szybki Tramwaj” (Katowice<->Bytom) zniknęła w czeluściach niewiedzy.
Źródło[edytuj • edytuj kod]
- Własne obserwacje, 24 września 2006.