Użytkownik:Ostrzyciel/Tydzień transportowy/ANM: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (no i bajlando) Znacznik: edytor źródłowy |
M |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
<br clear="all"> |
<br clear="all"> |
||
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Inżynieria komunikacyjna|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] |
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Inżynieria komunikacyjna|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] {{purge|Losuj kolejne}}'''</div> |
||
</option> |
</option> |
||
<option> |
<option> |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
<br clear="all"> |
<br clear="all"> |
||
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Metro berlińskie|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] |
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Metro berlińskie|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] {{purge|Losuj kolejne}}'''</div> |
||
</option> |
</option> |
||
<option> |
<option> |
||
Linia 36: | Linia 36: | ||
<br clear="all"> |
<br clear="all"> |
||
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Rodzaje babć autobusowych|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] |
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Rodzaje babć autobusowych|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] {{purge|Losuj kolejne}}'''</div> |
||
</option> |
</option> |
||
</choose> |
</choose> |
Aktualna wersja na dzień 12:58, 6 kwi 2019
Metro berlińskie (niem. U-Bahn Berlin) – najbardziej luzacka i najbardziej zadłużona sieć metra na świecie. Na starszych liniach można się przejechać jedynymi w swoim rodzaju kolejkami, pamiętającymi czasy III Rzeszy i Republiki Weimarskiej.
- Historia
Miasto robotnicze rozrastało się, a konne ekspresy tramwajowe, jak i same tramwaje nie były w stanie dowieźć ludzi do celu bez połamania im kości w ścisku. Szpitale nie nadążały z nastawieniem obojczyków, nadgarstków i stawów skokowych.
- Dzisiaj
Linie U2 i U5 w połowie jeżdżą nad ziemią. Na stacji Schönhauser Allee do kolejki miejskiej schodzisz pod ziemię, a do metra wchodzisz na wysokość trzeciego piętra. Metro w Berlinie czasami staje się niebywałą atrakcją i dla samych mieszkańców, zwłaszcza, kiedy kolej naziemna strajkuje. Wskutek tego poznaje się nieznane sobie dotąd odcinki metra.
Co ciekawe, długość linii metra w Berlinie do niedawna była większa niż długość autostrad w Polsce.