Studia (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (borze ale głupie) |
(zmiany) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 22 wersji utworzonych przez 10 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Studia''' – dodatek do gry [[MMORPG]] [[Ludzki żywot|Ludzki Żywot]] wyróżniający się dość osobliwym słownictwem. W toku ''studiów'' (czyli dodatku) zdobywa się ECTS-y (punkty doświadczenia), które pozwalają wbić kolejny semestr (level). Student (gracz) musi zmierzyć się z potężnymi wykładowcami (przeciwnikami) i zaliczyć wiele przedmiotów (questów). Tylko nielicznym udaje się ukończyć grę, co daje przedrostek ''mgr'' lub ''mgr inż.'' przed nickiem i +10 do poczucia wartości. |
|||
= erpegowa teoria studiów = |
|||
Przeważająca większość recenzji określa studia mianem najbardziej frustrującego dodatku w jaką mieli okazję grać, jednak cieszy się ona niesłabnącą popularnością, z dotąd nieustalonych przyczyn. |
|||
== Levele == |
== Levele == |
||
[[Plik:Lyubo Pelykh.jpg|thumb|Student po zebraniu odpowiedniej ilości ECTS-ów robi ''level-up'']] |
|||
* pierszoroczni itd. |
|||
* '''Pierwszy rok''' – zwraca się do pani z dziekanatu per ''pani doktor'' (do profesora natomiast mówi ''psze pana'', doprowadzając go do jasnej kurwicy – tymczasowo +50 do ataku), a na wykładzie rzuca się żeby zetrzeć tablicę. Chodzi na lekcje, na których pisze klasówki. Spell ''sesja'' wywołuje w nim panikę (-100 do armora, ataku i many). Ma najmniej HP, bardzo często ginie przy pierwszym starciu z bossem podczas sesji. |
|||
* '''Magistrant''' – na egzamin pisemny przychodzi po dwóch piwach. Na ustny po trzech. Bierze kartkówki i sprawka na hita, ale za to ciągle mamrocze coś o [[praca magisterska|pracy magisterskiej]], promotorze i obronie. |
|||
* '''Wieczny student''' – ma za sobą trzy dziekanki, dwa wznowienia, dziesięć lat studiów i nadal żłopie browary. Jest właściwie niezniszczalny. Zna na wydziale wszystkich, pił z dziekanem i rektorem, ale nadal nie może zaliczyć questa [[geometria wykreślna]] albo [[mechanika płynów]]. |
|||
* '''Doktorant''' – na tym etapie student przeobraża się w NPC-a. Jego dusza jest księgowana przez kwesturę uczelnianą, fakturowana, po czym oddawana w wieczną dzierżawę [[szatan|diabłu]]. |
|||
== Przeciwnicy == |
== Przeciwnicy == |
||
* '''Cieć''' – zazwyczaj niegroźny, atakuje losowo. Rzuca spella ''spowolnienie'' oraz ''odzież wierzchnia do szatni'' (-10 do armora). |
* '''[[Cieć]]''' – zazwyczaj niegroźny, atakuje losowo. Rzuca spella ''spowolnienie'' oraz ''odzież wierzchnia do szatni'' (-10 do armora). |
||
* '''[[Pani z dziekanatu]]''' – najwyżej postawiona w hierarchii osoba na uczelni. Może summonować każdego innego przeciwnika (z rektorem włącznie). Oprócz tego rzuca spella ''piorunujący wzrok'', który tymczasowo ogłusza ofiarę. |
* '''[[Pani z dziekanatu]]''' – najwyżej postawiona w hierarchii osoba na uczelni. Może summonować każdego innego przeciwnika (z rektorem włącznie). Oprócz tego rzuca spella ''piorunujący wzrok'', który tymczasowo ogłusza ofiarę. |
||
* '''Dziekan''' – boss z którym należy się zmierzyć na koniec każdego semestru. Broń: ''linijka i długopis do skreślania studentów z listy'', bierze na hita każdego przeciwnika, niezależnie od armora. Po złożeniu mu ofiary z dokumentów może udzielić błogosławieństwa ''dziekanka''. |
* '''Dziekan''' – boss, z którym należy się zmierzyć na koniec każdego semestru. Broń: ''linijka i długopis do skreślania studentów z listy'', bierze na hita każdego przeciwnika, niezależnie od armora. Po złożeniu mu ofiary z dokumentów może udzielić błogosławieństwa ''dziekanka''. Za odpowiednią ilość golda może też rzucić spella ''warunek''. |
||
* '''Doktorant''' – wyjątkowo złośliwy i nieprzewidywalny, czai się w czeluściach laboratorium i atakuje przez uwalenie laborków albo sprawka. Atak specjalny: ''wejściówka''. |
* '''Doktorant''' – wyjątkowo złośliwy i nieprzewidywalny, czai się w czeluściach laboratorium i atakuje przez uwalenie laborków albo sprawka. Atak specjalny: ''wejściówka''. |
||
* '''Młody doktor''' – daje najtrudniejsze questy i ma najwięcej punktów ataku. Jego special ''egzamin z zadaniami których nie było rok temu'' powala do 200 przeciwników jednocześnie. |
|||
* '''Młody doktor''' |
|||
* '''Profesor nadzwyczajny''' – najczęściej spawnuje się na seminariach, gdzie używa combosa ''nie przyłożył się pan do przeglądu literatury'', w ciągu którego potrafi zadać do ośmiu ciosów literaturowych. Jego ataki obniżają manę przeciwników. |
|||
* '''Profesor nadzwyczajny''' |
|||
* '''Profesor bardzo zwyczajny''' – zdolność pasywna: usypianie w promieniu 5 metrów. Rzuca potężnego spella ''wykład'', który może uśpić do 400 przeciwników jednocześnie. Posługuje się najstraszniejszym itemem: ''pięćsetstronicowy skrypt do przedmiotu mojego skromnego autorstwa''. |
* '''Profesor bardzo zwyczajny''' – zdolność pasywna: usypianie w promieniu 5 metrów. Rzuca potężnego spella ''[[wykład]]'', który może uśpić do 400 przeciwników jednocześnie. Posługuje się najstraszniejszym itemem: ''pięćsetstronicowy skrypt do przedmiotu mojego skromnego autorstwa''. |
||
== Armor == |
== Armor == |
||
Linia 18: | Linia 24: | ||
* '''Torba na laptopa''' (student informatyki) – +20 do obrony, +4 do wagi ekwipunku. Ekstremalnie skuteczny w obronie przed płcią przeciwną. |
* '''Torba na laptopa''' (student informatyki) – +20 do obrony, +4 do wagi ekwipunku. Ekstremalnie skuteczny w obronie przed płcią przeciwną. |
||
** Skill specjalny: wyjęcie laptopa. Student zakłada obóz, w którym regeneruje manę patrząc w ekran. |
** Skill specjalny: wyjęcie laptopa. Student zakłada obóz, w którym regeneruje manę patrząc w ekran. |
||
* '''Fartuch laboratoryjny''' (student chemii) – +30 do obrony (+35 jeśli jest brudny). Niezbędny ekwipunek do palenia petów pod wydziałem podczas przerwy między laborkami. |
|||
** Skill specjalny: dodatkowa ochrona przed zimnem, pozwala w zimie przemieścić się między budynkami bez zakładania kurtki. |
|||
* '''Teczka na rysunki''' (student architektury, ASP) – +50 do obrony, -5 do mobilności. Pozwala atakować przeciwnika kantem teczki. |
* '''Teczka na rysunki''' (student architektury, ASP) – +50 do obrony, -5 do mobilności. Pozwala atakować przeciwnika kantem teczki. |
||
** Skill specjalny: teczka stosowana jako parasol daje tymczasową 100% ochronę przed magią wody. |
** Skill specjalny: teczka stosowana jako [[parasol]] daje tymczasową 100% ochronę przed magią wody. |
||
*'''Garnitur''' (student prawa) – +20 do obrony, noszony daje względne poczucie bezpieczeństwa i +5 do odwagi. |
|||
{{stub|lista}} |
|||
== Itemy == |
== Itemy == |
||
[[Plik:BACHANALIA UZ.JPG|thumb|Oprócz wypisanych tu itemów, można zdobyć też inne, często dostępne tylko podczas specjalnych eventów; na screenshocie widać juwenaliowy pojazd kołowy (+20 do mobilności, +10 do czystości)]] |
|||
* '''Legitymacja''' |
|||
* '''Legitymacja''' – podstawowy wyróżnik gracza z levelem określonym na rewersie, zmniejsza cenę niektórych itemów (''bilet na autobus'', ''kebab'', ''piwo'' w karczmach, zwanych w grze ''barami''). |
|||
* '''Piwo''' – podstawowy item regenerujący HP, ale zmniejszający manę. |
* '''[[Piwo]]''' – podstawowy item regenerujący HP, ale zmniejszający manę. |
||
* '''[[Długopis]]''' – +5 do ataku, zużywa się po kilku użyciach. Najczęściej handlowany przedmiot w grze. Można go dostać za darmo w sidequeście ''targi pracy''. |
|||
* '''Kawa''' – tymczasowo zwiększa manę i szybkość zadawania ciosów. |
* '''Kawa''' – tymczasowo zwiększa manę i szybkość zadawania ciosów. |
||
* '''Sprawko od starszego roku''' – zwiększa szanse na zaliczenie laborków o 50%. |
* '''Sprawko od starszego roku''' – zwiększa szanse na zaliczenie laborków o 50%. |
||
* '''[[Kebab]]''' – podstawowy posiłek w grze zapewniający pełną regenerację many; w niektórych karczmach kupienie kebaba może skutkować koniecznością nieobecności na laboratoriach, całkowitego ''katharsis'' układu pokarmowego oraz wyczerpania 80% many. |
|||
* '''Bilet na autobus/pociąg''' – item zapewniający opcję szybkiej{{fakt}} podróży między uczelnią, [[akademik]]iem i domem rodzinnym. Przy podróżach z/do domu możliwe są opcjonalne sidequesty, takie jak ''wsiądź do wagonu, w którym przy 80 miejscach siedzących podróżuje 150 osób'' lub ''nie zamarznij przy czterogodzinnym postoju pociągu w lesie spowodowanym awarią sieci trakcyjnej''. |
|||
* '''Słoik''' – regeneruje manę, ale jest dostępny tylko dla niektórych klas postaci (por. ''[[słoiki]]''). |
|||
* '''Wózek sklepowy''' – +200 do pojemności ekwipunku, -20 do mobilności. Może służyć jako transport dla piwa, jak i [[kac|ranionych]] graczy. |
|||
*'''Kalkulator naukowy''' – +20 do inteligencji, zwiększa szanse na pomyślnie wykonanie questa ''sprawozdanie'' o 50%, zazwyczaj blokowany w walce z bossem. |
|||
*'''Napój energetyczny''' – potion czasowo zwiększający manę, szybkość i energię, ale przedawkowanie skutkuje karą do wszystkich statystyk. Droższy od kawy, ale zajmuje mniej miejsca w ekwipunku. |
|||
{{stub|lista}} |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[studia]] |
|||
* [[akademik]] |
|||
* [[MMORPG]] |
|||
* [[student]] |
|||
* [[Ludzki żywot]] |
|||
[[Kategoria:Fikcyjne gry komputerowe]] |
|||
[[Kategoria:Oświata]] |
|||
[[Kategoria:MMORPG]] |
Aktualna wersja na dzień 13:30, 5 lut 2024
Studia – dodatek do gry MMORPG Ludzki Żywot wyróżniający się dość osobliwym słownictwem. W toku studiów (czyli dodatku) zdobywa się ECTS-y (punkty doświadczenia), które pozwalają wbić kolejny semestr (level). Student (gracz) musi zmierzyć się z potężnymi wykładowcami (przeciwnikami) i zaliczyć wiele przedmiotów (questów). Tylko nielicznym udaje się ukończyć grę, co daje przedrostek mgr lub mgr inż. przed nickiem i +10 do poczucia wartości.
Przeważająca większość recenzji określa studia mianem najbardziej frustrującego dodatku w jaką mieli okazję grać, jednak cieszy się ona niesłabnącą popularnością, z dotąd nieustalonych przyczyn.
Levele[edytuj • edytuj kod]
- Pierwszy rok – zwraca się do pani z dziekanatu per pani doktor (do profesora natomiast mówi psze pana, doprowadzając go do jasnej kurwicy – tymczasowo +50 do ataku), a na wykładzie rzuca się żeby zetrzeć tablicę. Chodzi na lekcje, na których pisze klasówki. Spell sesja wywołuje w nim panikę (-100 do armora, ataku i many). Ma najmniej HP, bardzo często ginie przy pierwszym starciu z bossem podczas sesji.
- Magistrant – na egzamin pisemny przychodzi po dwóch piwach. Na ustny po trzech. Bierze kartkówki i sprawka na hita, ale za to ciągle mamrocze coś o pracy magisterskiej, promotorze i obronie.
- Wieczny student – ma za sobą trzy dziekanki, dwa wznowienia, dziesięć lat studiów i nadal żłopie browary. Jest właściwie niezniszczalny. Zna na wydziale wszystkich, pił z dziekanem i rektorem, ale nadal nie może zaliczyć questa geometria wykreślna albo mechanika płynów.
- Doktorant – na tym etapie student przeobraża się w NPC-a. Jego dusza jest księgowana przez kwesturę uczelnianą, fakturowana, po czym oddawana w wieczną dzierżawę diabłu.
Przeciwnicy[edytuj • edytuj kod]
- Cieć – zazwyczaj niegroźny, atakuje losowo. Rzuca spella spowolnienie oraz odzież wierzchnia do szatni (-10 do armora).
- Pani z dziekanatu – najwyżej postawiona w hierarchii osoba na uczelni. Może summonować każdego innego przeciwnika (z rektorem włącznie). Oprócz tego rzuca spella piorunujący wzrok, który tymczasowo ogłusza ofiarę.
- Dziekan – boss, z którym należy się zmierzyć na koniec każdego semestru. Broń: linijka i długopis do skreślania studentów z listy, bierze na hita każdego przeciwnika, niezależnie od armora. Po złożeniu mu ofiary z dokumentów może udzielić błogosławieństwa dziekanka. Za odpowiednią ilość golda może też rzucić spella warunek.
- Doktorant – wyjątkowo złośliwy i nieprzewidywalny, czai się w czeluściach laboratorium i atakuje przez uwalenie laborków albo sprawka. Atak specjalny: wejściówka.
- Młody doktor – daje najtrudniejsze questy i ma najwięcej punktów ataku. Jego special egzamin z zadaniami których nie było rok temu powala do 200 przeciwników jednocześnie.
- Profesor nadzwyczajny – najczęściej spawnuje się na seminariach, gdzie używa combosa nie przyłożył się pan do przeglądu literatury, w ciągu którego potrafi zadać do ośmiu ciosów literaturowych. Jego ataki obniżają manę przeciwników.
- Profesor bardzo zwyczajny – zdolność pasywna: usypianie w promieniu 5 metrów. Rzuca potężnego spella wykład, który może uśpić do 400 przeciwników jednocześnie. Posługuje się najstraszniejszym itemem: pięćsetstronicowy skrypt do przedmiotu mojego skromnego autorstwa.
Armor[edytuj • edytuj kod]
- Clipboard z pytaniami (student socjologii, psychologii) – +10 do obrony. Nieskuteczny przeciwko magii wody.
- Skill specjalny: odstraszanie ludzi na ulicy. Zwiększa dystans społeczny średnio o 2 metry.
- Torba na laptopa (student informatyki) – +20 do obrony, +4 do wagi ekwipunku. Ekstremalnie skuteczny w obronie przed płcią przeciwną.
- Skill specjalny: wyjęcie laptopa. Student zakłada obóz, w którym regeneruje manę patrząc w ekran.
- Fartuch laboratoryjny (student chemii) – +30 do obrony (+35 jeśli jest brudny). Niezbędny ekwipunek do palenia petów pod wydziałem podczas przerwy między laborkami.
- Skill specjalny: dodatkowa ochrona przed zimnem, pozwala w zimie przemieścić się między budynkami bez zakładania kurtki.
- Teczka na rysunki (student architektury, ASP) – +50 do obrony, -5 do mobilności. Pozwala atakować przeciwnika kantem teczki.
- Skill specjalny: teczka stosowana jako parasol daje tymczasową 100% ochronę przed magią wody.
- Garnitur (student prawa) – +20 do obrony, noszony daje względne poczucie bezpieczeństwa i +5 do odwagi.
Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!
Itemy[edytuj • edytuj kod]
- Legitymacja – podstawowy wyróżnik gracza z levelem określonym na rewersie, zmniejsza cenę niektórych itemów (bilet na autobus, kebab, piwo w karczmach, zwanych w grze barami).
- Piwo – podstawowy item regenerujący HP, ale zmniejszający manę.
- Długopis – +5 do ataku, zużywa się po kilku użyciach. Najczęściej handlowany przedmiot w grze. Można go dostać za darmo w sidequeście targi pracy.
- Kawa – tymczasowo zwiększa manę i szybkość zadawania ciosów.
- Sprawko od starszego roku – zwiększa szanse na zaliczenie laborków o 50%.
- Kebab – podstawowy posiłek w grze zapewniający pełną regenerację many; w niektórych karczmach kupienie kebaba może skutkować koniecznością nieobecności na laboratoriach, całkowitego katharsis układu pokarmowego oraz wyczerpania 80% many.
- Bilet na autobus/pociąg – item zapewniający opcję szybkiej[potrzebne źródło] podróży między uczelnią, akademikiem i domem rodzinnym. Przy podróżach z/do domu możliwe są opcjonalne sidequesty, takie jak wsiądź do wagonu, w którym przy 80 miejscach siedzących podróżuje 150 osób lub nie zamarznij przy czterogodzinnym postoju pociągu w lesie spowodowanym awarią sieci trakcyjnej.
- Słoik – regeneruje manę, ale jest dostępny tylko dla niektórych klas postaci (por. słoiki).
- Wózek sklepowy – +200 do pojemności ekwipunku, -20 do mobilności. Może służyć jako transport dla piwa, jak i ranionych graczy.
- Kalkulator naukowy – +20 do inteligencji, zwiększa szanse na pomyślnie wykonanie questa sprawozdanie o 50%, zazwyczaj blokowany w walce z bossem.
- Napój energetyczny – potion czasowo zwiększający manę, szybkość i energię, ale przedawkowanie skutkuje karą do wszystkich statystyk. Droższy od kawy, ale zajmuje mniej miejsca w ekwipunku.
Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!