Programowanie na kartce: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znaczniki: mobilna mobilna www
M (Anulowano wersję użytkownika 185.14.73.174 Marne)
Znacznik: anulowanie
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Kod_sortowania.jpg|thumb|Przykład odkrycia dokonanego przy pomocy programowania na kartce: [[algorytm]] sortowania działający w czasie <math>O(n)</math>]]
{{redakcja}}
'''Programowanie Marshall'a''' (ang. ''Marshall programming'', MP) paradygmat programowania, w którym programy pisze się z wykorzystaniem kartki A4 (koniecznie w kratkę oraz długopisem z czarnym wkładem). Tak napisany program można skompilować przy użyciu oczu lub przy użyciu kompilatora (niestety wadą jest wymóg uprzedniego przepisania kodu do komputera). Pierwsze użycie zostało zanotowane przez grupę czterech dzielnych studentów w warunkach domowych.
'''Programowanie na kartce''' nowoczesny paradygmat [[programowanie|programowania]], w którym podstawowym narzędziem pracy jest kartka A4 (koniecznie w kratkę!) oraz [[długopis]] z czarnym wkładem. Tak napisany program można skompilować przy pomocy [[kompilator]]a biologicznego składającego się z zestawu: [[oczy]], [[mózg]], [[dłoń]]. Paradygmat szeroko stosowany przez studentów pierwszego roku na wiodących polskich [[uniwersytet|uczelniach]], stających w rankingach w szranki z MIT i Harvardem.


Programowanie na kartce ma na celu odsiewać najsłabsze jednostki, które bez pomocy komputera nie potrafią zaimplementować nawet głupiego B-drzewa.
Wysnuli oni 3 najważniejsze cechy:


== Cechy ==
* programowanie na kartce nie przynosi namacalnych korzyści,
Na podstawie wieloletnich<ref>Spowodowanych wielokrotnym zaliczaniem jednego przedmiotu</ref> badań nad programowaniem na kartce, [[student|eksperci]] wysnuli następujące wnioski:
* u ludzi stosujących ten paradygmat zaobserwowano zwiększony poziom kortyzolu
* programowanie na kartce nie przynosi żadnych namacalnych korzyści;
* ból nadgarstka oraz dolnej części pleców
* u ludzi stosujących ten paradygmat zaobserwowano zwiększony poziom kortyzolu;
* a także ból nadgarstka oraz dolnej części pleców;
* podczas pisania na kartce automatycznie odbywa się proces stratnej kompresji tekstu.


== Zobacz też ==
Podejście to różni się od tradycyjnego programowania proceduralnego, tudzież obiektowego gdzie kod pisze się na komputerze. Programowanie Marshall'a ma utrudnić życie potencjalnym programistą oraz odsiewać najsłabsze jednostki, które bazują swoją wiedzę na najnowszych technologiach (czyt. komputer)
* [[programowanie]]
* [[algorytm]]
* [[inżynieria oprogramowania]]
* [[język programowania]]


{{przypisy}}
<s>Największym atutem programowania</s>, paradygmat nie posiada atutów.


{{stopka}}

[[Kategoria:Programowanie]]
Przykładowy kod napisany z użyciem Paradygmatu Marshall'a
[[Plik:Kod_sortowania.jpg|thumb|Kod programu]]

Aktualna wersja na dzień 22:19, 23 mar 2023

Przykład odkrycia dokonanego przy pomocy programowania na kartce: algorytm sortowania działający w czasie

Programowanie na kartce – nowoczesny paradygmat programowania, w którym podstawowym narzędziem pracy jest kartka A4 (koniecznie w kratkę!) oraz długopis z czarnym wkładem. Tak napisany program można skompilować przy pomocy kompilatora biologicznego składającego się z zestawu: oczy, mózg, dłoń. Paradygmat szeroko stosowany przez studentów pierwszego roku na wiodących polskich uczelniach, stających w rankingach w szranki z MIT i Harvardem.

Programowanie na kartce ma na celu odsiewać najsłabsze jednostki, które bez pomocy komputera nie potrafią zaimplementować nawet głupiego B-drzewa.

Cechy[edytuj • edytuj kod]

Na podstawie wieloletnich[1] badań nad programowaniem na kartce, eksperci wysnuli następujące wnioski:

  • programowanie na kartce nie przynosi żadnych namacalnych korzyści;
  • u ludzi stosujących ten paradygmat zaobserwowano zwiększony poziom kortyzolu;
  • a także ból nadgarstka oraz dolnej części pleców;
  • podczas pisania na kartce automatycznie odbywa się proces stratnej kompresji tekstu.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Spowodowanych wielokrotnym zaliczaniem jednego przedmiotu