Droga: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Powiększyłem artykuł.)
(Dodanie sekcji "Rodzaje dróg")
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 32 wersji utworzonych przez 27 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Polskie drogi.jpg|right|thumb|250px|Wielopasmowa szosa]]
[[Plik:Polskie drogi.jpg|thumb|200px|Wielopasmowa szosa]]
[[Grafika:Ulicapionki.JPG|right|thumb|250px|Typowa polska droga]]
[[Plik:0904 Siedlice ZPL.jpg|200px|thumb|Zbyt droga nasza droga]]
[[Plik:Ulicapionki.JPG|thumb|200px|Typowa polska droga]]
[[Grafika:Polska Droga Utwardzona.jpg|right|thumb|250px|Droga polska. Na zdjęciu doskonale widoczne założenia
'''Droga''' polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy [[platyna|platyny]], [[złoto|złota]] i [[srebro|srebra]]. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim [[asfalt]]em.
twórców - pogodzenie interesów wieśniaków i mieszczuchów.
Ludność wiejska jest zadowolona, bo jedzie się po niej jak po drodze gruntowej, a ludność miejska, bo...no, cóż, asfalt to asfalt, co nie?]]
'''Droga''' to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy [[platyna|platyny]], [[złoto|złota]] i [[srebro|srebra]]. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim [[asfalt]]em.
----
W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin "utwardzona", podobnie jak wiele innych wyrazów, w [[język polski|Języku Polskim]] znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co "droga plastyczna, o spowolnionym procesie wgniatania". Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej ("nieutwardzanej"), po za tym, że proces "kształtowania wgłębień" trwa 3 miesiące, a nie trzy dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za "utwardzenie" drogi trzeba zapłacić - wyrzucić pieniądze w błot...yhm,yhm...znaczy w dziadowski asfalt. Po za tym droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i [[PRL|PRL-owskich]] bloków z wielkiej płyty).


W Polsce duża ich liczba jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin „utwardzona” , podobnie jak wiele innych wyrazów, w [[język polski|Języku Polskim]] znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada [[logika]]. Oznacza tyle, co „droga plastyczna o spowolnionym procesie wgniatania”. Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej („nieutwardzanej”), poza tym, że proces „kształtowania wgłębień” trwa 3 miesiące, a nie 3 dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za „utwardzenie” drogi trzeba zapłacić wyrzucić pieniądze w błot… yhm,yhm… znaczy w dziadowski asfalt. Poza tym, droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|PRL-owskich]] bloków z wielkiej płyty).
{{stubtrans}}


== Rodzaje dróg ==
[[Kategoria:Komunikacja]]

* droga kołowa - jeździsz w kółko, nie ma końca
* droga publiczna - stoją przy niej publicznie
* droga wewnętrzna - droga przez wnętrzności
* droga jednokierunkowa - jak wjedziesz, to nie ma odwrotu
* droga ekspresowa - stoisz w korku szybciej
* droga rowerowa - wbrew pozorom, nie służy rowerom. Rowerzyści jeżdżą szosą
* droga wodna - droga podczas powodzi

== Problem dróg w Polsce ==
W Polsce przed Euro pojawił się problem nie tylko dróg, ale też [[pirat|piratów drogowych]]. Rozwiązanie zostało zaproponowane przez zbulwersowanego [[Lars Ulrich|Larsa Ulricha]], który po koncercie w Polsce powiedział:

„Najpierw malują te pierdolone białe linie na środku drogi, a potem gliny mówią ci, że nie możesz tam jeździć, ale nie zrobią też nic, żeby ci tego zabronić, na przykład wbijając w jezdnie gwoździe.”

== Zobacz też ==
{{nonnews|[[NonNews:Jadę sobie dziurą, aż tu nagle...|Jadę sobie dziurą, aż tu nagle…]]}}
* [[chodnik]]
* [[droga krajowa]]
* [[skrajnia]]

{{stub|trans}}

[[Kategoria:Infrastruktura komunikacyjna]]

Aktualna wersja na dzień 18:18, 30 kwi 2024

Wielopasmowa szosa
Zbyt droga nasza droga
Typowa polska droga

Droga – polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy platyny, złota i srebra. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim asfaltem.

W Polsce duża ich liczba jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin „utwardzona” , podobnie jak wiele innych wyrazów, w Języku Polskim znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co „droga plastyczna o spowolnionym procesie wgniatania”. Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej („nieutwardzanej”), poza tym, że proces „kształtowania wgłębień” trwa 3 miesiące, a nie 3 dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za „utwardzenie” drogi trzeba zapłacić – wyrzucić pieniądze w błot… yhm,yhm… znaczy w dziadowski asfalt. Poza tym, droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i PRL-owskich bloków z wielkiej płyty).

Rodzaje dróg[edytuj • edytuj kod]

  • droga kołowa - jeździsz w kółko, nie ma końca
  • droga publiczna - stoją przy niej publicznie
  • droga wewnętrzna - droga przez wnętrzności
  • droga jednokierunkowa - jak wjedziesz, to nie ma odwrotu
  • droga ekspresowa - stoisz w korku szybciej
  • droga rowerowa - wbrew pozorom, nie służy rowerom. Rowerzyści jeżdżą szosą
  • droga wodna - droga podczas powodzi

Problem dróg w Polsce[edytuj • edytuj kod]

W Polsce przed Euro pojawił się problem nie tylko dróg, ale też piratów drogowych. Rozwiązanie zostało zaproponowane przez zbulwersowanego Larsa Ulricha, który po koncercie w Polsce powiedział:

„Najpierw malują te pierdolone białe linie na środku drogi, a potem gliny mówią ci, że nie możesz tam jeździć, ale nie zrobią też nic, żeby ci tego zabronić, na przykład wbijając w jezdnie gwoździe.”

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.